ביום רביעי האחרון (16.2.22) התקבלו מספר החלטות בנוגע לצמצום הגבלות קורונה שכעת ממתינות לאישור הממשלה. בהן שורה של הקלות הקשורות ליציאה לחו"ל ולחזרה לארץ:
  • תבוטל הבדיקה בטיסה חזרה לארץ ותישאר רק הבדיקה בנחיתה בנתב"ג.
  • תבוטל חובת הבידוד לישראלים לא מחוסנים בחזרה לארץ.
  • ילדים זרים עד גיל 12 המלווים בהורים מחוסנים - יורשו להיכנס לארץ, תוך חיוב בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית מהבדיקה בנתב"ג.
  • זרים מעל גיל 12 לא מחוסנים - לא יורשו להיכנס לארץ.
  • תו ירוק באירועים בסיכון כדוגמת אולמי חתונות וכנסים - לא יוארך ויסתיים ב-1 במרץ.
  • מסכות בחללים סגורים - יישארו.
עקב כך ובעקבות זן האומיקרון שגרם לישראלים רבים, בתוכם ילדים, להידבק בקורונה יוכלו הללו לצאת מהמדינה ולהיכנס למדינות רבות ללא צורך בבדיקות למשך 60 יום ממועד ההחלמה.
בנוסף נזכיר כי אין יותר צורך להציג תוצאה שלילית בבדיקת PCR לפני היציאה מישראל - עבור כל הישראלים היוצאים לחו"ל. עם זאת, באחריות הנוסעים לברר מראש מהי מדיניות הקורונה של מדינת היעד, למלא את הטפסים הנדרשים, להגיע עם תיעוד של חיסון או החלמה (תעודת קורונה) ולברר מהן יתר ההנחיות בתוך המדינה עצמה.
במקביל להקלות בישראל, מדינות רבות בעולם מסירות גם הן הגבלות קורונה וחלקן אף נפתחות לתיירים לראשונה מזה יותר משנתיים שהיו סגורות כמעט לחלוטין. כך למשל יפן שמודיעה על פתיחה הדרגתית (כרגע לאנשי עסקים וסטודנטים בלבד), אוסטרליה נפתחת לתיירים ועוד מדינות. לפניכם כל הפרטים שחשוב לדעת לפני שסוגרים טיסה לחו"ל.

ישראייר מעבה קווי טיסה לתקופה הקרובה

חברת התעופה תטוס לראשונה החל מחודש אפריל הקרוב לקטניה בסיציליה, לאי לפקדה ביוון ולזנזיבר.
אל לפקדה - שנחשב ליעד קייצי, ישראייר תפעיל טיסות כבר בפסח כאמור. בבדיקה שערכנו מצאנו טיסות סביב 560 דולר, לא כולל מזוודה והושבה.
אל קטניה, ישראייר תפעיל לראשונה טיסות אך לא תהיה החברה היחידה שתעשה זאת. גם חברת אלקטרה איירווייז הבולגרית תפעיל לשם טיסות שכר סביב ה-400 דולרים.
9 צפייה בגלריה
לפקדה
לפקדה
טיסות ללפקדה כבר מפסח הקרוב
(צילום: shutterstock)
אל זנזיבר, ישראייר תפעיל טיסות ישירות ותהיה היחידה שתעשה זאת מישראל ליעד זה, נכון לעכשיו.
אם תזמינו חבילות נופש, תקבלו ככל הנראה מחירים יותר נמוכים. כך למשל, מחיר חבילה של ארבעה לילות בפסח יעלה החל מ-555 דולר לאדם במלון ארבעה כוכבים.
מחיר טיסה בפסח לאי לפקדה היווני יעלה החל מ-550 דולר לאדם ולזנזיבר חבילת נופש לשבעה ימים במלון ארבעה כוכבים תעלה החל מ-1,190 דולר לאדם.
בנוסף ולכבוד השקת הקווים החדשים החברה יוצאת בהטבה למזמינים חופשות משפחתית: כרטיס טיסה לילד אחד ללא תשלום. המבצע תקף לכל חודש אפריל 2022 ומותנה במינימום של 1,650 דולר לכל המשפחה.
הילה הרמולין רונן סמנכ"ל שיווק ומכירות של ישראייר מסרה: "אנו רואים גידול משמעותי ברכישת חבילות נופש וכרטיסי טיסה לחו"ל בתקופה הקרובה בכלל ופסח בפרט של עשרות ואף מאות אחוזים בהזמנות הנכנסות ליעדים השונים, דבר שהתגבר מרגע פרסום ההודעה על ההקלות לשבים מחו"ל. הוספנו ללוח הטיסות שלנו יעדים חדשים ואטרקטיביים שקיימת אליהם דרישה בקרב לקוחותינו".

מה צריך לעשות לפני היציאה לחו"ל?

