השבוע צפויים להיפתח בתי המלון באילת ובאזור המלונות בים המלח, בתוך כך התראיינה שרת התיירות אורית פרקש-הכהן לאולפן ynet והסבירה מדוע טבריה נשארה בחוץ, מבחינת מתווה "האיים התיירותיים הירוקים" שהכנסת אישרה בשבוע שעבר.
3 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אחרי לא מעט עיכובים - המלונות צפויים להיפתח כאן השבוע. אילת
(צילום: shutterstock)
"הקדמנו את אילת וים המלח כמעט בשני שלבים, עשינו כאן מהלך יצירתי. אז כולם שואלים למה לא טבריה ולא נהריה ולא ירושלים. הסיבה שבכלל נבחרו ים המלח ואילת כי הם אזורים מוגדרים עם כבישי גישה ותו לא. לאילת גם יש שדה תעופה והמנגנון שבו הניסוי הזה עובד הוא מנגנון מאוד מורכב. אל טבריה יש יותר משני כבישי גישה".
לדברי השרה, זה היה התנאי שהציב בפניה שר הבריאות אדלשטיין והוסיפה: "ניקח את הפלח שייתן את החמצן הכי משמעותי לענף התיירות ולתעסוקה ונתחיל עם זה. הייתי צריכה לקבל החלטה. לדעתי זו התחלה סבירה, מדובר על אלפים של חדרים (בבתי מלון) ועשרות אלפי מקומות עבודה. אם הדברים יצליחו, נחשוב על לפתוח את זה שוב".
3 צפייה בגלריה
מלון יו בוטיק כינרת
מלון יו בוטיק כינרת
טבריה תיאלץ להמתין עוד. מלון יו בוטיק כינרת
(צילום: שירי הדר)
לגבי מערך הבדיקות בכניסה לאזורי התיירות - מערך שעדיין לא מוכן ולכן "תוקע" את פתיחת המלונות, ענתה השרה "אנחנו מקווים מאוד שמערך הבדיקות המהירות יעבוד".
חשוב להדגיש כי הבדיקות המהירות בכניסה לאזורי המלונות בים המלח ובאילת יהיו עבור עובדי ותושבי המקום - שיוצאים ונכנסים בתדירות גבוהה ולכן יצטרכו, כך על פי משרד הבריאות, לעבור בדיקות אחת לשבוע. אורחי המלונות יצטרכו לערוך את בדיקת הקורונה במקום מגוריהם, בקופות החולים, ולהציג תוצאה שלילית בכניסה לאזורי התיירות ובמלונות.
אנחנו מתקרבים לחג הבא - חנוכה, שגם עליו מתחילים להעלות את סוגיית הסגר השלישי, אם יהיה, ולכן עולה השאלה - אם אכן יהיה סגר נוסף בישראל - האם זה יכלול את בתי המלון בתוך ה"איים התיירותיים" בדרום ואת הצימרים, שכבר נפתחו לפני כשבועיים. על כך השיבה שרת התיירות כי לגבי סגר בחנוכה: "התקווה שלי שאם יהיה סגר נוסף אתמוך בהשארת אילת וים המלח פתוחים. בסגר הקודם חשבתי שלא הגיוני שאנשים נוסעים לצימר בחו"ל ולא יכולים לנסוע לצימר בישראל".
3 צפייה בגלריה
מחכים לאורחים: מלון הרברט סמואל רויאל שנגרילה, אילת
מחכים לאורחים: מלון הרברט סמואל רויאל שנגרילה, אילת
"אם יהיה סגר שלישי אתמוך בהשארת המלונות פתוחים"
(צילום: אסף פינצ'וק)
בנושא התיירות הנכנסת, תחום שמשותק לחלוטין עוד מאמצע חודש מרץ האחרון, אמרה השרה כי קיים מתווה - רק של תיירות מאורגנת בשלב הזה, אבל גם הוא עדיין לא מוכן.
"יש מתווה שמדברים עליו עם משרד הבריאות, אבל הם עדיין לא שם. מדובר בקפסולות של תיירות, של קבוצות של תיירים, שילוו אותם לאורך כל הטיול שלהם במדינת ישראל. כך שמראש יידעו באיזה מלון הם שוהים, מה המסלול שלהם, שהם יעשו בדיקות קורונה. שבכל רגע נתון אפשר לוודא היכן הם נמצאים, כדי שאם יש פתאום התפרצות, אז להבין שצריך להחזיר אותם וכולי. אבל לצערי זה עדיין לא בשל".
עוד הוסיפה השרה פרקש-הכהן כי "אני מאוד מחויבת לענף הזה שהוא ענף יפה והוא חשוב מאוד לכלכלה הישראלית. הוא סבל ממכה מאוד קשה גם בסגר הראשון ובכלל. אני חודש בתפקיד - פתחנו את הלינה הכפרית, בלי נדר השבוע ניערך ונפתח את מתווה 'האיים הירוקים'. המתווה מוכן לתיירות נכנסת אבל הגורמים הבריאותיים במשרד הבריאות עדיין לא מסכימים לעסוק בזה".