"הישארו בבית", "זה לא בטוח", "אל תבואו לכאן" ו"בבקשה אל תבואו לכאן" – אלה הם המסרים הפרודיים שהודבקו על סרטון תדמית תמים למראה שדיסני פרסמו בעמוד הפייסבוק שלהם לכבוד הפתיחה בשבת של ממלכת הקסם וממלכת החיות בדיסניוורלד שבאורלנדו, לראשונה מאז חודש מרץ. וזאת לא ההטרלה היחידה שענקית פארקי השעשועים עוברת בימים אלה ברשת.
נחזור להתחלה, דיסני פרסמו סרטון שבו נראים עובדים עטויי מסכות מכינים את הפארק ומנקים את המתקנים לקראת האורחים שיבואו. העובדים אומרים למצלמה "ברוכים השבים" וברקע מתנגנת מוזיקת ניצחון חגיגית. חלק מחובבי דיסני אהבו את הסרטון בעוד אחרים הביעו הסתייגות מביקור בפארק שעשועים בעיצומה של מגפה.
הסרטון המקורי של דיסני:

אך היו גם, כאמור, אנשים שניגשו למלאכת ההטרלה. אחד מהם הוא השחקן ג'ימי סימפסון שאחראי לסרטון שבתחילת הכתבה. סימפסון שינה את המוזיקה האופטימית למוזיקה מסרט האימה הקלאסי "הניצוץ", שכזכור מתקיים במלון מבודד שבמהלך החורף סגור לאורחים. לא פחות מ-1.2 מיליון צפיות נרשמו להטרלה המשובחת הזאת ברשת טוויטר בלבד.

1 צפייה בגלריה
סרטון תדמית דיסניוורלד דיסני
סרטון תדמית דיסניוורלד דיסני
"יש לי משפחה" - סימפסמון הפך את סרטון התדמית לבדיחה
(Walt Disney World )
סימפסון לא היחיד כמובן. גולשים אחרים הלבישו על הפרסומת של דיסני את המוזיקה המטריילר של סרט האימה אנחנו (Us), המוזיקה מסדרת סרטי "הטיהור", המוזיקה מהסדרה "דברים מוזרים" ועוד.



לא כל האמריקנים הגיבו בציניות. "הסרטון הזה העלה בי דמעות", כתב אחד מהמגיבים בעמוד הפייסבוק של דיסני. "ללא קשר לוויכוח אם זה נכון או לא, מחמם את הלב לראות מקומות שאנחנו אוהבים ומתגעגעים אליהם. אם נוח לכם לנסוע לשם, תיהנו מהביקור ותעשו חיים. אם זה מוקדם מדי בשבילכם, הקסם יחכה עד שתרגישו יותר בנוח". מגיב אחר כתב: זה העלה דמעות בעיני כשכולנו צריכים כעת קצת קסם יותר מתמיד".
דוגמה למורכבות שחווים פארקי השעשועים ברחבי העולם בימים אלה ניתן לראות באתר של דיסניוורלד, שם כתובים כללי התנהגות בפארקים. "ישנו סיכון אינהרנטי לחשיפה לנגיף קורונה בכל מקום ציבורי שנוכחים בו אנשים", נכתב באתר. "הקורונה היא מחלה מדבקת מאוד שעלולה לגרום לתחלואה קשה ולמוות".
עוד נכתב כי "על פי המרכזים לבקרת מחלות ולמניעתן, אזרחים מבוגרים ואורחים עם בעיות רפואיות פגיעים במיוחד. כשאתה מבקר בפארק של דיסני אתה מודע מרצונך החופשי לכל הסיכונים שקשורים בחשיפה לנגף קורונה".
על פי סוכנות הידיעות AP, בשבת, היום שבו נפתח הפארק, דווח על כ-10,000 חולי קורונה מאובחנים חדשים במדינת פלורידה בלבד. ערים רבות בפלורידה חזרו לאחרונה למדיניות של סגרים ומגבלות לאחר שהיה נדמה בחודש מאי שהתפרצות המגפה דועכת.

הטרלות נאות גם ביפן


סיפור מצחיק נוסף מתחום פארקי השעשועים אירע לאחרונה ביפן, שם ארגון פארקי השעשועים של מזרח ומערב המדינה פרסם קווים מנחים לגבי האופן שבו צריך להפעיל את הפארקים בתקופת הקורונה. סעיף אחד שתפס את העין – והכותרות – ביקש מהמבלים שעולים על רכבות ההרים לעטות מסכה במשך כל הנסיעה ולא לצרוח. פארק השעשועים פוג'י-קיו היילנד לקח את העניין צעד קדימה וערך תחרות בנושא. במקביל, שניים ממנהלי המקום הדגימו בסרטון כיצד מעבירים נסיעה ברכת הרים מבלי לצרוח (או לשנות את הבעות הפנים).