מועצת התאחדות המלונות יצאה אתמול (ג') בקריאה לממשלה: "אם לא תסכמו איתנו לאלתר על תאריך יעד לפתיחת מלונות בכל הארץ - המלונות ייפתחו כבר בשבוע הבא. הענף חנוק ואיננו יכול להמשיך לחיות בתנאי אי ודאות".
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות התראיין באולפן ynet הבוקר, והסביר שלא מדובר באיום: "אנחנו מדברים מתוך מצב של מצוקה ולא מתוך רצון לעשות למישהו דווקא. לכן יש הרבה מלונות - שמתוך מצב של מצוקה - ייפתחו את שעריהם בקרוב".
עוד אמר חייק, "אנחנו שומעים איך הממשלה שלנו מתנהלת. אחרי הביזיון הגדול שהיה בדובאי, שם איפשרו מסיבות, חגיגות, כנסים, הופעות ושומעים איך הממשלה שולחת עכשיו ליוון עם הסכמים כאלה או אחרים ובעיניים כלות, אנחנו לא מאמינים שאנחנו רואים את זה".
על השאלה אם לא עדיף להמתין עוד קצת עם הפתיחה כדי לא לעשות נזק, ענה חייק: "אנחנו מתלבטים בשאלה הזאת כל הזמן. המלונות שייפתחו פותחים כאמור ממצוקה כדי להחזיק את הראש מעל למים. למרות שמשרד הבריאות ומשרד התיירות בקשר יומיומי איתנו אנחנו עדיים בערפל כבד, וזה ענף שחטף וחטף ועדיין חוטף. אנחנו לא מסוגלים יותר".
5 צפייה בגלריה
מלון כרמים
מלון כרמים
המלונות שלא מחכים לאישור וייפתחו כבר השבוע ובשבוע הבא. מלון כרמים (ישרוטל)
(צילום: איתי סיקולסקי)
אם תהיתם האם תוכלו להזמין חופשה במלונות ישראל כבר בשבוע הבא, נראה שמצד אחד כן ועם זאת, זו לא תהיה החופשה לה בדיוק ייחלתם - עם יכולת לאכול בחדר האוכל, להשתזף סביב הבריכה ולשהות בה או לקבל טיפול במתקני הספא - לפחות בחלק מהמלונות. מרבית המלונות שייפתחו יעשו זאת במתכונת "חדרים בלבד" או כמו צימרים אם תרצו, כפי שפרסמנו אתמול.
"אנחנו נערכים לראות איך לפתוח לפי התו הסגול או לפי הדרכון הירוק כדי שנוכל לפתוח. בסוף מה זה מלונות? תפעול תפעול ותפעול. אנחנו נדע לתפעל ולעשות כל דבר לפי הנחיות משרד הבריאות. אבל כרגע זה יהיה מלונות שיפעלו לפי חדרים בלבד. שזה לא שונה מכל בניין מגורים בתל אביב", אמר חייק בצער ומתוך ידיעה שזו לא חופשה אידיאלית ולא מה שהיה רוצה שהמלונות יציעו לאורחים.
5 צפייה בגלריה
פתוח כמעט כרגיל: מלון אורכידיאה תל-אביב
פתוח כמעט כרגיל: מלון אורכידיאה תל-אביב
מנסים להחזיק את הראש מעל למים
(צילום: גלעד ילון)
"אנחנו לא פועלים בעולם אידיאלי אלא בעולם שיש בו מגפה. יש לנו אחריות גדולה לאורחים ולעובדים שלנו ולכן זה מה שיהיה כרגע, אלא אם נוכל לפתוח לפי דרכון ירוק. אנחנו נמצאים במצב קשה מאוד מאוד. זה ענף שהושקעו בו מיליארדים. לפתוח מלון זה לא כמו לשחרר אופניים שנקשרו לעץ, זה לוקח עשרה ימים, הזמנת מזון והכנה, גיוס עובדים ועוד".
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונותאמיר חייק, נשיא התאחדות המלונותצילום: סמדר כפרי
חייק ציין את העלויות וההפסדים שהענף חווה בתקופת המשבר: "במהלך השנה החולפת נחתכו הכנסות הענף בשיעור חד של 66 אחוזים. הענף ששעריו עדיין סגורים לציבור, החל את 2021 עם הפסד הכנסות של כ-1.5 מיליארד שקלים. אחרי הפסדים של שמונה מיליארד שקלים ב-2020. בנוסף, חשוב להבין שכשאנחנו סוגרים - העלות שלנו היא 130 מיליון שקלים בחודש כשהמלונות בארץ סגורים אני מדגיש".

האם מחירי המלונות צפויים לעלות כמו הצימרים?

