אם אתם מבקרים בברלין השבוע (רגע לפני שגם גרמניה תהפוך ל"אדומה", ככל הנראה בשבוע הבא) אולי תשמחו לדעת שאפשר לרכוש כרטיס תחבורה יומי ובסוף היום לאכול את הכרטיס (!) שמיוצר מנייר אכיל ומשלוש טיפות של שמן קנאביס. הסיפור המעט הזוי הזה קורה רק עד יום שישי הקרוב, כולל, כשעלות הכרטיס היא 8.80 אירו. רק כדאי לזכור לא לאכול את הכרטיס סתם ככה אלא רק כשמסתיים התוקף שלו.
למה? אתם תוהים? ובכן בחברה BVG שמייצרת את הכרטיסים האכילים מסבירים כי המהלך נועד להפגת הלחץ שמגיע לפני הכריסמס, בעיקר לאור התקופה הנוכחית עם משבר הקורונה.
3 צפייה בגלריה
כרטיס הנסיעה האכיל
כרטיס הנסיעה האכיל
כרטיס הנסיעה האכיל
(צילום: נדב גבלינגר)
3 צפייה בגלריה
בדיקה בשידור חי: מדריך התיירים טועם את הכרטיס בברלין
בדיקה בשידור חי: מדריך התיירים טועם את הכרטיס בברלין
בדיקה בשידור חי: מדריך התיירים טועם את הכרטיס בברלין
(צילום: אולפן ynet)
מדריך התיירים נדב גבלינגר שמתגורר בברלין, הקריב עבור הניסוי את כרטיס הנסיעה היומי שלו וטעם ממנו בשידור חי באולפן ynet. "יש לכרטיס טעם של נייר", הכריז גבלינגר והסביר כי לא באמת אמורה להיות השפעה או לפחות השפעה חזקה על מי שאוכל את הכרטיס וכי מדובר בעיקר בגימיק.
בקמפיין של החברה ניתן לראות אנשים נרגעים לכאורה ונכנסים למדיטציה לאחר אכילת הכרטיס. "אין לזה שום אפקט, זה שמן רגיל שאפשר לקנות כאן גם בסופר. החומר המסמם לא נמצא בפנים. הקטע הוא סתם כדי לבדר את האנשים לקראת חג המולד, ובקרוב כל החומר הזה יהיה כאן חוקי", הסביר גבלינגר.

"למי שמחוסן החיים די רגילים כאן"

לגבי מצב התיירים הישראלים בעיר, ענה גבלינגר כי "יש תיירים אבל יש גם הרבה ביטולים כרגע מצד ישראלים. מלבד זה, הכל כרגיל", הוסיף גבלינגר וסיפר כי מגיעות לעיר קבוצות תיירים מאירופה ומארה"ב.
3 צפייה בגלריה
ברלין
ברלין
למחוסנים החיים כאן רגילים. ברלין בתקופת חג המולד
(shutterstock)
בקשר לתנאים עבור מחוסנים ולא מחוסנים, הסביר גבלינגר כי "למי שלא מחוסן אין כניסה לגרמניה, בתוך גרמניה הוא לא יכול להיכנס לחנויות ולקניונים ועליו להיבדק מדי יום לפני עלייה לתחבורה ציבורית, למרות שאין ממש אכיפה לזה. במסעדות ובבתי הקפה מאוד מקפידים על התו הירוק. למי שמחוסן החיים די רגילים כאן".