את פסח 2021 נעביר בישראל, זו כבר עובדה מוגמרת. עובדה נוספת היא שנופש בארץ בחג החירות הוא עניין יקר. בשבוע שעבר דיווחנו על העלייה החדה בביקושים ובעקבותיה העלייה במחירים, אך חופשת בתי הספר והגנים בפסח היא ארוכה (בין 19 במרץ ל-4 באפריל) והמחירים בה משתנים מיום ליום. השיא הוא בליל הסדר כמובן, אבל הילדים בחופש כבר שבוע לפני ובימים אלה המחירים נמוכים יותר.
התחלנו את הבדיקה עם חברת השטיח המעופף. חופשה של שלושה לילות החל מ-21 במרץ במלון קיסר פריימר אילת, זוג ושני ילדים על בסיס חצי פנסיון, עולה 2,740 שקלים.
חבילה מקבילה בין התאריכים 26 עד 29 במרץ באותו מלון עולה 5,850 שקלים. כמעט כפול. נדגיש שוב, בשני התאריכים הילדים נמצאים בחופשה מהמסגרות.
דוגמה נוספת מהשטיח המעופף: בשבוע שלפני ליל הסדר, חופשה לזוג ושני ילדים על בסיס חצי פנסיון במלון פרימה מיוזיק באילת עולה 2,770 שקלים, כאשר אותו דיל כמה ימים מאוחר יותר בערב חוג עולה 5,990 שקלים.
"השבוע של טרום פסח הוא הזדמנות מצוינת לצאת לחופשה לאלו שמעוניינים לנפוש במחירים נוחים וטובים לפני עליית המחירים של חג הפסח", אמר תומר רובין, סמנכ"ל תיירות פנים בשטיח המעופף, בשיחה עם ynet. "מאחר שהשנה גם הבחירות מתקיימות במהלך השבוע הנ"ל, זה מאפשר לאנשים לקבל מחירים אפילו טובים יותר משנים קודמות, כאשר גם בתי המלון אינם מגבילים את השהייה במינימום לילות וניתן להזמין שני לילות בימים ראשון עד שלישי, או שלישי עד חמישי וכך להספיק לחזור מהנופש ולהצביע או להצביע ולצאת לנופש".
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת ממעוף הרחפן
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
כמה עולה לנפוש בפסח בעיר הדרומית?
(צילום: shutterstock)
אינפו
המשכנו את הבדיקה שלנו עם חברת ארקיע ומצאנו דיל אטרקטיבי לשבוע הראשון של פסח: שלושה לילות במלון לאונרדו פריוילג' באילת, על בסיס חצי פנסיון כולל טיסות, עולה 2,099 שקלים לזוג ושני ילדים.
אותה חופשה כמה ימים מאוחר יותר בחג ראשון של פסח עולה 5,799 שקלים.
ממשיכים עם אשת טורס. חופשה במלון דן אילת פנורמה בין 23 ל-26 במרץ עולה 3,309 שקלים לזוג ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר. אותה חופשה בין התאריכים 30 במרץ ל-2 באפריל עולה 6,768 שקלים, בדיוק כפול.
גם בים המלח המצב דומה. חופשה של שלושה ימים, בין 23 ל-26 במרץ, במלון לאונרדו פלאזה ים המלח לזוג ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר עולה 3,210 שקלים. מי שיעדיף לנפוש בערב החג ישלם 5,838 שקלים על אותה חופשה.
חופשה של שלושה לילות במלון קראון פלאזה ים המלח לזוג ושני ילדים, על בסיס חצי פנסיון, עולה 4,995 שקלים בשבוע הראשון של החופשה, לעומת 8,265 שקלים כמה ימים לאחר מכן בערב החג.
