יוסי פתאל, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת בישראל התראיין היום (ה') לאולפן ynet בעקבות הכרזת המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, אתמול (ד'). הכרזה בנוגע למתווה החדש של משרד הבריאות להקלות לבאים מחו"ל.
לשאלה הראשונית "מה מצבנו?" ענה פתאל "רע מזה לא יכול להיות". והסביר: "אפס תיירות נכנסת, אף אחד לא נכנס, המדינה במצור. בלי הרבה היגיון - אין יוצא ואין בא, יש פה התרסקות מוחלטת ומדיניות די מתעתעת.

"מדיניות שמסכנת את בריאותנו"

"אנחנו פנינו והצגנו מתווה שיהיה אפשר להכניס תיירים לכאן בקפסולות מאוד בטוחות, יותר בטוחות מאשר ללכת למסעדה או לעלות לתחבורה ציבורית". את התוכנית הזאת הגישו פתאל ולשכתו לשר התיירות, אסף זמיר שקיבל אותה. תמיכתו של שר התיירות בתוכנית של פתאל, אף פורסמה היום.
עם זאת, לגבי המדיניות של משרד הבריאות אמר פתאל כי "המדיניות שננקטת כרגע היא מדיניות לא מועילה כי היא הרסנית מבחינה כלכלית עד כדי שהיא מסכנת את בריאותי ואת בריאותם של הרבה מאוד אנשים".
2 צפייה בגלריה
מדיניות הרסנית. נתב"ג ריק
מדיניות הרסנית. נתב"ג ריק
מדיניות הרסנית. נתב"ג ריק
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
פתאל מדבר גם על המדיניות של צביעת המדינות לפי צבעים. ירוק - למדינות עם אחוזי תחלואה נמוכים ואדום למדינה עם תחלואה גבוהה.
"אנחנו חושבים שאין בה היגיון. לא מבין את הניסיון של המדינה ללכת על מתווה של צבעים כשבעולם כבר נסוגים ממנו. ראינו את ראש הממשלה מזמין לכאן את ראש ממשלת יוון וחותם איתו על הסכם בין המדינות. אחר כך, כבר בדרך חזרה של ראש הממשלה היווני למטוס, אנחנו הופכים מירוקים לאדומים. הדבר הזה לא שווה, לכן אנחנו מציעים להתמקד בנושאים, ולא ביעדים, שמהם התיירים באים, ולעשות בדיקה לפני הגעה או עם ההגעה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס בביקורו בארץ
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
"הפריפריה משוועת לכלכה הזאת, היא צריכה את זה כמו אוויר לנשימה. ערים כמו טבריה, צפת, נצרת, ירושלים, תל אביב - בלי קבוצות תיירים לא תהיה להן תקומה כלכלית".
על ההודעה אמש הגיב פתאל: "זאת הודעה נהדרת. כמו ההודעה שלי כל יום שאני מתחיל דיאטה, מודיעים בכוונה ושום דבר לא קורה עד סוף היום", ענה בציניות.
"הכוונה היא טובה, מבורכת, רצויה אבל מספר ההצהרות שאתה שומע בחודשים האחרונים על התחלת טיסות של חברות מסוימות - אין להן פרופורציה למול מה שקורה בפועל. בין כוונות לבין מעשים, בעיקר במערכת
הביורוקרטית שלנו, המרחק הוא רב מדי במציאות שאנחנו נמצאים בתוכה.
"אנחנו נמצאים במצב שאנשים רואים מטוס בשמיים והם נפעמים כאילו שהם רואים תופעת טבע. צריך היה בשלב הזה, אחרי כל כך הרבה חודשים להיות עם תוכנית מגובשת ומסודרת, שמצמצמת את הסיכונים ומאפשרת חיים.
"המדינה מצד אחד שופכת עשרות מיליונים ,אם לא הרבה יותר, על הערים במצוקה כמו טבריה, צפת ונצרת אבל לא משכילה לנהל פה מדיניות שמבטיחה כמעט אפס סיכונים מהבחינה הזאת.
"אני בטוח שאתם יודעים שלהיות באוטובוס תיירים שמגיע מחו"ל - עם אנשים שעברו בדיקות לפני ואחרי והם נעים בצורה נפרדת - יותר בטוח מאשר לעלות לאוטובוס בתחבורה ציבורית או לרכבת כאן בישראל", מסכם פתאל.