לאור המצב שבו עדיין לא מדברים על מתווה לפתיחת בתי המלון בארץ ובמקביל נחתם הסכם שיתוף פעולה תיירותי בין יוון וישראל, בעלי המלונות בארץ מודאגים יותר מתמיד ומבינים שעליהם למצוא פתרונות במקום לחכות לפתיחת הענף.
בתוך כך ובעקבות המתווה שהחל בתחילת השבוע אשר מאפשר לצימרים להיות פתוחים ולארח משפחות גרעיניות, מלונות רבים החלו להסב את עצמם לצימרים. כלומר על בסיס לינה בלבד וארוחת בוקר ארוזה לחדר.
4 צפייה בגלריה
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת
פתוחים במתכונת צימר: סטאי כנרת
(צילום: אסף פינצ'וק)
במילים אחרות, אותם מלונות מוותרים על המתקנים שלהם כמו חדר אוכל, בריכה, מועדון כושר, ספא ובלי מועדון הפעלה לילדים ומעדיפים להיפתח גם אם פועלים במתכונת חלקית מאוד הכוללת כאמור רק לינה וארוחות לחדרים.
בסגרים הקודמים ולאורך השנה האחרונה ראינו פתרונות נוספים שהמלונות מצאו לעצמם על מנת להיפתח כחוק, כמו הסבת המלון למעין מלון דירות עם אפשרות לשכור חדרים לטווחים ארוכים או מלונות שמצאו פרצה בחוק ונפתחו בלי כל השירותים שבהם.
חלקם גובים על בסיס חודשי כמו למשל מלון קראון פלזה על טיילת תל אביב. שם ניתן לשכור חדר על בסיס חודשי (שכירות לטווח ארוך כחלופת מגורים) ללא שימוש במתקני המלון על פי הנחיות משרד הבריאות. העלות החל מ-5,850 שקלים לחדר למשך חודש ימים.

"הציבור משתגע בבית וזקוק לחופש"

ויש רשימה ארוכה של בתי מלון שמאפשרים רק לינה על בסיס יומי. דוגמת רשת ישרוטל שהודיעה כי תפתח חלק מבתי המלון שלה כבר ביום חמישי הקרוב במתכונת צימר. רשתות מובילות כמו פתאל, בראון וקבוצת נקש אימצו את הרעיון – ויפתחו את המלונות שלהן במתכונת דומה בימים הקרובים גם כן.
ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל אמר ל-ynet: "החל מיום חמישי הקרוב נפתח מספר מלונות בשיטת צימר, בהם יוגשו ארוחות לחדרים, טיפולי ספא, אך ללא השטחים הציבורים. אבל, זה רק פלסטר, כל המלונות בארץ צריכים להיפתח בהתאם לדרכון הירוק. אנחנו נמצאים כבר בשלב אחר של המגפה, יש חיסון, יש בדיקות זמינות, העובדים שלנו מגויסים לשמירה על מרחב בריאותי בטוח. הציבור משתגע בבית וזקוק לחופש, העובדים משוועים לתעסוקה ולפרנסה".
4 צפייה בגלריה
תמונתו של מלון רויאל ביץ' אילת
תמונתו של מלון רויאל ביץ' אילת
על בסיס לינה וארוחה בחדר: מלון רויאל ביץ' אילת
(צילום: עמית גרון)
"מרכז ההזמנות שלנו והאתר קולטים עשרות הזמנות מהימים האחרונים. בפסח כמעט ולא ניתן להזמין כבר חדרים. הציבור פשוט דורש מאיתנו - תפתחו, בכל פורמט, בכל מצב וכמה שיותר מהר".

פתיחת השמיים ליוון: "זה יזכיר את מודל דובאי"