מתחילת פברואר כל הנוסעים מישראל לא נדרשים לבצע בדיקת PCR מבחינת דרישות המדינה ונתב"ג. עם זאת, שימו לב שהפטור מתייחס רק להנחיות משרד הבריאות בישראל. אם מדינת היעד דורשת בדיקת PCR או אנטיגן לפני הטיסה – יש לעשות את הבדיקה בהתאם לדרישות שהוגדרו על ידי מדינת היעד.
9 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג היום
עומסים בנתב"ג היום
ההנחיות ליציאה לחו"ל ולחזרה לארץ משתנות. כל הפרטים
מצד שני יותר ויותר מדינות מסתפקות בתעודת קורונה ישראלית ובכך חובת הבדיקה לפני ההגעה למדינה מבוטלת, אז יש צורך להציג רק את התעודה. פרטים על אודות אילו מדינות מקבלות את התעודה הישראלית תמצאו בהמשך הכתבה.

מה צריך לעשות לפני החזרה לארץ?

  • עד לאישור הממשלה יש לבצע בדיקת PCR במהלך 72 השעות שלפני הטיסה חזרה, או בדיקת אנטיגן מפוקחת על ידי דוגמים מקצועיים ולא בדיקה ביתית במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. יש להציג מסמך רשמי המעיד על התוצאה השלילית, ובו ציון מספר הדרכון שלך. רק מי שקיבלו תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR או בבדיקה המהירה (אנטיגן) יוכלו לעלות לטיסה. שימו לב: לא כל הנוסעים מחויבים בבדיקה זו - פירוט על כך בהמשך.
  • עם אישור הממשלה הצפוי, החוזרים לארץ לא יידרשו יותר בבדיקה לפני הטיסה לישראל.
  • לטסים בטיסות קונקשן - שימו לב: אם זמן ההמתנה בין הטיסה הראשונה לטיסה שנוחתת בישראל הוא יותר מ-24 שעות - יש לעשות בדיקת PCR במהלך 72 השעות שלפני המראת הטיסה שנוחתת בישראל.
  • למלא טופס הצהרת כניסה לישראל מוקדם ככל האפשר במהלך 48 השעות שלפני ההמראה לישראל.
  • למלא פרטים אישיים של כל הנוסעים יחד, למלא הצהרת בריאות הכוללת מידע על התחסנות או החלמה ופרטי הבידוד.
  • בסוף מילוי הטופס תקבלו קישור, ובו תוכלו לשלם מראש על בדיקת PCR שתעשו בכניסה לישראל, בנוסף לבדיקה שנעשתה לפני ההמראה. עלות בדיקה מוזלת תשלום מראש דרך הקישור.
  • את טופס הצהרת הכניסה לארץ והאישור על התשלום יש להציג לנציגי חברת התעופה בחו"ל. אפשר להציג עותק דיגיטלי של האישור, אין חובה להדפיס אותו. יש לשמור את האישור עד לאחר המעבר בביקורת הגבולות בישראל.

מי פטור מבדיקות לפני הטיסה לישראל?

  • מי ששהה בחו"ל פחות מ-72 שעות (מרגע הנחיתה ועד ההמראה לישראל).
  • מי שהחלים ויציג לפני ההמראה תוצאה חיובית בבדיקת PCR שעשה לפני פחות משלושה חודשים ובתנאי שעברו שמונה ימים לפחות ממועד הבדיקה.
  • שימו לב: שני סעיפים אלו יתבטלו ברגע שתוסר החובה לבצע בדיקה בחו"ל לפני החזרה לארץ.

האם חובת הבדיקה בחזור בנתב"ג נותרה?

על כל הנוסעים בכל גיל - כולל מחוסנים ומחלימים לעשות בדיקת PCR בנתב"ג לאחר הנחיתה.
עלות הבדיקה: 80 שקלים למשלמים מראש בקישור שמקבלים בסיום מילוי הצהרת הכניסה לישראל. 100 שקלים בנתב"ג למשלמים במזומן או 115 שקלים בנתב"ג למשלמים באשראי.
נוסעים בעלי תעודת קורונה מחויבים להיכנס לבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית מהבדיקה שנעשתה בנתב"ג. כל יתר הנוסעים נדרשים לבידוד של שבוע.

איך נדע אם הטיסה יוצאת מטרמינל 1 או 3?

החל ממחר (יום ב') 21.2.22 ועד 7.3.22 חלק מהטיסות הממריאות לחו"ל יעבור לטרמינל 1, במקביל לפעילות יתר הטיסות שייצאו מטרמינל 3.
על הנוסעים להתעדכן באתר חברת התעופה ובאתר רשות שדות התעופה על מנת לדעת מאיזה טרמינל טיסתם תצא.
לגבי הטיסות הנוחתות - אין כל שינוי. כל הטיסות נוחתות בטרמינל 3.

היכן ניתן לעשות בדיקות מהירות בארץ?

