1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה מצרית
ניידת משטרה מצרית
ניידת משטרה מצרית
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
הישראלים חזרו לסיני אחרי שנה של היעדרות ואיתם מיד חזרו גם הצרות. שני אזרחים ישראלים נעצרו בימים האחרונים במעבר הגבול בטאבה בדרכם לחצי האי המצרי. צעירה ישראלית נעצרה ביום חמישי לאחר שבתיקה נמצאו חמישה גרם של מריחואנה. לאחר יממה במעצר בתנאים לא קלים היא הובאה בפני שופט בנואייבה, שילמה קנס של 3,000 לירות מצריות (כ-630 שקלים) ושוחררה חזרה לישראל.
מקרה נוסף אירע ביום ראשון עת נעצר צעיר ישראלי, חייל משוחרר, שבתיקו האישי נמצאו שני קליעים של רובה M16 שנשכחו מזמן שירותו הצבאי. לאחר יממה לא קלה במעצר, ולאחר שהובא בפני שופט בנואיבה, הוא נקנס בסכום של 1,500 לירות מצריות (כ-315 שקלים) ושוחרר חזרה לישראל.
המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ליוותה את הישראלים וסייעה ככל הניתן. משרד החוץ חוזר ומתריע בפני אזרחי ישראל לבדוק היטב תכולת מכוניתם, המזוודות והתיקים שלהם ולאתר מבעוד מועד הימצאות חלקי נשק וקליעי כדורים, בין אם חוצים מעברי גבול יבשתיים ובין אם טסים ליעדים בחו"ל.
הכנסת חלקי נשק למדינה זרה מהווה עבירה פלילית אשר עשוייה להוביל להליכי חקירה, מעצר ומשפט אשר במקרה הטוב יסתיימו בעיכוב ממושך במדינת היעד ותשלום קנסות כספיים גבוהים.