אמיר חייק נשיא התאחדות המלונות בישראל, אמר ל-ynet: "לחתום על הסכמים עם ממשלת יוון על פיהם ישראלים שהתחסנו פעמיים או חולה עם תעודת מחלים, יוכלו לטוס לחופשה כבר במרץ או באפריל, בזמן שכאן בארץ בתי המלון נשארים סגורים - זה הזוי. הלא זה יחזיר תחלואה מטורפת עוד פעם, אם לא תהיה ביקורת בתוך בתי המלונות והאתרים שם. זה יזכיר את 'מודל דובאי'. אני קורא לממשלת ישראל – תפתחו את האופציה לטוס ליוון אבל תפתחו גם את המלונות בארץ ובעיקר את המלונות באיים הירוקים במיידי".
4 צפייה בגלריה
סנטוריני, יוון
סנטוריני, יוון
"תפתחו את האופציה לטוס ליוון וגם את המלונות בארץ"
(צילום: סהר קרט)
חייק תוהה אף על הסבת המלונות לצימרים ואומר, "הרי זה הופך למצב של אי שפיות. בתי המלון פותחים במתכונת צימר? האם לזה התכוון המשורר? בתי מלון שנאלצים בלית ברירה לפתוח במתכונת צימר, זה חצי קלאץ' לאורחים. הציבור משווע לחופשה על כל המשתמע: בילוי במסעדה, בספא, בחוף הים עם כל האטרקציות ולא רק לינה בחדר והזמנת אוכל לחדר במלון .זה יש גם בבית".
לדבריו, יש 41 אלף עובדים בענף שיושבים בבית בלי עבודה ועוד 150 אלף עובדים שעובדים בעקיפין בתעשיית תיירות הפנים וכולם בחל"ת. "אין שום הגיון לעודד את הישראלים לצאת לחו"ל ולייצר שוב באזז ליעד תיירותי קרוב ומעבר לים. זה רק מוכיח שוב שמדובר כאן במשבר שלא מנוהל עם אכיפה סלקטיבית ושוב נצפה בייבוא מוטציות".
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונותאמיר חייק, נשיא התאחדות המלונותצילום: סמדר כפרי
פניו של חייק כבר לפסח והן אינן אופטימיות. "אם לא יזדרזו מקבלי ההחלטות לקבל החלטה באשר לפתיחת בתי המלון בארץ - ראשית ב'איים הירוקים', מה שדורש הערכות של הכנת הערים להיות ירוקות ואז לפתוח שוב במתכונת הפיילוט שנחל הצלחה, ואז בשלב נוסף את שאר בתי המלון בארץ - הרי שגם פסח הולך לכפרות עבור הענף שספג את המכה הכי קשה מאז פרוץ הקורונה. אין ספק שההסכם החדש עם יוון הכניס לנו סנוקרת. הבנו שוב פעם שעושים מאיתנו צחוק".

המלונות שייפתחו במתכונת צימר

באחוזת הכרמל (מרשת ישרוטל) עלות לסוף-שבוע בחודש פברואר, למשל בין התאריכים 21.2-24.2.21, נעה בין 969 שקלים ללילה לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר בחדר זוגי. או 1,121 שקלים בין התאריכים 28.2-4.3.21, תלוי כמובן בסוג החדר.
מלונות הרשת ייפתחו החל מ-11.2.21. מדיניות ביטול גמישה: ללא דמי ביטול עד ארבעה ימים לפני ההגעה, עד התאריך 25.3.21.
ברויאל ביץ' אילת עלות לזוג בחדר ללא מרפסת בסוף השבוע הקרוב החל מ-1,048 שקלים עבוא לינה וארוחת בוקר. או 1,248 שקלים לחדר משפחה הצופה לים סוף - לינה וארוחת בוקר.
4 צפייה בגלריה
פתוח כמעט כרגיל: מלון אורכידיאה תל-אביב
פתוח כמעט כרגיל: מלון אורכידיאה תל-אביב
פתוח ללא מתקנים: מלון אורכידיאה תל אביב
(צילום: גלעד ילון)
קבוצת נקש בישראל מודיעה גם היא שביום חמישי הקרוב, 11.2.21, ארבעה בתי מלון של הרשת יהיו פתוחים במסגרת חדרים בלבד.
מלונות סטאי כנרת, הרברט סמואל בית בגליל, הרברט סמואל אוקיינוס הרצליה ואורכידאה תל אביב - יפעלו כחלופה למגורים לתקופה קצרה ללא הפעלת מתקנים משותפים כגון: חדר אוכל, בריכה, ספא, חדר כושר וכדומה.
מחירי האירוח במלון סטאי כנרת באמצע השבוע החל מ-1,500 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר המוגשת לחדר. בסוף השבוע החל מ-1,950 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר המוגשת לחדר.
מחירים במלון הרברט סמואל בית בגליל - אמצע השבוע, החל מ-1,050 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר המוגשת לחדר. בסוף השבוע החל מ-1,700 שקלים לזוג כולל ארוחת בוקר המוגשת לחדר.
עלות אירוח במלון הרברט סמואל אוקיינוס הרצליה באמצע השבוע החל מ-650 שקלים לזוג - לינה בלבד. בסוף השבוע 820 שקלים לינה בלבד. במלון אורכידאה תל אביב מחיר האירוח באמצע השבוע החל מ-650 שקלים - לינה בלבד, ובסוף השבוע 750 שקלים - לינה בלבד. כול המחירים הם ללילה.