2 צפייה בגלריה
אבו דאבי קו הרקיע
אבו דאבי קו הרקיע
אבו דאבי
(צילום: shtturstock)
נמשכות ההכנות באיחוד האמירויות לבואם של התיירים הישראלים: מחלקת התיירות והתרבות באבו דאבי פרסמה היום (ד') הנחיה לכל בתי המלון להיערך להגיש ולהציע אוכל כשר לאורחים.
בהודעה נכתב כי "מתוך המחויבות של מחלקת התיירות והתרבות לוודא שיוגש אוכל מתאים לכל המבקרים והתיירים באבו דאבי, כל בתי המלון נדרשים לספק אפשרות לאוכל כשר בתפריטים בשירות לחדרים, ובשאר המקומות שבהם מוגשים אוכל ושתייה בתחומם".
בהמשך ההודעה נכתב עוד כי בתי המלון נדרשים להשיג תעודת כשרות, לייעד שטח מיוחד להכנת אוכל כשר במטבחים ולסמן את התפריטים עם האוכל הכשר באופן ברור.
2 צפייה בגלריה
אבו דאבי קו הרקיע
אבו דאבי קו הרקיע
מלון באבו דאבי, בקרוב עם מנות כשרות
(צילום: shtturstock)
הרב לוי דוכמן, רב הקהילה היהודית באיחוד האמירויות, אמר בשיחה עם ynet: "זה מאוד מרגש ומשמח, אני כרגע באבו דאבי ועובדים ביחד כדי להוציא את זה לפועל. אנחנו פועלים באופן צמוד עם כל בתי המלון כדי ליישם את זה".
עוד לפני ההסכם בין ישראל לבין איחוד האמירויות, פעלה הקהילה היהודית באבו דאבי ובדובאי להנגיש את האוכל הכשר למי שחפץ בכך, ואף נפתח חשבון אינסטגרם ייעודי ששיתף את עוקביו איזה מוצרים כשרים ניתן למצוא בחנויות והיכן.
על אף, שלא הייתה בעיה למכור ולהציג מוצרים כשרים, עכשיו לראשונה יש מהלך רשמי מכיוון הרשויות באבו דאבי שמטרתו לקדם את ענייני הכשרות בבתי המלון, והסדרת הנושא באופן רשמי. הקהילה היהודית במקום גם הצליחה לייבא בשר כשר למדינה, ובאיחוד האמירויות פועלת גם משחטת עופות כשרה, עוד מלפני ההודעה הזו.
הסכם כינון היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות צפוי להיחתם ב-15 בספטמבר בוושינגטון, ונכון לעכשיו הכניסה לבעלי דרכון ישראלי לאיחוד האמירויות עוד לא אפשרית ועוד לא החלו להפעיל טיסות מסחריות ישירות בין המדינות, אך ככל הנראה תהיה התקדמות בנושא בזמן הקרוב.