הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני כי במסגרת הסכם הנורמליזציה המתגבש עם איחוד האמירויות יתאפשרו טיסות ישירות מישראל לדובאי ולאבו-דאבי מעל סעודיה אמורה לאפשר, מלבד הגעה לנסיכויות, גם טיסות המשך ליעדים רבים במזרח הרחוק. שתי חברות הענק באמירויות - אמירייטס בדובאי ואיתיחאד איירווייז באבו-דאבי - מפעילות עשרות טיסות ליעדים שאהובים על הישראלים, כגון הודו, תאילנד, אוסטרליה, קמבודיה, סין, יפן, דרום קוריאה, המלדיביים, ניו זילנד, פיליפינים, סינגפור, וייטנאם ועוד.
לפני התפשטות נגיף הקורונה ישראלים טסו למזרח הרחוק ולהודו באמצעות חברות תעופה מהנסיכויות, אולם נאלצו להוסיף תחנת ביניים נוספת, בדרך כלל בעמאן או באיסטנבול, במקומות שבהם פועלת חברת התעופה הזרה. קו ישיר בין ישראל לאיחוד האמירויות יאפשר הגעה לנמל הבית של חברת התעופה בזמן טיסה של פחות מ-3 שעות.
שתי חברות התעופה הענקיות נמצאות בשנים האחרונות בראש רשימת חברות התעופה הסדירות הטובות בעולם. בנוסף, כדאי להזכיר גם את חברות הלואו-קוסט של איחוד האמירויות פליי דובאי ואייר ערביה - שמציעות גם הן מחירים אטרקטיביים בטיסות למזרח.
5 צפייה בגלריה
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
מטוסים של חברת אמירייטס בנמל התעופה בדובאי
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
הדיוטי פרי בנמל התעופה בדובאי
הדיוטי פרי בנמל התעופה בדובאי
הדיוטי פרי בנמל התעופה בדובאי
(צילום: shutterstock)
נמל התעופה הבינלאומי של דובאי נחשב לנמל התעופה העמוס ביותר בעולם (בשנת 2017 עברו בו יותר מ-77 מיליון נוסעים) ובו מבנה הטרמינל הגדול בעולם.
5 צפייה בגלריה
מפה עם איחוד האמירויות
מפה עם איחוד האמירויות
בדרך למזרח
מאחר שטרם הושקו קווים בין ישראל לחברות מהאמירויות קשה לערוך השוואה במחירים, שכן הדבר תלוי בביקושים לטיסות ובנפח הפעילות של החברות האחרות שפועלות על הקו. נזכיר גם כי בימי הקורונה טרם חידשו חברות תעופה זרות את פעילותן בישראל לאסיה וגם חברת התעופה הישראלית אל על עדיין מקורקעת כשהיא ממתינה חודשים ארוכים להלוואה בערבות מדינה ולתפנית בסכסוך בין הנהלת החברה לטייסים.
כדי בכל זאת לקבל מושג לגבי המחירים הצפויים לטיסות לא ישירות למזרח, בדקנו מחירי טיסות מירדן שכנתנו ממזרח.
טיסות לתאילנד לדוגמה, אחד היעדים הפופולריים בקרב ישראלים, עשויות להיות במחירים אטרקטיביים במיוחד. נזכיר כי עד שאל על תחזור לפעילות אין דרך להגיע לבנגקוק ללא עצירת ביניים.
  • טיסה מעמאן לבנגקוק עם איתיחאד בתחילת אוקטובר תעלה החל מ-470 דולר עם עצירת ביניים של שלוש שעות באבו-דאבי.
  • טיסה עם אמירייטס תעלה החל מ-480 דולר עם עצירת ביניים של חמש שעות בדובאי.
5 צפייה בגלריה
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
דיילת בפתח מטוס של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
מעדיפים הודו?
  • טיסה מעמאן לדלהי עם איתיחאד באמצע ספטמבר, עם עצירת ביניים של שלוש שעות באבו-דאבי, תעלה החל מ-361 דולר.
  • טיסת אמירייטס לדלהי עם עצירה של חמש שעות בדובאי תעלה החל מ-368 דולר.
  • טיסה עם חברת הלואו-קוסט אייר ערבייה עם עצירה של שלוש שעות בעיר שארג'ה תעלה החל מ-220 דולר בלבד.
כמובן שלהודו יש טיסות נוחות יותר, לדוגמה עם אייר אינדיה מעל סעודיה או עם אל על למומבאי, אולם החברות טרם חידשו את פעילותן. בהקשר של הודו נזכיר כי הטייסים הישראלים חשו שנעשה להם עוול כשחברת התעופה אייר אינדיה קיבלה אישור חריג לטוס לישראל מעל סעודיה, בעוד הם נאלצו לטוס למזרח דרך הים האדום, מפרץ עדן והים הערבי, דבר שהאריך את זמן הטיסה בקצת פחות משעתיים.
5 צפייה בגלריה
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
דיילות במטוס של איתיחאד איירווייז
(צילום: shutterstock)
ישנן כמובן גם טיסות קונקשן זולות יותר, אך היתרון של החברות המפרציות הוא זמן הטיסה הקצר להודו שכן הן נמצאות על מסלול הטיסה מישראל.
חברות התעופה הישראליות החלו להיערך גם הן להוצאת טיסות וחבילות נופש לחצי האי הערבי. בכירי החברות הביעו תמיכה בהכרזת נתניהו על כינון טיסות ישירות בין המדינות והעלו דרישה שההסכם יהיה בילטרלי ויאפשר גם להן לטוס מעל סעודיה לאיחוד האמירויות.