3 צפייה בגלריה
 חיטוי מטוס ישראייר
 חיטוי מטוס ישראייר
חיטוי מטוס ישראייר
(צילום: AFP)
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר היום (ב') בשיחה עם ynet כי בחברה נערכים להפסיק את כלל פעילות החברה בעוד שבועיים, ובכלל זה גם את הטיסות לאילת. "אני לא יכול להחזיק טיסות פנים ארציות כי אני מדמם שם למוות", אמר סירקיס. "הייתי מפסיק את הטיסות האלה מחר, אבל בגלל חוק טיבי אני חייב לתת שבועיים התראה. אם לא רוצים לפתוח את נתב"ג - בסדר, אבל שלא יתנו לי לפשוט רגל".
מנכ"ל חברת התעופה היחידה שמפעילה כיום טיסות לאילת הוסיף ואמר: "אנחנו לא מקבלים שום כיון לחזרה לשגרה. אם משרד הבריאות וראש הממשלה יגידו, 'אל תטוסו חמישה חודשים', נכבד את זה, אבל מצד שני אם מתקבלת החלטה כזאת אנחנו חייבים לקבל התאמה לתוכנית שלנו עם חל"תים או הלוואה מהמדינה".
ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי הגיב לכוונת ישראייר להפסיק את הטיסות לעיר הנופש הדרומית, ואמר כי "הפגיעה בעיר ובתושביה חצתה כל גבול הגיוני". לדבריו, "לא הגיוני ובלתי סביר בעליל שינתקו את העיר אילת ויפגעו בתושביה בכלל והחולים בפרט".
3 צפייה בגלריה
אורי סירקיס
אורי סירקיס
מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס
(צילום: עמית שעל)
לצד זאת הביע ראש העיר הערכה כלפי חברת ישראייר ששמרה אמונים לעיר אילת בתקופת הקורונה והודה לעומד בראשה, אורי סרקיס, על הסיוע לעיר אילת ותושביה בשעתם הקשה. בפניה לגורמים הרלוונטיים, ביניהם משרד התחבורה ומשרד האוצר, אמר ראש העירייה: "אנא אל תאלצו אותנו להגיע לירושלים".
מאז שנסגר שדה דב בחודש יולי 2019 שב ומדגיש ראש עיריית אילת את ההשלכות הקשות על העיר, בגינן קיבלה הממשלה החלטה בישיבתה באילת בחודש אוגוסט להקצות 20 מיליון שקלים לטובת סבסוד טיסות לתושבי העיר. החלטה זו עוד לא מומשה ועתה קיים, כאמור, האיום על הפסקה כליל של התעופה הישראלית לאילת. בעניין זה ניהל וממשיך לנהל ראש העירייה שיח חוזר ונשנה מול שרת התחבורה מירי רגב, משרד הבריאות, רשות שדות התעופה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר וכל הגורמים הרלוונטיים לקבלת החלטה, לפיה אי אפשר לנתק את העיר אילת מהתחבורה האווירית.

המאבק החל: מאהל מחאה והפגנות

ובתוך כך, אתמול החל "שבוע מחאה" של ענף התיירות עם הקמת אוהל מחאה מול משרד האוצר בירושלים. האירוע משותף להתאחדות משרדי הנסיעות, שיזמה את המהלך, ביחד עם מטה עתיד התיירות והמטה להצלת תיירות חו"ל אשר משלבים את כל העוסקים בתחומי התיירות: נהגים, מדריכי טיולים בארץ ובחו"ל, פרילנסרים, מורי דרך ועוד. מחר בבוקר יתכנסו המפגינים בחוף הצוק וייצאו בשיירה של כלי רכב לירושלים, שם יקיימו ב-11:00 הפגנה מול משכן הכנסת.

בראיון לאולפן ynet אמר הבוקר גיל חובב, יו"ר מטה עתיד התיירות הישראלית, כי יש צרות אמיתיות בענף התיירות וכי בשלב זה המשבר הוא עמוק ולא רואים את האופק בחצי השנה הקרובה. "כל מחוללי התיירות בארץ מושבתים ולא מצליחים לעבוד, כי כל נושא החל"ת הוא בעייתי מאוד", אמר חובב.
לדבריו, "כדי להניע את התיירות אנחנו צריכים להפעיל את המשרדים, יש לנו - ממורי הדרך, דרך חברות ההסעה, מהתיירות בסקטורים השונים ועד בסוף תכל'ס משרדי הנסיעות שלא יכולים להניע, כי אתה לא יכול להניע בתנאי חל"ת שכאלה, דרך אגב כמו רשות שדות התעופה שנתנו להם הארכת חל"ת". לדברי חובב הארכה של תקופת החל"ת או אפשרות לחל"ת גמיש תסייע לעורר את הענף.
3 צפייה בגלריה
מאהל מחאת התיירות
מאהל מחאת התיירות
מאהל מחאת התיירות
(צילום: איוונטס ירושלים)
יו"ר מטה עתיד התיירות הוסיף ואמר: "אם מדברים על הממשלה, אז אנחנו חייבים מתווה מסודר. אין פה שוט אסטרטגיה, שום מחשבה באמת לעומק, ויותר מזה, גם כשיש חשיבה היא לא משתפת את השטח, את אנשי המקצוע. יש פה אנשי מקצוע מכל התחומים ומכל הסקטורים בתחומי התיירות שיודעים לתת את המענה ולחשוב באומץ.
"אנחנו לא באים לפתוח את השמיים עכשיו, אנחנו לא חסרי אחריות, אנחנו רוצים מתווה מסודר, אנחנו רוצים להגדיר את הצרכים שלנו נכון ולעזור לכם, לממשלה, כי אתם נרדמתם לבנות את היציאה הנכונה לשטח".
חובב הוסיף וסיכם: "אנחנו צריכים פתרונות נקודתיים לענף התיירות, וזה לא בשבילי וזה לא בשביל העמיתים שנמצאים איתי באוהל, זה בשביל 40 אלף מובטלים שנמצאים בבית ועוד נרגע נפלטים החוצה מהמערכת בלי שניתן להם אור או תקווה או איזושהי הזדמנות, ויש גם מעגל רחב של 250 אלף מובטלים, אז אם קל לכם לוותר על 40 מיליארד שקל תעשייה, זה שלכם, אנחנו כאן כדי להילחם בשביל כולנו".