2 צפייה בגלריה
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
האם הישועה תגיע מחיפה?
(צילום: רועי רובינשטיין)
דווקא משדה התעופה חיפה שעומד שומם וכמעט ואין בו פעילות אווירית או נוסעים בכלל, יכול להיות שיבוא הפתרון להקלה בעומסים בנתב"ג?
החל מהשבוע הבא תושבי הצפון שטסים למספר מצומצם של יעדים בטיסות אל על יוכלו לעשות צ'ק-אין יום מראש בשדה התעופה חיפה ובכך לחסוך זמן ביום הטיסה. המהלך החדש, עליו דיווחנו כאן לראשונה בחודש מרץ בריאיון עם מנהל שדה נתב"ג, שמואל זכאי - יחל לפעול כבר בשבוע הבא ביום ראשון 17.7.22.
בהודעה מטעם רשות שדות התעופה נמסר כי "השירות בנמל התעופה בחיפה, יאפשר לנוסעים לסיים את הליכי הבידוק לטיסה יום לפני הטיסה, ולהגיע לנמל התעופה בן גוריון בנחת וברוגע שעתיים לפני הטיסה ישר ל'דיוטי פרי' ומשם למטוס".
בשלב הראשון שירות הטרום טיסה יינתן לנוסעי אל על בלבד ביעדים הבאים: ניו יורק, ניוארק, טורונטו, בנגקוק, פוקט, יוהנסבורג, לונדון – הית'רו פריז. השירות מיועד לבעלי אזרחות ודרכון ישראלי בלבד, ותיירים לא יכולים לעשות בו שימוש.
הצ'ק-אין בחיפה יינתן בימים ראשון עד חמישי מהשעה 14:00 ועד 20:00. השירות מאפשר הגעה של בן משפחה אחד אשר יכול להביא את הכבודה של כל בני המשפחה - על הנוסע להציג את כול הדרכונים של בני המשפחה שטסים איתו, בשדה התעופה במעמד מסירת הכבודה.
2 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
שדה התעופה השומם הולך להקל על עומסי הטסים בקיץ
(צילום: אלעד גרשגורן)
הנוסעים יוכלו להגיע לנמל התעופה חיפה, לסיים את הבידוק הביטחוני, ואת הליך הצ'ק אין לטיסה כולל מסירת מזוודה. למחרת יגיעו הנוסעים לנתב"ג שעתיים בלבד לפני הטיסה וייכנסו בזריזות וביעילות ממתחם W בנתב"ג.

החברות שמאפשרות צ'ק-אין מראש

ישנן חברות נוספות אשר מאפשרות לבצע צ'ק-אין מראש. שירות שהיה קיים ברוב חברות התעופה לפני הקורונה והופסק לחלוטין עם פרוץ המשבר. כעת חברת ישראייר, אל על וחלק מחברות הלואו-קוסט שטסות מישראל - מאפשרות לעשות זאת טרם ההגעה לנתב"ג ובכך לחסוך את התור לצ'ק-אין. ואם אתם מגיעים עם טרולי בלבד תוכלו לגשת ישר למעבר W ולדלג על מרבית התורים בנתב"ג.

האם יתר החברות הישראליות יצטרפו לשירות החדש?

בתחילת אוגוסט תיבחן האפשרות להוסיף טיסות נוספות לטרום טיסה של חברות תעופה נוספות. גורמים ברשות שדות התעופה מספרים בשיחה עם ynet כי המהלך יוצע תחילה לחברות התעופה הישראליות ובהמשך יישקלו עוד חברות, זאת על סמך הצלחות תקופת הניסיון הראשונית שתחל בשבוע הבא.
שדה התעופה בחיפה, שממנו פעלו טיסות רבות כולל ליעדים קרובים בים התיכון כמו קפריסין ואיי יוון, כבר לא פעיל באותו הנפח שהיה לפני הקורונה. הטיסות לאילת הצטמצמו עד מאוד ורוב הפעילות בשדה היא של מסוקים הממריאים ממנו לאסדות הגז, טיסות צניחה וקצת תעופה כללית קלה. למרות שלשדה פוטנציאל תיירותי גדול שיכול גם לשרת את תושבי הצפון וגם להקל על נתב"ג, השדה הוזנח ולא נעשו צעדים כדי להחיותו מחדש ולאפשר לחברות תעופה לפעול ממנו.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי: "השירות החדש שיחל החל משבוע הבא יאפשר הקלה בתורים, זירוז וייעול של הליך הצ'ק-אין ויהפוך את חוויית הטיסה לנוחה יותר. אנחנו בתקופה של משבר כוח אדם אדיר שנובע ממדיניות החל"ת המופקרת שהייתה כאן, אבל עכשיו אנחנו הופכות כל אבן כדי למצוא עוד ועוד פתרונות שיקלו על העומסים ויאפשרו לציבור טיסה נעימה ובטוחה. נהפוך כל אבן כדי למצוא עוד ועוד פתרונות שיקלו על העומסים ויאפשרו לציבור טיסה נעימה ובטוחה".
בהכנת הידיעה השתתפו רועי רובינשטיין ושירי הדר