טרמינל 1, שמיועד לטיסות לואו-קוסט וטיסות לאילת, ייפתח מחדש ב-1 ביוני – כך נמסר הערב (יום ג') ממשרד התחבורה. הצעד צפוי להשיב לישראל חברות נוספות, כגון ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר, שהתנו את חזרתן בפתיחת הטרמינל שהאגרה בו עומדת על 11 דולר לנוסע לעומת 27 דולר לנוסע בטרמינל 3.
2 צפייה בגלריה
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, נתב"ג
טרמינל 1, נתב"ג
(צילום: shutterstock.com / Roman Yanushevsky)
טרמינל 1 נסגר זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, כאשר מרבית חברות התעופה הפסיקו לטוס לישראל ומספר הנוסעים בנתב"ג צנח בחדות. במשרד התחבורה היו מעוניינים לפתוח את טרמינל 1 כמה שיותר מהר, אך בעיות כוח אדם ועניינים לוגיסטיים נוספים מונעים זאת.
בהודעה שפרסם משרד התחבורה הערב נכתב כי לאור הצפי לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של נתב"ג בקיץ וחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות נוספות לפעילות בישראל - טרמינל 1 יחזור לפעילות באחד ביוני. עוד נכתב כי בפגישה שהתקיימה במשרד התחבורה הנחתה שרת התחבורה מירי רגב את מנכ"ל משרד התחבורה והנהלת רשות שדות התעופה להיערך לפתיחת טרמינל 1, בין השאר בכל הקשור לכוח אדם, פתיחה שתאפשר את הגדלת תנועת הנוסעים בנתב"ג.
"על פי נתוני רשות שדות התעופה", נכתב בהודעה, "בחודשים האחרונים חלה עלייה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה בינלאומיות זרות. על פי הנתונים, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינלאומיות שיטוסו ליתור מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70 אלף נוסעים, זאת לעומת כ-35 אלף נוסעים כיום".
השרה רגב הוסיפה וציינה כי "עם תחילת המלחמה גוייסו למילואים קרוב ל-600 עובדי רש"ת, מתוכם מאות אנשי ביטחון. לאור הירידה החדה בהיקף הפעילות בנתב"ג, התקבלה החלטה לחסוך במשאבים ולרכז את כלל הפעילות התעופתית, הבינלאומית והפנים ארצית בטרמינל 3". לדברי השרה, "בקיץ הקרוב צפויים לעבור בנתב"ג יותר ממיליון נוסעים, ביניהם מילואימניקים רבים המעוניינים לצאת להתאווררות, שעתה יוכלו ליהנות מהשירות האיכותי והמהיר, בשני הטרמינלים של נתב"ג, כפי שהיה מקובל טרם המלחמה".
2 צפייה בגלריה
גם חנויות הדיוטי פרי נפתחו היום אחרי הפסקה ארוכה מאוד
גם חנויות הדיוטי פרי נפתחו היום אחרי הפסקה ארוכה מאוד
טרמינל 1 בימים יפים יותר
(צילום: רועי רובינשטיין)
ב"כלכליסט" דווח כי שרת התחבורה מירי רגב ניסתה לאפשר לנוסעי חברות הלואו-קוסט להמשיך לשלם מסי נמל נמוכים, בגובה התעריף של טרמינל 1, גם אם טיסתם יוצאת מטרמינל 3. רגב הניחה שמהלך כזה יתמרץ את חברות הלואו-קוסט לחדש את פעילותן בארץ, להרחיב את ההיצע לנוסעים, לחדש את התחרות שגוועה מאוקטובר ובכך להוריד מחירים. גורמים בסביבתה אמרו ל"כלכליסט" ול-ynet כי הנושא מטופל בידי היועצת המשפטית של המשרד עו"ד יעל כהן וצוותה ושהם סבורים שיש להחיל את השינוי במסגרת הוראת שעה.