בנוגע למחירים הצפויים להיות במלונות, בעיקר לאור מחירי הצימרים שנפתחו השבוע - שם ראינו עלייה מאסיבית, ענה חייק כי הוא מציע לצרכנים לבדוק טוב איפה הם מזמינים ורמז שהמלונאים, בניגוד לבעלי הצימרים, לא יעלו את המחירים.
"אני מקווה מאוד שלא (יעלו את המחירים). אני יודע שהמלונאים לקחו את מחירי 2019 כמחיד יעד והורידו מהם 20 אחוז. אני לא מכיר בעל מלון אחד שרוצה לראות חדר אחד ריק במלון שלו ואנחנו לא צימרים עם שלושה-ארבעה חדרים, אנחנו מדברים על מלונות שחלקם עם 20 חדרים וחלקם עם 200 ו-400 חדרים".
5 צפייה בגלריה
הדמיה מלון קדמא בשדה בוקר
הדמיה מלון קדמא בשדה בוקר
ייפתח כבר מחר: מלון קדמא בשדה בוקר (רשת ישרוטל)
ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל אמר ל-ynet כי מחירי מלונות הרשת יירדו ב-20 אחוזים בתקופה הקרובה עד חודש מרץ. ""בעקבות פתיחת הצימרים ביום ראשון האחרון, ישרוטל פותחת מספר מלונות מצומצם בפורמט צימר, המבוסס על חדר בלבד, ללא שטחים ציבורים.
"אנחנו מקווים שפתיחת המלונות בפורמט הצימרים, יעודד את הממשלה לבסס מתווה כמה שיותר מהר לפתיחה מלאה של כל המלונות בארץ באמצעות הדרכון הירוק", אמר רביב והוסיף כי "החל ממחר ובאופן הדרגתי ומבוקר נפתח חלק מלונות הרשת על בסיס צימר, אירוח בלבד וארוחת בוקר לחדר. מאז שבוע שעבר חלה עלייה של 50 אחוז בהזמנות לכל מלונות הרשת".
כרגע ניתן להשיג מחירים למלונות בראשית וקדמא לפברואר החל מ-798 שקלים. בחודש מרץ במצפה הימים ניתן להשיג מחירים החל מ-1335 שקלים. המחירים הם לזוג על בסיס ארוחת בוקר.

המלונות שייפתחו במתכונת "חדרים בלבד"

רשת ישרוטל הודיעה שתפתח כבר מחר את מלון קדמא החדש בשדה בוקר, מלון בראשית ומלון פונדק דרכים במצפה רמון. ברביעי הבא ייפתח מלון מצפה הימים ובעוד שבועיים ייפתחו מלונות יערות הכרמל וכרמים. כאשר כל המלונות, מלבד פונדק רמון שברוב חדריו יש מטבחון, האורחים יקבלו אוכל לחדר וטיפולי הספא יהיו פתוחים.
5 צפייה בגלריה
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת (קבוצת נקש)
(צילום: אסף פינצ'וק)
קבוצת נקש בישראל מודיעה גם היא שביום חמישי הקרוב, 11.2.21, ארבעה בתי מלון של הרשת יהיו פתוחים במסגרת חדרים בלבד.
מלונות סטאי כנרת, הרברט סמואל בית בגליל, הרברט סמואל אוקיינוס הרצליה ואורכידאה תל אביב - יפעלו כחלופה למגורים לתקופה קצרה ללא הפעלת מתקנים משותפים כגון: חדר אוכל, בריכה, ספא, חדר כושר וכדומה.

הנחות למתחסנים

בתוך כך, רשת מלונות דן, שככל הנראה לא תפתח בשבוע הבא את מלונותיה, נרתמת למאמץ הלאומי לקידום מבצע החיסונים מפני נגיף הקורונה ומכריזה היום כי אורחים אשר יציגו תעודת מתחסן יקבלו הטבה של 200 שקלים לחדר עבור אקסטרות במלון במהלך חודשים מרץ אפריל - לא כולל פסח.
5 צפייה בגלריה
מלון דן קיסריה
מלון דן קיסריה
הנחה של 200 שקלים לארוחי מלונות דן המחוסנים. מלון דן קיסריה
(צילום: אורי אקרמן)
רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות דן מסר: "רשת מלונות דן התגייסה מיד למאמץ הלאומי במלחמה נגד הקורונה וכעת אנו נרתמים לקדם את מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה ומציעים הטבה ללקוחות מתחסנים שיזמינו חופשה ולעובדים שיתחסנו. אנו מאמינים שככל שהציבור הישראלי יתחסן ברובו זאת האפשרות הטובה ביותר עבור מדינת ישראל לצאת ממשבר הקורונה בכלל ולענף המלונאות להישאר פתוח ולהתגבר על התקופה הקשה