  • בנתב"ג ניתן לבצע בדיקות מהירות עם חברת טסט טו פליי בעלות של בין 89 שקלים (תשובה עד 14 שעות) ועד 149 שקלים (תשובה עד ארבע שעות). יש לקבוע תור מראש באתר.
  • לחברת הבדיקות המהירות צ'ק טו פליי יש עמדות בדיקות מהירות, בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע ובירושלים. עלות הבדיקה היא 75 שקלים (תשובה עד 14 שעות) או 135 שקלים (תשובה עד ארבע שעות). יש לקבוע תור מראש באתר.
  • קבוצת AID GENOMICS מפעילה גם מוקדי בדיקות מהירות לטסים לחו"ל, בין היתר. סניפיה פרוסים בבאר שבע, בירושלים, בנתיב המהיר ("חנה וסע" מול נתב"ג), בתל אביב ובחיפה. עלות הבדיקות: 99 שקלים (עד 24 שעות) או 119 שקלים (עד ארבע שעות) ובדיקות אנטיגן מהירות בעלות של 34 שקלים. יש לקבוע תור מראש באתר.
  • רשת סופר-פארם מציעה בדיקות קורונה מכל הסוגים ב-14 סניפים נבחרים: בדיקות PCR לטסים לחו"ל - תוצאות מתקבלות עד 24 שעות בפריסה של 24 סניפים, ללא תיאום מראש, בעלות של 119 שקלים או 89 שקלים למחזיקי כרטיס אשראי לייף סטייל. רשימת סניפים מעודכנת ולשעות פעילות.
הרשת מבצעת גם בדיקות אנטיגן מהירות עם תשובה תוך 20 דקות באמצעות דוגמים המדווחים למשרד הבריאות, ללא תיאום מראש, ופועלת ב-15 סניפים. עלות הבדיקה היא 59 שקלים, ולילדים בגילי 12-3 ללא עלות.
9 צפייה בגלריה
כל המקומות שבהם תוכלו להיבדק לפני הטיסה
כל המקומות שבהם תוכלו להיבדק לפני הטיסה
כל המקומות שבהם תוכלו להיבדק לפני הטיסה
(צילום: שאול גולן)
  • רשת BE של שופרסל מציעה בדיקות קורונה במספר סניפי הרשת בעלות שבין 99 שקלים ל-139 שקלים. יש להגיע עם דרכון בתוקף ועם טופס ההרשמה. לא צריך לקבוע תור מראש.
  • ניתן לבצע בדיקות בבתי חולים ברחבי הארץ בעלות של 297 שקלים לבדיקה (תוצאה עד 24 שעות).
  • ב-17 מתחנות מד"א ניתן לבצע בדיקה בעלות של 135 שקלים (תשובה עד 24 שעות), יש לקבוע תור מראש באתר איכילוב Well.
  • בסניפי "ביקור רופא" בעלות 99 שקלים (תור מראש ניתן לקבוע בטלפון 6101*).

אילו מדינות מכירות בתעודת הקורונה הישראלית?

אוסטריה, אוקראינה, איטליה, איסלנד, אירלנד, אלבניה, אסטוניה, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, טורקיה, יוון, ליטא, מלטה, מרוקו, נורבגיה, ניו זילנד, סלובניה, סלובקיה, ספרד, סרביה, פולין, פורטוגל, פינלנד, פנמה, צ'כיה, צרפת, קנדה, קפריסין, קרואטיה, רומניה, שוודיה ושווייץ.
התעודה הישראלית מאפשרת לנוסעים להיכנס למדינה ומשמשת גם כתו ירוק להיכנס למקומות בתוך המדינה. בחלק מהמקרים עדיין תצטרכו להציג גם בדיקת קורונה, לכן יש לבדוק את התנאים לפני הטיסה בכל מקרה.
שימו לב שארה"ב לא מאפשרת כניסה לשטחה ללא תוצאת בדיקת PCR שלילית או תעודת החלמה משלושת החודשים שלפני הטיסה. גם באתרים של אירלנד וקנדה לדוגמה, מצוין שיש לבצע בדיקת PCR עדיין. כך שלא תמיד ניתן לדעת בוודאות אם תעודת הקורונה תספיק.

מה נדרש להציג בכניסה לכל מדינה?

