לאחר פרוץ המלחמה מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, והנוסעים מנתב"ג היו תלויים באופן כמעט בלעדי בחברות התעופה הישראליות. החודשים חלפו, החברות הזרות החלו לחזור בזו אחר זו – והמחירים, שהאמירו במהלך אותה תקופה, ירדו בהדרגה לטווחים נסבלים יותר. בבדיקה שערך אתר "טיסות סודיות" ניתן לראות כיצד הפרשי המחירים מגיעים לעשרות אחוזים ביעדים שונים.
2 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
(צילום: shutterstock)

ניו יורק, המראות בחודש מרץ

המחיר לפני חזרת החברות הנוספות: 1,445 דולר באל על. המחיר אחרי חזרת החברות: 810 דולר באל על. הפער באחוזים: 39%. מה השתנה? יניב לניס, מייסד "טיסות סודיות": "לאחר שהחברות האמריקניות ביטלו את הפעילות בנתב"ג והשאירו את אל על כמונופול בטיסות הישירות לצפון אמריקה, הודיעו יונייטד ודלתא על חזרתן. בנוסף כמה חברות אירופאיות חזרו לפעילות בישראל, דבר שפתח בחזרה את שוק הקונקשנים".

אמסטרדם, המראות במרץ-יוני

מחיר לפני חזרת החברות: 610 דולר (אל על). המחיר אחרי חזרת החברות: 407 דולר (איזיג'ט). ההפרש: 34%. מה השתנה? לניס: "לפני המלחמה ארבע חברות תעופה הפעילו טיסות סדירות ליעד זה. לאחרונה התבשרנו ש-KLM עתידה לחזור לפעילות בישראל, כך גם חברת הלואו-קוסט איזיג'ט שמחדשת גם היא את הקו לאמסטרדם".

לונדון, המראות במרץ

מחיר לפני חזרת החברות: 685 דולר (אל על). מחיר אחרי חזרת החברות: 156 דולר (וויז אייר). הפרש: 529 דולר. מה השתנה? לניס: "ת"א-לונדון הוא אחד מקווי התעופה הפופולריים ביותר. כל החברות הפועלות בקווים ללונדון ביטלו את טיסותיהן, מלבד אל על שנשארה בודדה על הקו. חברת וויז אייר ובריטיש איירווייז הודיעו על החזרת הקו ללונדון. בנוסף, גם חברת הלואו-קוסט איזיג'ט עתידה להחזיר את טיסותיה".
2 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
לונדון - המחיר של היעד הפופולרי נחתך
(צילום: shutterstock)

פריז, המראות פברואר-אפריל

מחיר לפני חזרת החברות: 590 דולר (אל על). מחיר אחרי חזרת החברות: 256 דולר (טראנסאוויה). הפרש: 67%. מה השתנה? לניס: "אל על נשארה לאורך המלחמה כמפעילה בודדה בקו. חברת אייר פראנס הייתה בין הראשונות להחזיר את טיסותיה, כך גם חברת הבת של אייר פראנס טראנסאוויה שהחזירה את הקו לפריז. גם איזיג'ט פועלת כיום בקו".

רומא, המראות מרץ-יוני

מחיר לפני חזרת החברות: 390 דולר (אל על). מחיר אחרי חזרת החברות: 133 דולר (וויז אייר). הפרש: 66%. מה השתנה? לניס: "אל על נשארה לאורך המלחמה כמפעילה בודדה בקו. ITA Airways JZRV חזרה לטוס ב-1 במרץ, וכך גם חברת הלואו-קוסט וויז אייר. איזיג'ט עתידה להחזיר גם היא את טיסותיה בסוף מרץ".

ברלין, המראות בינואר-יוני

מחיר לפני חזרת החברות: 452 דולר (אל על). מחיר אחרי חזרת החברות: 176 דולר (אל על). הפרש: 62%. מה השתנה? לניס: "אל על נשארה לאורך המלחמה כמפעילה עיקרית בקו, כאשר ישראייר וארקיע הפעילו מעט טיסות ליעד זה. חברת ריינאייר החזירה לתקופה קצרה את טיסותיה בקו. איזיג'ט עתידה להחזיר גם היא בחודש מרץ את הקו לברלין לפעילות".
בשבוע שעבר, נזכיר, הודיע משרד התחבורה כי טרמינל 1, הטרמינל לטיסות לואו-קוסט וטיסות פנימיות לאילת, ייפתח מחדש ב-1 ביוני. ההחלטה אמורה לסלול את דרכה של ענקית הלואו-קוסט ריינאייר בחזרה לישראל, כמו גם להגדלת כמות טיסות הלואו-קוסט של חברות נוספות, מה שיסייע בהורדה נוספת של המחירים.