כיצד יגיב עולם התעופה לחיסון נגד קורונה? אלן ג'ויס, מנכ"ל חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה קוואנטס, אמר כי כאשר החיסונים לקורונה יהיו נפוצים וזמינים ברחבי העולם, ייתכן שהחברה תדרוש מנוסעיה להציג אישור כי התחסנו כתנאי לעלייה למטוס.
ג'ויס אמר כי דיבר עם עמיתיו מחברות תעופה אחרות ברחבי העולם על האפשרות של ייסוד "דרכון חיסון" לנוסעים. "אנחנו בודקים אפשרות של שינוי התנאים לנוסעים בטיסות בינלאומיות באופן שיאפשר לנו לבקש מנוסעים להתחסן לפני שהם עולים למטוס", אמר ג'ויס בריאיון לתחנת טלוויזיה אוסטרלית.
2 צפייה בגלריה
חברת פייזר האמריקנית בדרך להוציא חיסון נגד קורונה
חברת פייזר האמריקנית בדרך להוציא חיסון נגד קורונה
חברת פייזר האמריקנית בדרך להוציא חיסון נגד קורונה
(צילום: EPA)
מנכ"ל קוונטאס הוסיף כי יצירת "דרכון חיסון" לנוסעים שנכנסים לאוסטרליה ושיוצאים ממנה לחו"ל ידרוש הרבה מחשבה ולוגיסטיקה, וייתכן שתידרש התערבות ממשלתית. "אנחנו חושבים שזה הכרחי", אמר. "אנחנו בודקים איך אפשר יהיה להשיג דרכון חיסון, בגרסה אלקטרונית, שיהיה כתוב בו איזה חיסון לקחת והאם הוא מקובל במדינה שאליה אתה טס".
שר הבריאות האוסטרלי גרג האנט אמר לעיתונאים כי אין עדיין החלטה שקשורה לחיסונים בקשר לנוסעים נכנסים או יוצאים. "המשימה שלנו היא לספק את החיסון לכל אזרחי אוסטרליה", אמר.
2 צפייה בגלריה
קוואנטס, תוביל את עניין ה"דרכון חיסון"?
קוואנטס, תוביל את עניין ה"דרכון חיסון"?
קוואנטס, תוביל את עניין ה"דרכון חיסון"?
(צילום: shutterstock)
מאז פרוץ המגפה אוסטרליה הטילה כמה מהמגבלות החמורות ביותר בעולם, כאשר סגרה את גבולותיה לרוב התושבים מהעולם, והרשתה רק לאזרחיה לטוס לחו"ל וגם זה בנסיבות מיוחדות. מגבלות אלו סייעו למדינה בת 26 מיליון התושבים לרסן את המגפה. אוסטרליה דיווחה על כמעט 28 אלף מקרי קורונה ויותר מ-900 מתים מאז תחילת המגפה, פחות ממדינות אחרות בגדולה.
החיסון לקורונה, כאמור, הולך ומתקרב. ביום שישי הודיעה לשכת ראש הממשלה על הבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, שמפתחת חיסונים לקורונה בשיתוף אוניברסיטת אוקספורד. לפי משרד רה"מ ומשרד הבריאות, ישראל תרכוש כ-10 מיליון מנות (שיספיקו לכחמישה מיליון אזרחים), שיימכרו במודל ללא רווח בתקופת הקורונה. כמו כן, בהודעה נכתב כי מדובר באספקה הגדולה ביותר לישראל שסוכמה עד כה.
חיסון זה הצטרף לחיסונים של חברות פייזר ומודרנה שסיימו את השלב השלישי והאחרון בניסויים. למרות שהחיסונים צריכים להגיע בחודשים הקרובים לישראל, עדיין לא ברור עד כמה הם יעילים לטווח הארוך. עם זאת, על סמך חיסונים קודמים, ההערכה היא שהחיסונים יגנו מפני הנגיף למשך כשנה.