עוד מקרה של ביטול טיסה בלי אפשרות לטיסה חלופית עם חברת התעופה ריינאייר (Ryanair): עינת (34) מתל אביב רכשה כרטיסי טיסה לאתונה ביוון מ-20.9.20 ועד 18.10.20 עם חברת הלואו-קוסט האירית. לאחר הגעתה ליוון החליטה עינת להאריך את שהותה בחו"ל וביקשה לדחות את טיסתה חזרה ארצה ל-2.11.20. "הצלחתי לבצע את השינוי דרך האפליקציה של ריינאייר בעלות של 55 אירו, כאילו 'קנס' על השינוי".
2 צפייה בגלריה
"מפחדת להישאר תקועה ביוון". עינת במהלך החופשה ביוון
"מפחדת להישאר תקועה ביוון". עינת במהלך החופשה ביוון
"מפחדת להישאר תקועה באתונה". עינת במהלך החופשה ביוון
(באדיבות עינת)

בריינאייר אישרו לשנות את מועד הטיסה ולאחר יומיים ביטלו אותה

אך לאחר יומיים קיבלה עינת הודעה מחברת התעופה כי טיסתה החדשה מבוטלת וכי לא תוכל לחזור לישראל בתאריך המעודכן 2.11.20. "לא הבנתי איך אישרו לי לשנות את מועד הטיסה כשרק יומיים לאחר מכן הם מבטלים את הטיסה, הם לא ידעו על כך יומיים קודם?", תוהה עינת ומוסיפה כי מאז ההודעה על הביטול ניסתה לתפוס אותם בכל דרך אפשרית אל ללא הועיל.
"במשך ארבעה ימים אני מנסה להשיג אותם אבל אין מענה טלפוני או אנושי בשום צורה. ניסיתי גם דרך הצ'ט שלהם בפייסבוק אך שם יש מענה אוטומטי".
לבסוף קיבלה עינת תשובה למייל שלה ובה נכתב כי טיסתה אכן התבטלה סופית ושיש לה שתי אפשרויות: פיצוי כספי על סך 20 אירו, כאשר כרטיס הטיסה עלה לה 100 אירו הלוך וחזור, לא כולל התוספת על השינוי בעלות 55 אירו כאמור, או שינוי מועד הטיסה למועד אחר.
"הבנתי שלא משתלם לי לבחור בפיצוי כספי אז בחרתי באפשרות של שינוי מועד הטיסה אלא שאז גיליתי שאין לחברה טיסות יותר לארץ מעכשיו ועד מרץ", מספרת עינת.
ואכן בבדיקה שערכנו באתר ריינאייר לא ניתן לבחור תאריכים מהיום ועד לתחילת מרץ 2021, כאשר בוחרים את תל אביב כיעד הטיסה.
2 צפייה בגלריה
"מפחדת להישאר תקועה ביוון". עינת במהלך החופשה ביוון
"מפחדת להישאר תקועה ביוון". עינת במהלך החופשה ביוון
"זה לא כיף להרגיש ככה בחופשה"
(באדיבות עינת)
מבירור נוסף שערכנו ניתן לראות כי החברה נמצאת בקשיים עקב משבר הקורונה ואתרי חדשות זרים פרסמו לאחרונה כי ריינאייר נמצאת בהליכי פיטורים רבים של עובדי החברה - החל מעובד קרקע, דרך דיילים ועד טייסים. בנוסף, פורסם כי החברה הפסיקה מספר קווי טיסה שלה לכמה יעדים בעולם, אך ישראל לא נמצאת בתוכם.

"אני הולכת להיתקע לבד באתונה"

" לא באתי לחיות פה. אין לי כל כך לאן ללכת. טסתי לכאן לבד, אני מכירה פה קצת אנשים אבל זה הולך ומתמעט כי מתחיל להתקרר ועונת התיירות מסתיימת אז אני הולכת להיתקע לבק באתונה".
בנוסף, מספרת עינת כי עליה לחזור בקרוב למילואים בארץ "אני משרתת בהסברה של פיקוד העורף והם צריכים אותי, יש לי צו. אני אהיה חייבת לחזור בקרוב אבל מי ישלם על כל הדבר הזה? האם אצטרך לחכות לטיסת חילוץ שתעלה בסוף הרבה יותר?". עינת תוהה בכעס מדוע חברת ריינאייר איפשרה לה מלכתחילה לדחות את טיסתה ולא עדכנה אותה שהטיסה האחרונה של החברה לארץ היא אתמול – מועד טיסתה המקורי, ואז לא הייתה משנה אותה כמובן.
המקרה הנ"ל מצטרף למקרה נוסף אותו פרסמנו בשבוע שעבר, אודות זוג ישראלים שהזמינו טיסה ליוון, גם עם ריינאייר, ומספר ימים לפני הטיסה קיבלו הודעת ביטול על טיסת החזור לארץ עם החברה.
אלונה ורועי מגבעתיים תכננו לטוס עם חברת הלואו-קוסט האירית לסלוניקי וחזרה בין התאריכים 16 - 23 באוקטובר. "מכיוון שהזמנו לפני שהוכרז על הסגר, הבנו שאנחנו נוכל לטוס כרגיל. אחרי תחילת הסגר קיבלתי מייל מריינאייר שמודיע שעקב ההנחיות המשתנות של ממשלת ישראל הם נאלצים לבטל את הטיסה חזרה, כשאת הטיסה הלוך לא ביטלו".
גם במקרה של אלונה ורועי, החברה הציעה להם לקבל החזר - על הטיסה חזור או לשנות את הכרטיס, "אבל הבעיה שאין למתי לשנות כי יש רק שתי טיסות חזרה עם החברה, בטווח השבועיים האלה ואין מקום על אף אחת מהן. כך שהאפשרות הזו לא רלוונטית". לבסוף החליטו השניים להזמין טיסה חזרה עם ישראייר, יום לפני התאריך שתכננו לחזור בו וכרטיס שעלה בערך פי שישה מהכרטיס המקורי.
תגובת החברה טרם התקבלה.