חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק של המיליארדר הבריטי, ריצ'רד ברנסון, הגישה אתמול (ג') לבית המשפט בניו יורק בקשה להגנה מפני נושים. בכך הפכה לחברה האחרונה בשורת חברות תעופה שנאלצו לנקוט בצעד זה בעקבות פגעי נגיף הקורונה, והשנייה בקבוצת וירג'ין, אחרי וירג'ין אוסטרליה, שפושטת רגל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה שיושבת בלונדון וש-49% ממנה מוחזקים על ידי דלתא איירליינס, משרתת נוסעים בקווים בינלאומיים ארוכים. היא נאלצה להשעות את כל הטיסות באפריל בשל התפרצות הנגיף, וחידשה אותן בחודש שעבר.
1 צפייה בגלריה
וירג'ין אירליינס משהה את הטיסות לסין
וירג'ין אירליינס משהה את הטיסות לסין
וירג'ין אירליינס משהה את הטיסות לסין
(צילום: מלווין נלסון)
הבקשה במסגרת סעיף 15 (Chapter 15), היא סוג של פשיטת רגל עבור חברות הפועלות בכמה מדינות, ולמעשה מאפשרת לחברות שעוברות הליך זה במדינת הבסיס שלהם, גם לנהל הליך בארה"ב. בכך תוכל להגן על נכסיה שם מפני נושים בבריטניה.
וירג'ין אטלנטיק הכריזה ביולי על חבילת סיוע עצמית בסך 1.6 מיליארד דולר, אך לא הגיע לסיכומים סופיים בעניין. כמו כן, החברה ביקשה ללא הצלחה סיוע ממשלת בריטניה, כשברנסון אף מציע את האי הפרטי שלו כעירבון. עוד קודם לכן, בחודש מאי, הכריזה כי תפטר 3,000 עובדים ותסגור את פעילותה בנמל התעופה גטוויק בלונדון ותעביר אותה להית'רו.
החברה מסרה היום בשימוע בבית משפט בלונדון שתתרוקן ממזומנים בספטמבר. הבקשה שהוגשה בארה"ב קשורה לשימוע זה, בו אישר בית המשפט לקיים פגישת נושים להצבעה על תוכנית לארגון מחדש.
מנכ"ל דלתא איירליינס, אד בסטיאן, אמר לאחרונה שהחברה בראשותו לא תזרים מזומנים להצלת וירג'ין אטלנטיק מפשיטת רגל. לפי החוקים בבריטניה, דלתא או כל חברה זרה אחרת לא יוכלו להגדיל את הנתח שלהן בווירג'ין.
שתי החברות לא מסרו תגובה על הבקשה להגנה מפני נושים בארה"ב.