אחרי שחברות התעופה והספנות הגיבו להתפרצות נגיף הקורונה, הגיע גם תורן של רשתות המלונות. אתר "ביזנס אינסיידר" מדווח כי מנכ"ל רשת הילטון כריס נאסטה הודיעה בשיחת ועידה שערך עם משקיעים ביום שלישי כי הרשת סגרה באופן זמני 150 מלונות בסין (33 אלף חדרים) עד שהתפרצות נגיף הקורונה תחלוף.
"הילטון סגרה באופן זמני כ-150 בתי מלון בסין בהוראת הרשויות המקומיות", הודיע סמנכ"ל התקשורת של הרשת. "חלק מהמלונות עדיין מארחים אורחים ואנשי רפואה, אבל הם לא מקבלים אורחים חדשים. נבדוק לגבי פתיחה מחודשת של המלונות בהקדם האפשרי וברגע שהרשויות המקומיות יאשרו שזה ראוי".
5 צפייה בגלריה
מלון הילטון בעיר ווהאן שבסין
מלון הילטון בעיר ווהאן שבסין
מלון הילטון בעיר ווהאן
(צילום: יח"צ הילטון)
5 צפייה בגלריה
סופרקמרקט בעיר ווהאן שבמחוז חוביי
סופרקמרקט בעיר ווהאן שבמחוז חוביי
סופרקמרקט ריק בעיר ווהאן
(צילום: Getty Images)
5 צפייה בגלריה
סין נגיף קורונה בית חולים ב ווהאן
סין נגיף קורונה בית חולים ב ווהאן
בית חולים בווהאן
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
נגיף ה קורונה סין ערי רפאים כביש ווהאן
נגיף ה קורונה סין ערי רפאים כביש ווהאן
אישה רוכבת על אופניים בווהאן
(צילום: getttyimages)
לרשת הילטון יש ארבעה בתי מלון בעיר ווהאן שבה התפרצץ הנגיף ו-225 ברחבי סין כולה. בסך הכל מפעילה הרשת 6,110 בתי מלון ב-119 מדינות ושטחים ברחבי העולם.
המנכ"ל אמר למשקיעים בשיחה כי נתח השוק של מלונות הרשת בסין לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות עומד על 2.7 אחוזים. הוא העריך שאם משבר הקורונה יימשך בין חצי שנה לשנה, הרשת עלולה להפסיד במהלך שנת 2020 בין 25 ל-50 מיליון דולרים.
באתר האמריקני ציינו כי בכך הפכה הילטון לרשת המלונות הראשונה שפרסמה הערכה לנזק הכלכלי שהתפרצות הקורונה תגרום לה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי נגיף הקורונה צפוי לגרום לנזק של מיליארדי דולרים לתעשיית התיירות האמריקנית בלבד.
הילטון הצטרפה לרשימה גדלה של מלונות שסוגרים סניפים ומשנים את המדיניות שלהן בנוגע להזמנות לסין. מנכ"ל ענקית המלונות בסט ווסטרן אמר לאתר התיירות "סקיפט" כי הרשת נאלצה לסגור סניפים רבים בסין, אך לא ציין כמה. רשתות הייאט, מריוט, IHG ו-ווינדהאם ביטלו את דמי הביטול ושינוי ההזמנות באזורים שנפגעו מהווירוס. גם Airbnb הגיבה והיא מאפשרת לאורחים לבטל הזמנות באזורים נגועים ללא דמי ביטול. כמו כן, יותר מ-73 חברות תעופה וחברות ספנות רבות ביטלו את הגעתן לסין בעקבות ההתפרצות.
5 צפייה בגלריה
מלון הילטון בייג'ינג
מלון הילטון בייג'ינג
מלון הילטון בבייג'ינג
(צילום: shutterstock)
בתוך כך ועדת הבריאות במחוז חוביי שבמרכז סין הודיעה הלילה (בין רביעי לחמישי) על 14,840 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה במחוז, שנחשב למוקד ההתפרצות של המחלה. בנוסף, דיווחו במחוז גם על 242 מקרי מוות נוספים - יותר מפי שניים מכמות מקרי המוות שדווחו יום קודם לכן, שעמדה על 103. זהו מספר המתים הגבוה ביותר שדווח ביממה מאז שהחלה התפרצות המחלה. כתוצאה מהנתונים החדשים, עלה מניין המתים במחוז ל-1,310.
סך מקרי ההידבקות במחוז חוביי הגיע כעת ל-48,206, ומספר הנדבקים הכולל בסין עומד על יותר מ-60 אלף. מדובר בעלייה חריגה, שכן בימים האחרונים דווח במחוז בכל לילה על מספר מקרים חדשים נמוך משמעותית. אתמול, למשל, דווח על 1,638 מקרים חדשים במחוז בלבד. לדברי הרשויות במחוז, העלייה נובעת משיטות אבחון חדשות.
כתבנו איתי בלומנטל מוסיף כי אתמול הודיע מנכ"ל אל על על כך שהחברה נאלצת לבצע התאמות מסחריות בקווי המזרח הרחוק. "אנו עוקבים ברמה השוטפת אחר ההתפתחויות והדיווחים מסין ומקווים כי האופטימיות הזהירה המשתקפת בשעות האחרונות בתקשורת העולמית, אכן תקבל תוקף ממשי בימים הקרובים", אמר גונן אוסישקין. "יחד עם זאת, החברה מבצעת התאמות מסחריות בקשר ללוח הטיסות ליעדי המזרח הרחוק ומטוסים אשר יהפכו זמינים, יופנו לתגבור לוח הטיסות לצפון אמריקה ואירופה, בדגש על תקופת חג הפסח".
באל על החליטו להפסיק זמנית את הקו לבייג'ין עד ה-24 באפריל, הקו להונג קונג הופסק זמנית עד ה-20 במרץ והטיסות לתאילנד צומצמו כך ששתי טיסות ערב אוחדו לטיסה אחת בלבד. בחברה מתכוונים להשיק כמתוכנן את הקו ליפן ב11 במרץ 2020. "החברה תסייע ללקוחותיה המחזיקים בכרטיסים לטיסות שהשתנו או בוטלו, במציאת חלופות", מסרה החברה. "ככל שניתן יהיה, תקדים אל על את חידוש הטיסות בנתיבים לבייג'ינג והונג קונג מוקדם מהתאריכים שנמסרו".