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"לית השיווק והמכירות באשת טורס, אמרה ל-ynet: "מאחר שחופשת בתי הספר והגנים מתחילה כשבוע לפני ליל הסדר, משפחות רבות מבקשות לחסוך ובוחרות לנפוש בשבוע שלפני החג. בחלק מהמלונות החיסכון למשפחה מגיע עד למחצית מעלות החופשה בחג עצמו, ובכל המלונות המחירים נמוכים יותר משמעותית לעומת החג".
4 צפייה בגלריה
ים המלח מלונות
ים המלח מלונות
ים המלח
(צילום: shutterstock)
גם ברשת מלונות דן המצב דומה. לדוגמה, חופשה של שלושה לילות במלון דן אילת בשבוע שלפני ליל הסדר עולה 7,200 שקלים לזוג ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר. חופשה דומה בין 26 ל-29 במרץ עולה כפול – 14,226 שקלים. בדן פנורמה אילת חופשה לפני ערב החג עולה 2,862 שקלים לזוג ושני ילדים וכמה ימים לאחר מכן בערב החג המחיר מזנק ל-7,542 שקלים.
הלאה, חופשה של שלושה לילות בשבוע הראשון של חופשת פסח במלון נפטון אילת לזוג ושני ילדים, על בסיס לינה וארוחת בוקר, עולה 2,487 שקלים, זאת לעומת 5,520 שקלים לאותה חופשה כמה ימים מאוחר יותר בערב החג.
חברת הדקה ה-90 משווקת חבילת נופש במלון אסטרל פאלמה אילת. בין התאריכים 22 עד 25 במרץ החבילה עולה 2,829 שקלים בחדר סוויטת ג'וניור על בסיס לינה וארוחת בוקר, כאשר כמה ימים לאחר מכן המחיר מזנק ל-5,203 שקלים עבור חבילה דומה בערב החג.
גם באזור הצפון ההבדלים משמעותיים חופשה של שלושה לילות בשבוע הראשון של חופשת פסח במלון רות צפת עולה 2,694 שקלים וזוג ושני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר. כמה ימים מאוחר יותר המחיר על אותה חופשה מזנק ל-9,696 שקלים.
חופשה במלון דן קיסריה בשבוע הראשון של החופשה עולה 6,204 שקלים לעומת 13.311 שקלים בערב החג. גם בחיפה מצאנו הבדלים משמעותיים – שלושה ימים בדן כרמל לזוג ושני ילדים עולים 3,672 שקלים לפני ערב החג, ו-6,045 שקלים בערב החג.
ככל שהמלון יקר יותר כך ההפרש כמובן יהיה גבוה יותר. שלושה לילות במלון יו בוטיק כינרת בשבוע הראשון של חופש פסח עולים 6,017 שקלים, כאשר כמה ימים לאחר מכן בערב החג המחיר מכפיל את עצמו ל-12,092 שקלים.
4 צפייה בגלריה
אישה על ערסל
אישה על ערסל
הפרשי גדולים גם בצימרים
(צילום: shutterstock)
גם במתחמי הצימרים יש הבדלים ניכרים במחירים. לדוגמה חברת אשת טורס משווקת חופשה ב"חווית הרוכבים – בית אורן" במחיר של 2,350 שקלים לזוג ושני ילדים על בסיס פנסיון מלא בין 21 ל-23 במרץ. בין 28 ל-30 במרץ אותה חבילה (שכוללת גם ארבע אטרקציות לכל המשפחה) עולה 3,041 שקלים.
באתרי הנופש צימר לנד ו-וילה לנד מציעים חבילות נופש לשבוע המבוקש טרום חג הפסח בצימרים ובווילות יוקרה ברחבי הארץ במחירים נמוכים משמעותית למחירים בפסח. כך למשל במתחם הצימרים אחוזת משה במושב חזון, מחיר לילה בשבוע שלפני החג עומד על 900 שקלים לזוג ושני ילדים, בעוד שבפסח המחיר ממריא ל-6,500 שקלים ללילה לזוג ושני ילדים.