אייר אינדיה, חברת התעופה הלאומית של הודו, הודיעה כי היא חוזרת לטוס לישראל, זאת לאחר שבחודש שעבר ביטלה את טיסותיה לנתב"ג בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן.
2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת אייר אינדיה
מטוס של חברת אייר אינדיה
מטוס של חברת אייר אינדיה
(צילום: shutterstock)
בציוץ שפרסמה ברשת X (טוויטר לשעבר) הודיעה אייר אינדיה כי תחדש את הקו בין ניו דלהי לתל אביב החל מ-16 במאי. החברה מפעילה חמש טיסות שבועיות בין המדינות.

היום (א') יעברו בנתב"ג כ-46,800 נוסעים ב-276 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל יצאו היום כ-24,900 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-21,900 נוסעים.

ארקיע וסאן דור חוכרות מטוסים

חברת ארקיע הודיעה כי הדירקטוריון אישר ביום חמישי עסקה לחכירה יבשה של מטוס איירבוס A321ceo שיתווסף לצי המטוסים של החברה. ארקיע מצפה לקלוט את המטוס במהלך החודש הבא, ובכך להגדיל את צי החברה לשישה מטוסים. מהחברה נמסר כי "המטוס הנוסף יאפשר לארקיע להרחיב את כמות הטיסות ומפת היעדים, כחלק מההכנות של החברה לקיץ הקרוב". המטוס הוא בעל 220 מושבים וזהה בתוצרתו לשני מטוסי האיירבוס A321ceo שכבר קיימים בצי החברה.
2 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
מטוס איירבוס של ארקיע
(צילום: דני שדה)
גם חברת אל על הודיעה בשבוע שעבר כי חתמה על הסכם לחכירה רטובה של שני מטוסי בואינג מדגם 737-800 של חברת קלאסג'ט הליטאית לתמיכה בפעילות חברת הבאת סאן דור. היצע המושבים של חברת הבת יגדל כתוצאה מכך בכ-15 אלף בחודש.
"ההסכם יאפשר להגדיל את תדירות הטיסות לעשרת יעדיה המתוכננים של סאן דור לקיץ הקרוב", נמסר מאל על. "חברת קלאסג'ט שמפעילה כ-15 מטוסים מתמחה בהחכרת מטוסים לחברות בינלאומיות. המטוסים החכורים המיועדים להפעלת יעדי סאן דור כוללים 186 מושבים במחלקת שירות אחת – מחלקת תיירים. הטיסות יאוישו על ידי צוותי האוויר של החברה הליטאית אליהם יצוותו בכל טיסה דייל/ת אל על, כך שיינתן בטיסה שירות גם בשפה העברית".
סאן דור הודיעה לאחרונה כי תטוס בעונת הקיץ הקרובה לכעשרה יעדים: לרנקה ופאפוס בקפריסין, רודוס וסלוניקי ביוון, בטומי וטיבילסי שבגיאורגיה, ורשה וקרקוב שבפולין, טיווט במונטנגרו וקישינב במולדובה. לצד תגבור הטיסות ליעדים הקיימים, חכירת המטוסים תאפשר לבחון הפעלת קווי טיסה ליעדים נוספים.
היום בצהריים הודיעה החברה כי תתגבר את לוח הטיסות שלה במאי, הודות להסכם החכירה של שני המטוסים. "סאן דור תציע אלפי מושבים לכלל יעדיה במחירים אטרקטיביים של עד 298 דולר", נכתב בהודעת החברה. על הפרק: קפריסין החל מ-159 דולר, קישינב החל מ-218 דולר, סלוניקי החל מ-229 דולר ועוד.
עוד נמסר כי לקוחות אשר רכשו כרטיסים ולאחר מכן טיסתם הוחלפה כך שתופעל באמצעות מטוס חכור, רשאים לשנות או לבטל את הטיסה דרך מוקד השירות בתוך 14 ימים מקבלת ההודעה על שינוי המטוס, ובתנאי שהשינוי או הביטול יעשו לפחות שני ימי עסקים לפני מועד הטיסה. לא ייגבו דמי שינוי (למעט הפרשי מחיר, אם יהיו) או דמי ביטול על פעולה זו.