3 צפייה בגלריה
חגיגות סילבסטר בניו יורק
חגיגות סילבסטר בניו יורק
ניו וירק מחכה לכם: מה מצפה לישראלים מבחינת היקף הטיסות ומחיריהן מאז הכנסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזה
(צילום: shutterstock)
יממה לאחר שארה"ב הודיעה כי ישראל מצטרפת לתוכנית הפטור מוויזה, אפשר כבר להסתכל קדימה ולהבין שהיעד, הפופולרי גם כך עבור התיירים הישראלים, עומד לקבל זינוק בכמות הזמנות החופשות והטיסות, עד כמה ומה זה אומר על המחירים? ניסינו להבין.
הבוקר (יום ה') הכריזה אל על על הרחבת תדירויות הטיסות לארה"ב החל מיוני 2024 וכי תוסיף טיסה יומית לניו יורק, כך שהחברה תפעיל עד שש טיסות יומיות לניו יורק.
טיסה זו מצטרפת לפתיחתו של קו קבוע חדש לפורט לודרדייל, פלורידה, שיחל באפריל הקרוב. מדובר בסה"כ עד 49 טיסות ישירות מידי שבוע לכל יעדי ארה"ב, בתוכם כ-33 טיסות שבועיות רק לניו יורק (לשדות התעופה JFK וניוארק).
בשיחה עם אל על נמסר ל-ynet כי כרגע לא צפוי שינוי במחירי הטיסות כפי שהם מוצגים באתר כיום.
בחברת יונייטד איירליינס לא צופים כעת שינוי - לא בהיקף הטיסות ולא במחיר, מלבד השינויים הרגילים לפי היצע וביקוש.
באמריקן איירליינס טרם דיווחו גם כן על שינוי בהיקף ההזמנות או במחירים וגם לא על הגדלת קווים, נכון למועד זה.

לא רק צפי בעליית כמות הטיסות אלא גם במחיר

כ- 70% מכלל בקשות הוויזה (אשרות כניסה) של הישראלים הן לארה"ב, כך עולה מנתונים שמספקת קבוצת אמסלם טורס, המתמחה בין היתר גם בהנפקת ויזות ואשרות כניסה לרחבי העולם. במקום השני מדורגת סין ואחריהן מרוקו ואוסטרליה.
כך שעם אישור תכנית ה-ESTA צפוי להיות זינוק של עשרות אחוזים בהיקפי הנוסעים לארה"ב ביעדים העמוסים והמבוקשים ביותר לאורך כל השנה. "ולא רק צפי בעלייה בהיקף הטיסות לארה"ב מישראל, יש גם צפי כמובן בזינוק מחירי הטיסות ליעד", לדברי יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס.
"תוכנית זו תפתח את השוק לקהלים חדשים ולגידול של עשרות אחוזים בהיקפי ההזמנות, שיסתכמו בהיקפים של מיליארדי דולרים לכלכלה האמריקאית ולכלכלה הישראלית וזאת הודות להדדיות הסחר בין שתי המדינות".
3 צפייה בגלריה
"היקפי ההזמנות שיסתכמו בהיקפים של מיליארדי דולרים". מיאמי, ארה"ב
"היקפי ההזמנות שיסתכמו בהיקפים של מיליארדי דולרים". מיאמי, ארה"ב
"היקפי ההזמנות שיסתכמו בהיקפים של מיליארדי דולרים". מיאמי, ארה"ב
(צילום: Shutterstock)
אייל בר, מנכ"ל "המטייל-אמריקה" מוסיף:"אנו כבר רואים במוקדי ההזמנות שלנו התעניינות ערה לביקורים בצפון אמריקה בשנת 2024, לרבות טיולים בשפה העברית, כזו שחוצה את רף התחזיות מבחינת כמויות. הביקוש הרב עשוי כמובן גם להוביל להתייקרות במחירי כרטיסי הטיסה, כך שברור שמי שיקדים לרכוש מראש חבילות תיור ייהנה מחיסכון משמעותי".
יואב וייס, מנהל נציגות וירג'ין אטלנטיק בישראל אומר: "כבר התחלנו בהערכות לגידול של 10% בפעילות הקו של וירג'ין אטלנטיק בין ת"א לארה"ב במהלך 2024".
עמית גולדברג, מנכ"לית טרווליסט, דווקא מדברת על כך שאנו עשויים לראות ירידה במחירים בטווח הארוך: "ההכרזה צפויה להגדיל את הביקושים, את כמות ההזמנות לטווח הקצר, את כמות הקווים, ויתרה מכך - את התחרות. אז נכון שבטווח הקצר - לאור גל הביקושים - צפויה עלייה במחירי הכרטיסים. אבל, לטווח הארוך, אנו צופים שהמהלך הזה יוביל לירידת מחירים ויהפוך את ארה"ב לנגישה יותר עבורנו".
3 צפייה בגלריה
גשר הזהב, סן פרנסיסקו
גשר הזהב, סן פרנסיסקו
הפטור מוויזה צפוי להגדיל את היקף הטיסות מישראל לארה"ב וליעדים נוספים בה
(צילום: shutterstock)
ניר מזור, סמנכ״ל קשרי תעופה מחזק את דברי גולדברג ומוסיף: "ארה"ב מהווה את יעד הטיסה המבוקש ביותר מאז ומתמיד וכעת הביקושים לנופש עשויים לזנק בצורה משמעותית בכל יעדי ארה"ב. אין ספק שחברות התעופה יגבירו טיסות ויוסיפו יעדים כך שמצד אחד היצע הטיסות אמור יהיה לסייע למחיר לשמור על רמתו הנוכחית בטווח הארוך, אך בטווח המיידי יכולה להיות בהחלט עלייה במחיר".