אוסטריה – מחוסנים במנה השלישית, מחוסנים בשתי מנות שהחלימו מקורונה לאחר החיסונים או מחלימים שקיבלו שתי מנות חיסון לאחר מכן, מחלימים מ-90 הימים שלפני הטיסה (יחד עם אישור מהלינק הזה) וילדים עד גיל 12 בליווי מבוגר העונה על התנאים הנ"ל - פטורים מבדיקת PCR.
לא מחוסנים ולא מחלימים מחויבים בהצגת בדיקת PCR מ-72 שעות שלפני הטיסה ובבידוד של עשרה ימים. ניתן לקצרו לחמישה ימים בכפוף לבדיקה שלילית ביום החמישי לבידוד. בנוסף, נוסעים אלו צריכים למלא טופס הצהרת בריאות, טרם כניסתם למדינה.
בחזרה לארץ: אוסטריה מוגדרת "כתומה".
אוסטרליה - ממשלת אוסטרליה הודיעה על פתיחת שעריה לתיירים החל מ-21.2.22.
בשלב הראשון רק תיירים מחוסנים (בשתי מנות ומעלה) וילדים עד גיל 12 יהיו מורשים להיכנס למדינה עם הצגת בדיקת אנטיגן שלילית שבוצעה עד 24 שעות לפני הטיסה.
שימו לב כי יש להתעדכן במדיניות של המדינות בתוך אוסטרליה, בחלקן יש לעשות בדיקת אנטיגן גם לאחר הנחיתה. בנוסף, הצד המערבי של אוסטריה יישאר סגור לתיירים.
בחזרה לארץ: אוסטרליה מוגדרת כתומה".
אוקראינה - נוסעים מגיל 12 ומעלה שאינם מחוסנים באופן מלא ושאינם נחשבים כמחלימים נדרשים להציג תוצאה שלילית של בדיקה (PCR או אנטיגן) שנערכה עד 72 שעות לפני הכניסה.
נוסעים מחוסנים בשתי מנות חיסון או מחלימים בעלי תעודה רשמית באנגלית וילדים מתחת לגיל 12 פטורים מבדיקה.
בנוסף, על הנוסע להיות מבוטח בביטוח רפואי בלינק הזה שמכסה גם אבחון וטיפול בקורונה. ייתכן שנוסעים יידרשו להתקין את אפליקציית Vdoma בהגעה לאוקראינה.
מחזיקי דרכון אוקראיני פטורים מביצוע בדיקה ו/או מבידוד בתנאי שיתקינו את אפליקציית Vdoma.
בחזרה לארץ: אוקראינה מוגדרת "כתומה".
איחוד האמירויות: מחזיקי דרכון ישראלי פטורים מהוצאת ויזה למדינות איחוד האמירויות. על נוסעים מגיל 12 ומעלה להציג מסמך מודפס באנגלית המראה על תוצאה שלילית לבדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני מועד הטיסה. יש להציג את המסמך עם השם המלא בדלפקי הבידוק לטיסה. על כל הנוסעים להביא צילום מודפס של הדרכון.
בכניסה, יש לעבור בדיקה נוספת ולשהות בבידוד במלון עד קבלת תשובה שלילית. בנוסף, מי שנוסע לדובאי נדרש להוריד את אפליקציית DXB Smart App.
נוסעים לאבו דאבי נדרשים להוריד את אפליקציית ALHOSN UAE ולהירשם מראש בלינק הזה.
בחזרה לארץ: מדינות איחוד האמירויות מוגדרות "כתומות".
9 צפייה בגלריה
בוראנו ונציה איטליה
בוראנו ונציה איטליה
מהם תנאי הכניסה לאיטליה?
(צילום: shutterstock)
איטליה - על כל הנוסעים להציג בדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה או אנטיגן עד 24 שעות. ילדים עד גיל שש פטורים מבדיקה. מחלימים שקיבלו חיסון אחד בתוך שנה מיום ההחלמה נחשבים מחוסנים.
נוסעים לא מחוסנים נדרשים להיכנס לבידוד של חמישה ימים ממנו ניתן להשתחרר רק לאחר בדיקת קורונה שלילית. ילדים עד גיל 18 שמתלווים להורה מחוסן או מחלים פטורים מהבידוד.
כל הנוסעים מחויבים למלא טופס הצהרת בריאות (PLF) מקוון.
בחזרה לארץ: איטליה מוגדרת "כתומה".
אנגליה - מחוסנים (שני חיסונים ומעלה) וילדים עד גיל 18 פטורים מלהציג בדיקת קורונה בכניסה למדינה. על כל יתר הנוסעים יש להציג בדיקת קורונה (PCR או אנטיגן) שבוצעה עד יומיים קלנדרים לפני הטיסה.
בדיקות שיש לבצע לאחר הנחיתה:
  • מחוסנים ומחלימים יכולים להיכנס למדינה ללא הצגת בדיקות וללא ביצוע בדיקות במדינה.
  • לא מחוסנים לא נדרשים יותר בבידוד אך עליהם להזמין את בדיקת היום השני מסוג אנטיגן או PCR לפני הטיסה. זו בדיקה שיש לבצע עד היום השני לאחר הנחיתה כאשר אין צורך בבידוד עד קבלת התשובה.
  • על כל הנוסעים למלא במהלך 48 השעות שלפני הטיסה הצהרת בריאות - בטופס PLF.
בחזרה לארץ: אנגליה/בריטניה מוגדרת "כתומה".
ארגנטינה - על כל הנוסעים להצטייד בבדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. ילדים עד גיל 18 פטורים מבדיקה זו.
נוסעים לא מחוסנים מעל גיל 18 נדרשים להיכנס לבידוד של שבוע, ממנו אפשר לצאת עם בדיקת PCR שלילית.
