עיתון ה"ניו יורק טיימס" האמריקני כלל את קיסריה ברשימת 52 האתרים התיירותיים המומלצים לשנת 2020. "פריחה של עבודות שחזור שנעשו לאחרונה, רובן בהובלת הברונית אריאן דה רוטשילד, הפכו את העיר ליעד תיירות היסטורי מוביל באותה רמה כמו האקרופוליס באתונה", נכתב בדברי ההסבר.
  • לרשימה המלאה ב"ניו יורק טיימס" - הקליקו
עוד נכתב בדברי ההסבר כי "המלך הורדוס קרא לעיר הנמל העתיקה קיסריה בשמה על שם אוגוסטוס קיסר לפני יותר מאלפיים שנה. היום היא משמרת רבים מהשרידים הרומאיים המרשימים ביותר, כולל אמפיתיאטרון, מוביל מים שמקביל לים התיכון והיפודרום עם אובליסק מצרי.
4 צפייה בגלריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
גן לאומי קיסריה
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
האקרופוליס באתונה
האקרופוליס באתונה
האקרופוליס באתונה. השוואה שמוסיפה המון כבוד
(צילום: shutterstock)
"מבקרים בקיסריה יכולים לצעוד על מבצר שנבנה במאה ה-13 ולצפות בהריסות ששוקמו לאחרונה של אחד מבתי הכנסת העתיקים בעולם ומרכז מבקרים נפתח בחודש יוני". בעיתון האמריקני ציינו גם כי בקיץ הקרוב ארכיאולוגים מתכננים לחשוף עוד שמונה קמרונות ("קשתות") ופלטופורמה עצומה שכוללת את הריסות המקדש שהוקדש לאודוסטוס. עוד הזכירו בכתבה את מלון דן קיסריה שנפתח לפני כמה חודשים מחדש לאחר שעבר שיפוץ נרחב.
"אנחנו כמובן לא נחים על זרי הדפנה", אמר מיקי קליגר, סגן יו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד קיסריה. נמשיך לחשוף את צפונות קיסריה, לטפח את האתר ולשדרג את חוויית המבקרים מהארץ ומהעולם כולו".
מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי, הוסיף כי "קביעת ה'ניו יורק טיימס' היא לא פחות מחזון וחלום שמתגשם עבורנו והיא ממלאת אותנו בגאווה ישראלית ובסיפוק מקצועי אדיר. מרכז המבקרים במבנה ההרודיאני העתיק שחנכנו בקיץ האחרון במעמד הנשיא רובי ריבלין והברונית אריאן דה רוטשילד, הוא חלק מ'פרויקט קיסריה' אותו אנו מבצעים ב-5 שנים האחרונות, הכולל גם את שימור ושחזור בית הכנסת העתיק של קיסריה, הקמת טיילת חוף מרהיבה, טיילת חומות וחשיפת השוק הצלבני, שיקום אמת המים הרומית וחשיפה לקהל של פסיפסים נדירים.
"הפרויקט שידרג עוד יותר את המוצר התיירותי שלנו בקיסריה והגביר מאוד את תנועת התיירים שמגיעים מהעולם כולו, כמו גם ישראלים שמבקשים לעשות 'קפיצה קטנה לחו"ל' לאחד המקומות היפים בעולם בלי לעלות על מטוס".
4 צפייה בגלריה
מרכז מבקרים קמרונות נמל קיסריה
מרכז מבקרים קמרונות נמל קיסריה
מערכת הקמרונות במרכז המבקרים
(צילום: עידו ארז)
4 צפייה בגלריה
מערכת הקמרונות קיסריה
מערכת הקמרונות קיסריה
הפסיפס בבית הכנסת העתיק
(צילום: עידו ארז)
בחודש שעבר מגזין התיירות האמריקני "טרוול אנד לייז'ר" כלל את קיסריה ברשימת 50 היעדים הטובים ביותר לשנת 2020. "הנישואין המאושרים של עתיקות ומודרניות מושכים יותר ויותר מבקרים לקיסריה", נכתב בדברי ההסבר שם, הזכירו את מרכז המבקרים שנחנך בחודש יוני, את מסעדת הלנה בנמל, את מועדון צלילה קיסריה העתיק ואת מלון דן קיסריה שעבר שיפוץ ונפתח מחדש לפני כמה חודשים.
קיסריה דורגה בסוף שנת 2019 במקום השני ברשימת אתרי הטיול הפופולריים בישראל עם 1,032,106 מבקרים. היא הודחה מהמקום הראשון על ידי מצדה שם ביקרו 1,091,934 בני אדם השנה.
אתרי הטבע הפופולריים בישראל בשנת 2019