2 צפייה בגלריה
גאורגיה נפתחת לתיירים. טביליסי, בירת גאורגיה
גאורגיה נפתחת לתיירים. טביליסי, בירת גאורגיה
גאורגיה נפתחת לתיירים. טביליסי, בירת גאורגיה
(צילום: שאטרסטוק)
מדינה נוספת נפתחת לתיירים - גאורגיה. החל מתאריך 1.2.2021 גאורגיה פתחה את שעריה לאזרחים ממספר מדינות באיחוד האירופי ומישראל, המגיעים בדרך האוויר. אלו יוכלו להיכנס למדינה אם יציגו בנקודות הבידוק בגבול מסמך המאשר שהם מחוסנים כנגד קורונה, בשתי מנות חיסון. מכל סוג חיסון לקורונה.
בכך מצטרפת גאורגיה, ככל הנראה ליוון שצפויה לפתוח את שעריה בקרוב למדינות מסוימות, בהן ובין הראשונות היא ישראל. מחר (ב') ראש ממשלת יוון צפוי לנחות בארץ יחד עם שרי תיירות וחוץ על מנת להכריז על קבלת תיירים מישראל החל מחודש מרץ הקרוב, תיירים שהתחסנו פעמיים כמובן, כשאלו לא יוחייבו בבדיקת קורונה ובבידוד. מדובר על הצהרה משותפת של שתי המדינות. הצהרות דומות אמורות לקרות גם עם קפריסין, רומניה, סרביה ואיי סיישל.
לאשה שווניה שגריר גאורגיה בישראל אמר ל-ynet כי שערי המדינה אומנם נפתחו באופן פורמלי באחד בפברואר אך בפועל תיירים יוכלו להיכנס החל מ-15.2.21. נזכיר כי בשלב זה אין כלל טיסות ליעד זה, כמו למרבית היעדים מישראל עקב סגירת נתב"ג עד להודעה חדשה.
בנוסף אמר שווניה כי "יש פוטנציאל גדול שהישראלים יחזרו לגאורגיה. יש כבר ישראלים בודדים שמגיעים, כמו אנשי עסקים או אנשים שיש להם בתים בגאורגיה, ישראלים שכבר שנה לא הצליחו לבקר כאן. יש כאלה שמגיעים לטיפולים רפואיים ולא הצליחו להגיע עד כה". לדבריה, החנויות במדינה כבר פתוחות וכך גם השווקים הפתוחים והמקורים. בנוסף, החל מ-8 בפברואר תחודש פעילות החבורה הציבורית, למעט בימי שבת וראשון. תחבורה ציבורית בין הערים עדיין לא פועלת.
2 צפייה בגלריה
חנויות ושווקים כבר פועלים כאן, גאורגיה
חנויות ושווקים כבר פועלים כאן, גאורגיה
חנויות ושווקים כבר פועלים כאן, גאורגיה
(צילום: shutterstock)
"מ-1.3.21 יהיה סגר לילי מהשעה תשע בלילה ועד חמש לפנות בוקר. ישראלים שיגיעו אלינו צריכים לדעת שאלה התנאים", הוסיף השגריר.
משגרירות גאורגיה נמסר בנוסף כי על הישראלים שלא חוסנו עדיין, הרוצים להיכנס לגאורגיה יש לציית לתנאים הבאים: לפני מעבר גבול המדינה עליהם להשלים מילוי מלא טופס מיוחד המציין את היסטוריית המסע שלהם ב-14 הימים האחרונים עם פרטי קשר: כתובת, מספר טלפון, כתובת מייל וכו'.
בנקודת הבידוק בגבול גאורגיה יש להציג תוצאת בדיקת PCR מ-72 השעות האחרונות טרם יציאתם לגאורגיה. ביום השלישי לשהותם במדינה עליהם יהיה לעבור על חשבונם בדיקת PCR. בנוסף, כל מי שביקר ב-14 הימים טרם כניסתם לגאורגיה במדינות אנגליה ואירלנד, תחול עליהם, עם כניסתם לגאורגיה חובת בידוד למשך 12 ימים. במקרה זה, חובת הצגת תוצאה שלילית של בדיקת PCR עם הכניסה לגאורגיה וחובת עשיית בדיקת PCR שלושה ימים מאז כניסתם לגאורגיה (על חשבונם) - תימחק.