על כל הנוסעים למלא טופס כניסה למדינה עד 48 שעות בטרם הנסיעה. כמו כן, יש להתקין את אפליקציית CUIDAR COVID-19 ARGENTINA לפני ההגעה.
בחזרה לארץ: ארגנטינה מוגדרת "כתומה".
ארה"ב - רק נוסעים מחוסנים (שתי מנות ומעלה) וילדיהם עד גיל 18 מורשים להיכנס למדינה.
יש להציג תעודת מתחסן רשמית ותוצאת בדיקת שלילית (PCR או אנטיגן) שנערכה במהלך 24 השעות שלפני הטיסה.
9 צפייה בגלריה
עדיין לא חזרה לעצמה. ניו יורק
עדיין לא חזרה לעצמה. ניו יורק
חזרה להיות יעד שניתן לטוס אליו - ארה"ב
(צילום: גלעד ילון)
בנוסף, נוסעים בגילאים 2-17 שמתלווים למבוגר מחוסן באופן מלא, נדרשים להציג בדיקה שלילית שנערכה גם היא במהלך 24 השעות שלפני הטיסה. במידה שהנוסע הקטין לא מחוסן וטס בגפו, הוא נדרש להציג בדיקת קורונה PCR שלילית שנערכה במהלך 24 שעות שלפני הטיסה.
קטין שהחלים ב-90 יום האחרונים לפני הטיסה - נדרש להציג תעודת קורונה רשמית המעידה על כך, נוסע זה פטור מבדיקה.
ילדים בגילים אפס עד שנתיים ומחלימים מ-90 הימים שלפני הטיסה פטורים מבדיקות. אך המחלימים נדרשים להביא מסמך רופא חתום על כשירות לטיסה בנוסף להצגת תוצאה חיובית.
בנוסף, מומלץ להתעדכן באתר חברת התעופה איתה טסים כדי לדעת אם עליכם למלא טופס הצהרת בריאות בעצמכם או דרך החברה, טרם הגעתכם לטיסה.
בחזרה לארץ: ארה"ב מוגדרת "כתומה".
בולגריה - הכניסה מותרת רק למחוסנים, מחלימים וילדים עד גיל 18 בלבד. יש להצטייד בבדיקת קורונה PCR עד 72 שעות לפני הכניסה.
מחוסנים בשלוש מנות וילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקה.
בחזרה לארץ: בולגריה מוגדרת "כתומה".
בחריין - לנוסעים מישראל אין דרישה להצגת בדיקת קורונה לפני הטיסה. לאחר הנחיתה על כל הנוסעים לבצע בדיקת קורונה בשדה התעופה במדינה בעלות של כמאה שקלים.
נוסעים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים (בשתי מנות ומעלה) ולא מחלימים (משמונת החודשים האחרונים) נדרשים בבידוד של שבוע.
נוסע מוגדר כמחלים רק עם הצגת תוצאת PCR חיובית או אישור החלמה שבוצעה בין 14 יום ל-30 יום לפני ההמראה.
על כל הנוסעים להוריד אפליקצייה בשם BeAware Bahrain - מומלץ לפני הטיסה, ובה תוכלו לשלם מראש על הבדיקה.
בנוסף, יש להצטייד בוויזה לבחריין.
גאורגיה - נוסעים מחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים (ממאה הימים שלפני הטיסה) עם חיסון אחד וילדים עד גיל עשר - רשאים להיכנס בהצגת תעודת מתחסן רשמית באנגלית או בגאורגית או ברוסית וולא בדיקה.
נוסעים לא מחוסנים ומי שחוסן במנה אחת בלבד (כולל מחלימים) - רשאים להיכנס למדינה בהצגת בדיקת PCR שנערכה עד 72 שעות לפני הטיסה (באנגלית/גאורגית/רוסית). וביום השלישי לשהות בגאורגיה יש לבצע בדיקה (PCR) נוספת על חשבון הנוסע.
על כל הנוסעים למלא מראש טופס הרשמה מקוון לכניסה לגאורגיה.
בחזרה לארץ: גאורגיה מוגדרת "כתומה".
גרמניה - מחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים (עם חיסון אחד ומעלה), מחלימים ללא חיסון (עם תוצאת PCR חיובית בין 28 יום ועד 90 יום מהטיסה) וילדים עד גיל שש - פטורים מבדיקת קורונה.
כל הנוסעים נדרשים לבצע רישום דיגיטלי . שם תצטרכו להעלות את אישור החיסון או ההחלמה או את תוצאות הבדיקה שביצעתם לפני הטיסה.
בחזרה לארץ: גרמניה מוגדרת "כתומה".
דרום אפריקה - על כל הנוסעים להצטייד בבדיקת PCR שלילת שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה. אין פטורים מבדיקה זו.
בחזרה לארץ: דרום אפריקה מוגדרת "כתומה".
האיים המלדיביים - על כל הנוסעים להצטייד בבדיקת PCR שבוצעה עד 96 שעות לפני הטיסה. ילדים עד גיל שנה פטורים מבדיקה.
הולנד - מאפשרת כניסת מחוסנים בלבד לצד הצגת בדיקה (PCR עד 48 שעות או אנטיגן עד 24 שעות) לפני הכניסה למדינה, וילדים מתחת לגיל 12 אשר פטורים מבדיקות.
נוסעים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים בשלוש מנות נדרשים להיכנס לבידוד של עשרה ימים, אותו ניתן לקצר לאחר בדיקת PCR עם תשובה שלילית שנעשתה ביום החמישי.
