2 צפייה בגלריה
נתב"ג, ארכיון
נתב"ג, ארכיון
נתב"ג, ארכיון
(צילום: שירי הדר)
בשל ההסלמה במצב הביטחוני, חברת אל על הודיעה כי תאפשר לנוסעים לבצע שינויים וביטולים בכרטיסי טיסה ללא גביית דמי שינוי וביטול, וכן ללא גביית דמי טיפול לטיסות שמועד המראתן הוא עד ה-16 בחודש (שבת). עוד ציינה החברה כי טיסותיה מתקיימות על פי לוח הזמנים שנקבע מראש.
בנוסף, הודיעה אל על כי נוסעים שמחזיקים בכרטיסי טיסה לטיסות שמועד המראתן הוא עד ה-27 בנובמבר, ומעוניינים להקדים את מועד הטיסה - יוכלו לעשות זאת ללא תשלום דמי שינוי וטיפול, וכן ללא תשלום הפרשי מחיר במידה ויהיו.
קבוצת לופטהנזה הודיעה אף היא, כי בשל המצב הבטחוני היא מאשרת לנוסעיה מישראל לבצע שינוי בטיסתם פעם אחת ללא עלות, לטיסות היוצאות מישראל שמועד המראתן המקורי חל היום (שלישי) ועד ליום שבת הקרוב (16 בנובמבר).
את השינוי ניתן לבצע בתנאי שמדובר בכרטיסים שהונפקו על מסמך של לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס או בריסל איירליינס, וכן שהטיסות מופעלות על ידי החברות האלה או שמדובר בטיסות "קוד-שייר" עם חברה אחרת, אבל עם מספר של החברות בקבוצה. את השינוי ניתן לבצע דרך מרכז השירות. נוסעים שרכשו את הכרטיסים באמצעות משרד הנסיעות, יכולים לבצע את השינוי דרך הסוכן. 
2 צפייה בגלריה
  פיצוי בשל המצב הבטחוני
  פיצוי בשל המצב הבטחוני
פיצוי בשל המצב הבטחוני
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, מתברר כי נוסעים שפעלו היום על פי הוראת פיקוד העורף ונשארו בביתם, לא יהיו זכאים לקבל פיצוי מחברות התעופה אם הם לא הגיעו לנמל התעופה בשעה שהטיסות המריאו כרגיל.
עורך הדין אהוד פאי, מומחה לדיני תעופה, אמר ל-ynet כי בשעה שהטיסות יוצאות בזמן ונוסעים אינם מגיעים לטיסה, ספק אם הם יכולים לקבל עליה החזר. "חברות תעופה יכולות לתת להם החזר לפנים משורת הדין לאור המצב הביטחוני. אולם, כל עוד הטיסות מופעלות כרגיל, נוסע שאינו מגיע לטיסה נמצא במצב של 'אי הופעה' (NON SHOW) ואינו זכאי לפיצוי".
עוה"ד פאי אף הוסיף כי במצב אחר שבו יהיה עיכוב או ביטול של טיסה, הן צריכות לשלם פיצוי לנוסעים. אבל גם כאן יש סייג, שכן אם הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שאינן בשליטת חברות התעופה (לדוגמא, סגירת המרחב האווירי של ישראל -ד.ש) - החברות פטורות מלשלם פיצויים לנוסעים, אבל צריכות לתת להם החזר על כרטיס הטיסה או לדאוג לטיסה חלופית.
יצוין כי במהלך שעות הבוקר, למרות מטחי הרקטות באזור הדרום ולעבר גוש דן, נתב"ג פעל כרגיל מבלי שנרשמו עיכובים בטיסות. יחד עם זאת, מסלול ההמראה שונה בהתאם לצרכי הביטחון.