3 צפייה בגלריה
חדשות טובות עבור אילת
חדשות טובות עבור אילת
חדשות טובות עבור אילת
(צילום: Shutterstock)
לאחר שבתחילת השבוע הוצעה טיוטת הפעלת המלונות על פי עקרונות "התו הסגול" של משרד הבריאות, אישר היום (רביעי) המשנה למנכ"ל המשרד פרפ' איתמר גרוטו את מתווה ההפעלה שיביא לפתיחת בתי המלון ביום רביעי הבא. בתוך כך, יש לציין כי על אף הנהלים הללו, המתווה אינו מעגן את אופן האכיפה ולמעשה מטיל את הסמכות על כך באופן כמעט בלעדי על בתי המלון. פיקוח מצד גורמי אכיפת החוק או משרד הבריאות אינו צפוי להתקיים, ולמעשה מדובר על מתווה שמבוסס על אמון במפעילי בתי המלון.


על פי המתווה, "על בית המלון למנות עובד בכיר מצוות המלון שיהיה בכפיפות ישירה למנהל אשר יעסוק באופן ישיר בהטמעה ובבקרה, ייתן מענה לאירועים חריגים או למצבי אי וודאות, יעקוב אחר השתנות הנחיות ויבצע את ההתאמות הנדרשות וכן יתעד את כלל הפעילויות המתבצעות". עוד עולה מהמתווה כי יינתן דגש לניקוי וחיטוי השטחים הציבוריים בבתי המלון ובמקומות שייקבעו מראש. גם מסנני המזגנים אמורים לעבור חיטוי, על פי המתווה.
בנוסף, חום גופם של המתארחים במלון יימדד בכניסה, בדומה לחובת המדידה בכניסה למרכזים מסחריים. גם בדלפקי הקבלה תוקם מחיצה שקופה, בדומה לחובה בחנויות המסחריות. בניגוד למתווה הראשוני, אורחי המלון לא יחויבו במילוי הצהרת בריאות. הברזיות לא תהיינה פעילות ומתקנים לחיטוי יפוזרו ברחבי המלונות.

על מנת למנוע התגודדות בחדרי האוכל במלונות, שעות הארוחות צפויות להתארך. על פי המתווה, "זמני הארוחות יורחבו על מנת לאפשר ריחוק חברתי יעיל יותר. במידה והאורחים יבקשו לאכול בחדר האוכל תוקצה לכל אורח מסגרת זמן בחדר האוכל באופן שיווסת את כמות האורחים בחדר האוכל בזמן נתון". אופציה נוספת היא הגשת האוכל לחדרי האורחים. על פי המתווה, העדיפות לארוחות אלו היא להגשה באמצעות כלים חד פעמיים.
3 צפייה בגלריה
חיטוי מעלית במלון
חיטוי מעלית במלון
חיטוי מעלית במלון
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, אחד הפרטים שעוררו סקרנות בכל הנוגע לפתיחת בתי המלון הוא אופן פתיחת בריכות השחייה. על פי המתווה, בבריכות המשמשות לשחייה בלבד לא תותר שחייה של יותר משני משתתפים במסלול אחד. ביתר הבריכות תותר שחייה של אורח אחד על כל 6 מ"ר בבריכה. ואולם, לא ברור בשלב זה כיצד תיאכף ההנחייה הזו, והאם תוגבל כניסת אורחים לבריכה בהתאם לגודלה.
בטרם הכניסה למתחם הבריכה, יירשמו האורחים על פי מספר החדר שלהם. כל אורח יקבל מגבת לשימוש אישי ובתום הרחצה יפנה אותה לעגלה שאמורה להתפנות באופן תכוף. בדומה לחדרי האוכל, גם שעות הפעילות בבריכות השחייה במלונות צפויות להתארך, כך שכל בריכה תפעל בין השעות 9:00 בבוקר עד 19:00 בערב לכל הפחות.
3 צפייה בגלריה
הבריכה המחולקת במלון קיסר
הבריכה המחולקת במלון קיסר
הבריכה המחולקת במלון קיסר פרימייר באילת
(צילום: איריס ליפשיץ קליגר)
השוהים בשטח הרחצה יתבקשו לחבוש מסיכת פנים, ואולם על רקע מזג האוויר החם ובהמשך לטענות על חובת חבישת מסכות הפנים בבתי הספר בימי השרב – לא ברור כיצד תיאכף הנחייה זו. לא תותר הכנסת דברי מזון לשטח הבריכה, למעט take away מהמזנון שבשטח הבריכה. בשלב זה לא יותר שימוש בג'קוזי ובסאונה הרטובה.