על כל הנוסעים למלא טופס הצהרה טרם הכניסה למדינה וטופס הצהרת בריאות של האיחוד.
בחזרה לארץ: הולנד מוגדרת "כתומה".
9 צפייה בגלריה
הולנד מקבלת שוב ישראלים
הולנד מקבלת שוב ישראלים
הולנד מקבלת שוב ישראלים
(צילום: shutterstock)
הונגריה - נוסעים מחוסנים (לפחות בשתי מנות) או מחלימים (שחוסנו במנה אחת לפחות או שהחלימו בחצי שנה האחרונה) וילדים עד גיל 18 (בליווי מתחסן או מחלים) פטורים מבדיקה אך נדרשים להציג תעודת מתחסן או מחלים רשמית באנגלית.
לא מחוסנים או מחלימים נדרשים להציג בדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות שלפני ההגעה.
בחזרה לארץ: הונגריה מוגדרת "כתומה".
טורקיה - מחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים (מהיום ה-28 לאחר קבלת תוצאת PCR חיובית ועד חצי שנה לאחר מכן) וילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקה לפני ההגעה למדינה.
על כל יתר הנוסעים להציג בדיקה שלילית (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 48 שעות) שבוצעה לפני הכניסה למדינה.
כל הנוסעים מעל גיל שש נדרשים למלא טופס כניסה לטורקיה עד 72 שעות לפני הטיסה.
שימו לב: לעיתים המדינה דורשת בדיקה נוספת (רנדומלית) לאחר הנחיתה.
בחזרה לארץ: טורקיה מוגדרת "כתומה".
יוון - החל מ-7.2.22 המדינה מקבלת את תעודת הקורונה הישראלית (ניתן להמיר אותה לאירופית) וכך מחוסנים ומחלימים מישראל יכולים להיכנס ללא בדיקה. כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקה (PCR מ-72 שעות או אנטיגן מ-24 שעות) שנערכה לפני הטיסה.
על כל הנוסעים למלא טופס PLF לפני ההגעה ליוון.
שימו לב: לעיתים המדינה דורשת בדיקה נוספת (רנדומלית) לאחר הנחיתה.
בחזרה לארץ: יוון מוגדרת "כתומה".
ירדן - החל מ-1.3.22 ירדן מסירה את המגבלות על התיירים הנכנסים לשטחה, מתאריך זה כל הנוסעים לא יחויבו להציג בדיקות שנעשו לפני הנסיעה וגם לא יידרשו לבצע בדיקה לאחר ההגעה - בין אם הם מגיעים דרך הגבול היבשתי או האווירי.
עד אז על כל הנוסעים לעשות בדיקה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה - במעבר יבשתי ואווירי. יש למלא טופס הצהרה. עם הנחיתה הנוסעים נדרשים לבצע בדיקה נוספת בעלות 140 שקלים על חשבונם בשדה התעופה בירדן. ילדים עד גיל חמש פטורים מבדיקה זו.
בחזרה לארץ: ירדן מוגדרת "כתומה".
יפן - החל ממרץ 2022 המדינה תגדיל את המגבלה שלה על מבקרים מ-3,500 איש ביום ל-5,000. גם תקופת הבידוד לנכנסים ליפן תקוצר משבעה ימים לשלושה ימים. לאחר בידוד של שלושה ימים יש לבצע בדיקה ביום האחרון, אם התוצאה תצא שלילית ניתן יהיה לצאת מהבידוד.
בשלב זה מדובר רק בסטודנטים, באנשי עסקים או באנשים שהוזמנו על ידי הממשל או גורם שאחראי עליהם במדינה.
בחזרה לארץ: יפן מוגדרת "כתומה".
מצרים - מחוסנים (בשתי מנות ומעלה) וילדים עד גיל 66 פטורים מבדיקה. על כל יתר הנוסעים להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה.
בחזרה לארץ: מצרים מוגדרת "כתומה".
מקסיקו - הכניסה פתוחה לכולם ללא בדיקות והגבלות. יש למלא טופס כניסה לפני ההגעה למדינה.
בחזרה לארץ: מקסיקו מוגזרת "כתומה".
מרוקו - אחרי שהייתה סגורה לתיירים תקופה ארוכה - מרוקו נפתחת מחדש.
  • על כל הנוסעים להציג בדיקת PCR שבוצעה עד 48 שעות לפני הטיסה.
  • בנוסף, על כל הנוסעים יש להוציא ויזה למרוקו.
  • שימו לב: נוסעים נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן עם הנחיתה. קבוצות יידרשו בבדיקת PCR.
  • לעיתים המדינה דורשת בדיקה נוספת (רנדומלית) 48 שעות לאחר ההגעה למרוקו.
  • כל הנוסעים נדרשים להציג טופס בריאות לפני הטיסה.
נורבגיה - מחוסנים ומחלימים (עד חצי שנה) וילדים עד גיל 16 יכולים להיכנס ללא בדיקה או בידוד. כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקה (PCR או אנטיגן) שבוצעה עד 24 שעות לפני הטיסה.
