1 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג במהלך הקיץ
(צילום: שירי הדר)
רשות שדות התעופה הודיעה כי שירותי הטרום טיסה, שניתנים כיום בנתב"ג, בתל אביב ובחיפה, יהיו פעילים עד 31 באוקטובר, כולל, ולאחר מכן יופסקו באופן גורף. יום הפעילות האחרון יהיה זמין לטיסות הממריאות עד 2 בנובמבר בשעה 02:00 לפנות בוקר בלבד.
בהודעה שפרסמה רשות שדות התעופה נמסר כי במסגרת סיכום עונת הקיץ ייבחן שירות הטרום טיסה לעונות הקיץ הבאה. עוד נמסר: "אנו קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק אין מהבית ולהגיע לשדה לא יותר משלוש שעות".
שירותי טרום הטיסה הושקו במהלך הקיץ בחלק מהטיסות ונועדו לתת מענה לעומס הגדול ששרר בנתב"ג. השירות, שניתן יום לפני הטיסה, כולל ביצוע צ'ק אין ושליחת מזוודה ומקצר את התורים ביום הטיסה עצמו. בשלב הראשון, בחודש יולי, הושק השירות בשדה התעופה חיפה למען תושבי הצפון. לאחר מכן הוא התרחב לתל אביב ולנתב"ג.

במהלך חודש ספטמבר עברו בנתב"ג 2,119,000 נוסעים, זאת לאחר שבחודש אוגוסט עברו בשדה 2,353,000 נוסעים. כך על פי דו"ח שפרסמה לאחרונה רשות שדות התעופה. שיא ההמראות, 260 במספר, נרשם ב-22 בספטמבר, יום חמישי, רגע לפני סוף שבוע ארוך וחג. בחודש אוקטובר כבר עברו בשדה 1,493,611 נוסעים, כאשר הצפי ברשות הוא כי גם חודש זה יסתיים עם מעל ל-2,150,000 נוסעים שיבקרו בשדה.
על פי דו"ח רשות שדות התעופה, היעדים המובילים בקרב הישראלים בחודש שעבר היו טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה. כמעט 14% מכלל הנוסעים בספטמבר נסעו לטורקיה שבה בילו על פי הנתונים כ-282 אלף ישראלים. אחריה ניצבת יוון עם כ-233 אלף נוסעים שפקדו את האי השכן. מדובר בעלייה חדה של כ-189% יחסית למספרים מהתקופה המקבילה אשתקד.