2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אג'יאן איירליינס
מטוס של חברת אג'יאן איירליינס
מטוס של חברת אג'יאן איירליינס
(צילום: shutterstock)
טיסת חברת התעופה היוונית אג'יאן איירליינס A3929 המריאה הבוקר (ב') מנמל התעופה בן גוריון לאתונה, לראשונה לאחר כניסת מתווה פתיחת השמיים החדש לתוקף. 15 נוסעים ישראלים לא הורשו לעלות לטיסה בגלל שהציגו בדיקות קורונה לא תקינות.
לדברי גורם בנמל התעופה, חלק מהנוסעים הגיעו עם בדיקות ישנות, וחלק הגיעו עם בדיקות שהתוצאות שלהן והפרטים המזהים שרשומים עליהן היו רשומים בעברית. היו גם נוסעים שלא מילאו כנדרש טופס "איתור נוסע" (PLF) באתר ממשלת יוון, אותו הם נדרשו למלא לפחות 24 שעות לפני הגעתם. לאחר מילוי הטופס מקבלים הנוסעים בר קוד שנסרק לפני העלייה למטוס.
לבסוף המריא מטוס האיירבוס A320 של החברה עם 100 נוסעים. דבי שפיגל, המנהלת המסחרית של חברת התעופה היוונית בישראל, אמרה ל-ynet כי נוצר בלבול בקרב הנוסעים עקב כך שמידי כמה ימים המדינות משנות את ההנחיות.
"לקחנו בחשבון שיתכנו מקרים כאלה", אמרה שפיגל. "אי אפשר לעגל פינות וההנחיות חייבות להתבצע במדויק. אם בדיקת הקורונה צריכה להיעשות עד 72 שעות לפני ההמראה, לא נוכל להעלות לטיסה חכמולוגים שעשו בדיקה לפני שבוע".
2 צפייה בגלריה
מדידת חום בכניסה לטרמינל
מדידת חום בכניסה לטרמינל
מדידת חום בכניסה לטרמינל
(צילום: יריב כץ)

ייתכן שמאחר ולא ניתן לבצע בדיקות בישראל במהלך השבת, היו נוסעים עם בדיקות קורונה לא תקפות שבוצעו בסוף השבוע האחרון.
על המטוס היו גם בעלי דרכונים אירופאים שמאז סוף השבוע חייבים גם הם בבדיקות קורונה ביציאה מישראל. בניגוד לישראלים, בעלי דרכון אירופאי לא נדרשים לבצע בדיקות קורונה נוספת ביוון לאחר הנחיתה.
אג'יאן חזרו לפעילות בישראל מאז תחילת חודש יוני עם שלוש טיסות שבועיות, אולם מהבוקר אפשרו לישראלים לטוס במסגרת המתווה החדש וההסכם עם יוון.
בחברת ישראייר תכננו להתחיל טיסות במתכונת החדשה כבר ביום שלישי, אולם בגלל שלקוחות החברה לא הספיקו לבצע בדיקות קורונה החליטה ישראייר לדחות את הטיסות ביום נוסף.
ביום רביעי תוציא החברה הישראלית שתי טיסות לקרואטיה (זגרב ודוברובניק) ואחת לסלוניקי ביוון. ביום חמישי תצא טיסה לעיר ורנה בבולגריה ובשישי שתי טיסות לאתונה ביוון וטיסה לוורנה בבולגריה. על פי התוכנית, בישראייר מתכוונים להפעיל החל משבוע הבא שתי טיסות שבועיות ליעדי קרואטיה, בין שתיים לשלוש טיסות שבועיות ליעדי יוון (אתונה וסלוניקי) וטיסה יומית לעיר ורנה בבולגריה.