בנוסף, כל הנוסעים נדרשים לבצע בדיקת קורונה לאחר הנחיתה. נוסעים מעל גיל 16 צריכים למלא טופס כניסה עד 72 שעות לפני הנחיתה.
לא מחוסנים נדרשים בבידוד של עשרה ימים.
בחזרה לארץ: נורבגיה מוגדרת "כתומה".
סיישל - על כל הנוסעים, כולל מחוסנים ומחלימים וילדים לבצע בדיקה (PCR) עד 72 שעות לפני ההמראה ולהציג מסמך רשמי באנגלית או בצרפתית עם תוצאה שלילית. פטורים מבדיקה זו ילדים עד גיל שנתיים. כל הנוסעים נדרשים למלא טופס בקשת כניסה למדינה.
הנוסעים מחויבים להיות מבוטחים בביטוח בריאות הכולל כיסוי קורונה. ייתכן שתידרשו לבצע בדיקה נוספת בסיישל.
בנוסף, יש להזמין מראש מקום לינה לכל אורך השהות במקום אירוח מורשה בלבד (רשימת המלונות המורשים). הנוסעים נדרשים להציג אישורי הזמנה של מקום לינה מורשה לאורך כל השהות.
יש למלא טופס הצהרת בריאות אונליין בתשלום עד 48 שעות לפני ההמראה, ורק לאחר קבלת תוצאה שלילית של בדיקה והזמנת מקום לינה. בטופס נדרש, בין השאר, להציג אישור חיסון (למחוסנים), אישור תוצאה שלילית של בדיקת PCR ואישור הזמנת מקום לינה.
בחזרה לארץ: סיישל מוגדרת "כתומה".
9 צפייה בגלריה
לא מעט תנאים והנחיות - איי סיישל
לא מעט תנאים והנחיות - איי סיישל
לא מעט תנאים והנחיות - איי סיישל
(צילום: Shutterstock)
סלובניה - מחוסנים, מחלימים (מחצי השנה האחרונה) וילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקת קורונה טרם ההגעה.
כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקת שלילית (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 48 שעות ) לפני הכניסה למדינה.
על כל הנוסעים למלא טופס dPLF.
בחזרה לארץ: סלובניה מוגדרת "כתומה".
סלובקיה - מחוסנים (עד 270 יום לאחר מנת החיסון האחרונה), מחלימים (11 יום לאחר תשובת PCR חיובית ועד 180 יום אחריה) וילדים עד גיל 18 פטורים מבדיקת קורונה טרם ההגעה. על כל יתר הנוסעים להציג בדיקת PCR שבוצעה עד 72 לפני הטיסה.
על כל הנוסעים למלא טופס כניסה וטופס PLF.
בחזרה לארץ: סלובקיה מוגדרת "כתומה".
ספרד - נוסעים מחוסנים (לפחות 14 יום לאחר החיסון השני) או מחלימים (עד 180 יום לאחר ההחלמה) וילדים עד גיל 12 לא נדרשים בבדיקת קורונה אלא בתעודת מתחסן או מחלים. יש להציג תעודה רשמית באנגלית. ילדים מתחת לגיל 12, המלווים ע"י הוריהם המחוסנים/מחלימים, פטורים מהצגת תעודה ומביצוע בדיקה.
מחזיקי דרכון אירופי שאינם מחוסנים/מחלימים רשאים להיכנס באמצעות הצגת תוצאה שלילית של בדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות שלפני ההגעה.
בנוסף, על כל הנוסעים למלא טופס הצהרה ב-48 השעות שלפני הכניסה לספרד, גם לנוסעים שעוצרים במדינה בטיסת קונקשן. בסיום יתקבל קוד QR שחובה להציג בכניסה למדינה.
בחזרה לארץ: ספרד מוגדרת "כתומה".
פולין - כל הנכנסים למדינה, כולל מחוסנים, נדרשים להציג בדיקת קורונה (אנטיגן או PCR) שלילית שבוצעה עד 24 שעות לפני הנחיתה במדינה. בנוסף, יש למלא טופס PLF טרם ההגעה. ילדים מתחת לגיל חמש פטורים מבדיקה זו.
בחזרה לארץ: פולין מוגדרת "כתומה".
פורטוגל - רק נוסעים מחוסנים ומחלימים (מהחצי שנה האחרונה עם מנת חיסון אחת לפחות) וילדיהם עד גיל 12 מורשים להיכנס למדינה. יש להציג בדיקת קורונה (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 48 שעות) לפני הטיסה. ילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקה זו.
בנוסף, יש למלא טופס PLF טרם ההגעה.
בחזרה לארץ: פורטוגל מוגדרת "כתומה".
פיליפינים - מ-10.2.22 המדינה תאפשר כניסת תיירים מחוסנים (בשתי מנות ומעלה) וילדים עד גיל 18 בלבד.
על כל הנוסעים להציג בדיקת PCR שבוצעה עד 48 שעות לפני הטיסה.
שימו לב: עליכם להציג כרטיס טיסה חזור (לישראל או לכל יעד אחר) שתאריכו לא יותר מ-60 יום ממועד הכניסה למדינה.
בנוסף, יש להצטייד בביטוח נסיעות הכולל כיסוי קורונה בסכום של לפחות 35,000 דולר.
צ'כיה - מחוסנים (בשלוש מנות) וילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקת קורונה. כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקת PCR שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה.
