3 צפייה בגלריה
חופשה רומנטית באיי סיישל
חופשה רומנטית באיי סיישל
הראשונה שתפתח שעריה למחוסנים. סיישל
(צילום: Shutterstock)
ממשלת סיישל הודיעה אתמול (א') כי היא פותחת את שעריה לכל אדם מכל מקום בעולם - שקיבל את שתי המנות של החיסון לקורונה. ובכך מדובר למעשה במדינה הראשונה שמתייחסת לחיסון כתנאי להכנסת תיירים לשטחה.
המדינה, שהייתה סגורה לרוב המדינות בעולם או הטילה מגבלות של בידוד על הבאים מהן, נפתחה בנובמבר האחרון למספר מועט של מדינות ביניהן ישראל. אך בימים האחרונים ישנם דיווחים על כך שהמדינה נסגרה לחלוטין ואף הטילה לראשונה סגר על תושביה. כעת היא כאמור מודיעה על הצעד הבא שלה והוא הכנסת תיירים שעברו את החיסון לקורונה יחד עם בדיקת קורונה שלילית שתיערך 72 שעות לפני הכניסה למדינה.
מדובר בבשורה כמובן עבור התיירים מישראל שיוכלו להמשיך להגיע אל היעד הטרופי ולנפוש בו לאחר ששתי המדינות - סיישל וישראל תצאנה מהסגר הנוכחי. נזכיר כי לפי נתוני משרד הבריאות, יותר מ-2 מיליון ישראלים כבר קיבלו את המנה הראשונה וחלקם גם את השנייה.

ישראייר: 50 דולר הנחה למתחסנים

בזמן שהדיון בכנסת אודות הדרכון הירוק רק נדחה שוב ושוב יש מי שלא מחכה ומרימה את הכפפה בעולם התעופה. ישראייר יוצאת עם צעד שיווקי שבו היא מציעה מבצעים עבור נוסעים שיבחרו לטוס עם החברה ושעברו חיסון לקורונה. לפי הודעת החברה, ישראייר תעניק הנחה של 50 דולר לנוסעים אשר יצהירו כי קיבלו לפחות מנה אחת. ההנחה תינתן להזמנות שיבוצעו במהלך תקופת המבצע - שיחל מחר (יום ג') ויימשך עד סוף ינואר או עד גמר המלאי - לחבילות ולטיסות לחו"ל ליציאות בפסח ובחודשי הקיץ.
לדברי גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה: "הרחבת מעגל המתחסנים הגבירה את ההתעניינות בהזמנת טיסות וחבילות, השילוב של שער דולר נמוך, מגן ביטול טיסה יחד עם ההטבה למתחסנים מעניק ערך משמעותי ללקוחות". כאשר המחירים בפסח ובחודשי הקיץ לאחר ההנחה ינועו בין 130 דולר עבור טיסות בלבד לקפריסין, דרך 250 דולר - טיסות לבחריין ועד 449 דולר עבור חבילת נופש במלון ברמת חמישה כוכבים בדובאי.
3 צפייה בגלריה
קפריסין
קפריסין
התחסנת? 130 דולר בלבד עבור טיסות ישראייר לקפריסין
(צילום: shutterstock)
ומה קורה אצל המתחרות? בארקיע נמסר ל-ynet כי היה רצון לצאת עם מבצעים עבור מתחסנים "אך לצערנו, על פי חוות דעת משפטית שקיבלנו, אסור להפלות אוכלוסיות והדבר אף פוגע בחוקי הגנת הצרכן. מי שעושה את זה צפוי לתביעה ייצוגית".
עם זאת, כאשר בדקנו את הנושא בלשכה המשפטית של המועצה לצרכנות נמסר כי "החוק אוסר על הפליה על רקע גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, מקום מגורים ועוד. נדמה שאין במתן הנחה לבעלי דרכון ירוק משום הפליה".
בנוסף, מדגישים בלשכה שמדובר לכאורה בקמפיין שיווקי כדי לפתות את הצרכנים שיכולים לצאת מהארץ לרכוש כרטיס טיסה כבר כעת. אולם עדיין לא ברור מה תהיה מדיניות מדינות היעד במועד הטיסה לגבי כניסת הנוסעים הישראלים.
"לא ידוע האם מדינות היעד יפתחו את הגבולות לבעלי דרכון ירוק. על פי המידע שפורסם באתר הקונסוליה הצרפתית, אין כל שינוי לגבי מדיניות כניסת ישראלים לאירופה וגם מי שקיבל חיסון לא יכול להיכנס לאירופה. לאור כך, המועצה לצרכנות ממליצה לבדוק את מדיניות מדינת היעד לפני רכישת כרטיס טיסה".
3 צפייה בגלריה
חופשת חורף באילת בימי קורונה
חופשת חורף באילת בימי קורונה
אל על חוזרת לאילת
(צילום: אסף קמר)
מאל על טרם נמסרה תגובה בנושא. אך החברה הודיעה אמש על חזרתה לקו תל אביב - אילת (רמון) לאחר שלא הטיסה בו מ-2013. בהודעת החברה נמסר כי "בתום הסגר הנוכחי ופתיחה מחודשת של האיים הירוקים, תפעיל אל על באופן זמני, בכפוף לקבלת האישורים הרלוונטיים, טיסות פנים ארציות לאילת". זמני הטיסות, מחירי הכרטיסים ומועד תחילת מכירתן טרם נמסרו.