1 צפייה בגלריה
מטוס בריטיש איירווייז
מטוס בריטיש איירווייז
מטוס של חברת בריטיש איירווייז
(צילום: shutterstock)
כחודש וחצי לאחר שחברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק עדכנה את מדיניות הזהות המגדרית שלה, וביטלה את הדרישה מאנשי הצוות ללבוש בגדים מותאמי מגדר – יריבתה העסקית בריטיש איירווייז עדכנה גם כן את המדיניות שלה והיא כעת מאפשרת לדיילים ולטייסים הזכרים להתאפר, לענוד עגילים ופירסינג ושאר תכשיטים ולשאת תיק יד.
למעשה, בריטיש איירווייז מתייחסת כעת לכל עובדיה בצורה שווה ללא קשר למגדר שלהם. מדובר בשינוי מדיניות משמעותי, לבריטיש איירווייז, כמו לחברות תעופה אחרות, יש כללים מאוד נוקשים בכל הנוגע לנראות של אנשי הצוות. בהנחיות החדשות מתבקשים העובדים שמעוניינים להתאפר, "להקפיד לבחור צבעים רגועים וסולידיים". כמו כן, לכולם מותר למרוח לק, אבל לא בצבע זוהר או שחור.
"אנחנו מקווים שהצעדים האלה יאפשרו לצוותים שלנו להיות הגרסה הכי טובה של עצמם", נכתב במזכר שפורסם לעובדים. "אנחנו שואפים ליצור סביבת עבודה מכילה לכל הצוותים". כמו כן, בחברה מעודדים את העובדים, "להיות אמיצים, להיות גאים – ולהיות עצמכם".
כאמור, בריטיש הולכת בעקבות חברת וירג'ין שהודיעה בסוף חודש ספטמבר כי "כל אנשי הצוות יוכלו לבחור במדים שבהם הם מרגישים הכי נוח, ולא משנה המגדר, הזהות המגדרית או ביטוי המגדר שלהם. המדים בצבעי האדום והבורדו, שעיצבה מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד, לא יסווגו עוד תחת 'זכר' ו'נקבה', ובנוסף, על התגים עם שמות העובדים, תופיע צורת ההטייה המגדרית המועדפת עליהם".
(וירג'ין חגגה את שינוי המדיניות עם קמפיין נוצץ)

ג'והא ג'רווינן, מנהל המסחר הראשי של חברת התעופה, אמר אז: "אנחנו בווירג'ין אטלנטיק מאמינים שכולם יכולים להתמודד עם העולם, לא משנה מי הם, לכן זה כל כך חשוב שנאפשר לאנשים שלנו לאמץ את האינדיבידואליות שלהם ולהיות האני האמיתי שלהם בעבודה. מסיבה זו אנו רוצים לאפשר לאנשים שלנו ללבוש את המדים שהכי מתאימים להם ולוודא שהפנייה ללקוחות תהיה בהתאם למה שהלקוחות מעדיפים".