כחלק מהפעימה השלישית, כל בתי המלון בישראל יוכלו להיפתח ולפעול באופן מלא (כולל חדרי אוכל ויתר המתקנים) באמצעות התו הירוק החל מיום ראשון הקרוב. חלק מהמלונות נפתח כבר בשבוע האחרון, באופן חלקי או על מנת להתכונן לפתיחה המיוחלת בתחילת השבוע הקרוב. כך למשל, מלון אוריינט בירושלים שנפתח היום.
"ירושלים נפגעה הכי קשה מהקורונה. לשמחתי הרבה אנחנו פותחים היום את המלון ויש הרבה הזמנות, אנשים מגיעים וזה כיף גדול לארח אנשים. אנחנו מאוד מתרגשים לפתוח היום", אמרה איה גורנדמן, מנכל"ית המלון מרשת ישרוטל בריאיון לאולפן ynet.
4 צפייה בגלריה
מלון יו בוטיק כינרת
מלון יו בוטיק כינרת
המלונות חוזרים לפעול במתכונת מלאה - כולל פתיחת הבריכות. מלון יו בוטיק כנרת
(צילום: איה בן עזרי)
גורנדמן הסבירה כיצד זה יעבוד מבחינת התו הירוק ועבור ילדים מתחת לגיל 16, "ההקפדה שלנו היא מאוד גבוהה. לפני שהאורח בא אנחנו מתקשרים אליו ועושים תיאום ציפיות: אומרים לו מה הוא צריך להביא ואיך הוא צריך להגיע. בנוסף, בכניסה למלון ובכניסה לחנייה, למעשה מכל הכניסות שלנו - עומד עובד ובודק את האפליקציות ורק כשהוא יודע שהאפליקציות בסדר אז הוא מכניס את האורחים אבל האורחים יודעים על כך עוד לפני שהם מגיעים, על ידי שיחת טלפון".
על השאלה מה יקרה אם וכאשר יגיעו אורחים שלא עברו את שני החיסונים או החלימו מקורונה, ענתה גורנדמן כי "אנשים פשוט לא ייכנסו והם יודעים את זה מראש ככה שזה לא הפתעה כשמגיעים לכאן. אין 'שכחתי ולא הבאתי'". סיכמה גורנדמן בנוגע להבאת תעודת המחלים/המתחסן או תוצאת בדיקת הקורונה השלילית עבור ילדים.
4 צפייה בגלריה
"מתרגשים לפתוח היום", מלון אוריינט ירושלים
"מתרגשים לפתוח היום", מלון אוריינט ירושלים
"מתרגשים לפתוח היום", מלון אוריינט ירושלים
(באדיבות ישרוטל)
4 צפייה בגלריה
גם חדר האוכל המפורסם במלון ייפתח מראשון
גם חדר האוכל המפורסם במלון ייפתח מראשון
גם חדר האוכל המפורסם במלון ייפתח מראשון
(צילום: דני שדה)
מירושלים הצפנו למלון יו בוטיק כנרת מרשת מלונות פתאל. שם מנכ"לית המלון, יונית בן יוסף, סיפרה באולפן ynet, "אנחנו כבר רואים שהתפוסות עולות מאוד יפה, גם לקראת חג הפסח ובכלל. אנחנו נמצאים באזור שבו יש יציאה לכל האתרים בגולן, הכל מאוד מאוד יפה ופורח עכשיו אז זה הזדמנות טובה להגיע לצפון", אמרה והדגישה שגם הם כמובן מקפידים על כל הנהלים של התו הירוק.
לדברי בן יוסף, "למעט מתקני ספא שאין להם כרגע אישור, כל המתקנים פתוחים: הבריכות, חדרי הילדים במלונות, חדרי האוכל עובדים במתכונת של עד 50% תפוסה ומסדרים את זה לפי סידורי הושבה".
4 צפייה בגלריה
ארוחת הבוקר במלון
ארוחת הבוקר במלון
ארוחת הבוקר בחדרי האוכל חוזרת במתכונת מצומצמת. מלון יו בוטיק כנרת
(באדיבות פתאל)
מבחינת התו הירוק עם ילדים, גם כאן ילדים מתחת לגיל 16 נדרשים להציג בדיקת קורונה של 48 שעות האחרונות ומבוגרים מעל גיל 16 מחויבים או בתעודת מחלים או בתעודת מתחסנים.
אינפו
ומה מצב המחירים הגבוהים יחסית? לפחות כפי שזה נראה כרגע בבדיקה שערכנו על מועדים בפסח ובסופי שבוע. "יצאנו עם מבצעים לכל הישראלים, אנחנו עושים כל מיני שיתופי פעולה. יש הנחות גדולות של 20%, סופי שבוע יותר זולים ככה שזה באמת מתאים", ענתה גורנדמן מרשת ישרוטל.