ילדים עד גיל 18 שמצטרפים לנוסעים מחוסנים/מחלימים יכולים להיכנס.
אין כניסה לנוסעים לא מחוסנים או מחלימים (מעל 180 יום מהחלמה).
נוסעים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים (שתי מנות ומעלה) או מחלימים (מהחצי שנה האחרונה), נדרשים לבצע בדיקת PCR ביום החמישי עד השביעי לשהייה במדינה.
על כל הנוסעים מגיל שש ומעלה למלא טופס PLF (טופס כניסה) טרם הכניסה למדינה.
בחזרה לארץ: צ'כיה מוגדרת "כתומה".
צרפת - נוסעים לא מחוסנים לא רשאים להיכנס למדינה למטרת תיירות. כל הנוסעים מחויבים להציג בדיקת PCR או אנטיגן שבוצעה עד 48 שעות לפני הטיסה. ילדים עד גיל 12 לא מחויבים בבדיקה.
כל הנוסעים נדרשים למלא מראש טופס הצהרת נסיעה. שימו לב: יש להביא את הטופס המלא מודפס וחתום.
בחזרה לארץ: המדינה מוגדרת "כתומה".
9 צפייה בגלריה
פריז 1
פריז 1
הכניסה לצרפת - רק למחוסנים ולמחלימים עם חיסון אחד וילדיהם
(צילום: רוני קיפרמן)
קנדה - רק נוסעים מחוסנים (בשתי מנות ומעלה) וילדים עד גיל 12 ו-4 חודשים בלבד יכולים להיכנס, עם בדיקת PCR מ-72 השעות שלפני הטיסה למדינה.
ילדים עד גיל חמש ומחלימים (מהחצי שנה האחרונה) פטורים מבדיקה זו.
על כל הנוסעים למלא טופס הצהרה ולהעלות את תעודת החיסון ואת התוצאה השלילית של בדיקה באמצעות אפליקציית Arrivecan.
בהגעה לקנדה יש להציג את כל המסמכים (כולל אלה שהועלו לאפליקציה). חלק מהנוסעים יידרשו לבצע בדיקה באופן מדגמי.
ילדים מגיל 12 ופחות מגיל 17 שאינם מחוסנים (אם מלווים באדם בוגר מחוסן) רשאים להיכנס, אך בנוסף לבדיקה - עליהם יהיה להיכנס לבידוד.
כל מי שלא מחוסן ומעל הגילים המצוינים כאן, כולל נוסעים מחלימים - לא יכול להיכנס לקנדה.
בחזרה לארץ: קנדה מוגדרת "כתומה".
קפריסין - על כל הנוסעים להציג בדיקה (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 24 שעות ) לפני הטיסה. ילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקה זו.
על כל הנוסעים למלא טופס כניסה למדינה.
בנוסף, על הנוסעים יהיה לבצע בדיקה נוספת עם הנחיתה בקפריסין בעלות בין 15 ל-19 אירו.
נוסעים שאינם מחוסנים במנה שלישית יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן נוספת אחרי 72 שעות מהנחיתה בחינם, במתחמים ייעודיים.
כל הנוסעים מחויבים למלא במהלך 48 השעות שלפני הנסיעה את טופס CyprusFlightPass.
בחזרה לארץ: קפריסין מוגדרת "כתומה".
קרואטיה - מחוסנים, מחלימים עם חיסון, מחלימים (מהשנה האחרונה) וילדים עד גיל 12 - פטורים מבדיקת קורונה.
כל יתר הנוסעים נדרשים בבדיקה (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 48 שעות ) לפני הטיסה.
על כל הנוסעים למלא טופס כניסה למדינה.
בחזרה לארץ: קרואטיה מוגדרת "כתומה".
רומניה - מחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים (עד 180 יום) וילדים עד גיל 12 פטורים מבדיקת קורונה.
כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקת PCR שנעשתה עד 72 שעות לפני הטיסה.
כל הנוסעים נדרשים למלא טופס PLF עד 24 שעות לפני הטיסה.
בחזרה לארץ: רומניה מוגדרת "כתומה".
שבדיה - הכניסה למחוסנים ולילדים מתחת לגיל 12. אין צורך בבדיקות.
בחזרה לארץ: שבדיה מוגדרת "כתומה".
שווייץ – מחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים (עד 270 יום) וילדים עד גיל 16 פטורים מבדיקת קורונה. כל יתר הנוסעים נדרשים להציג בדיקה (PCR עד 72 שעות או אנטיגן עד 24 שעות) שנערכה לפני הטיסה.
על כל הנוסעים למלא מראש טופס כניסה למדינה. תקף גם על נוסעים שעוצרים לטיסת המשך.
בחזרה לארץ: שווייץ מוגזרת "כתומה".
9 צפייה בגלריה
התגעגעתם? מלון בפוקט
התגעגעתם? מלון בפוקט
פותחת יותר יעדים - לצד הגבלות רבות עדיין. תאילנד
(shutterstock)
תאילנד – הכניסה למדינה מותרת רק למחוסנים (בשתי מנות ומעלה), מחלימים מחוסנים (עם מנה אחת), מחלימים (עד שלושה חודשים) וילדים עד גיל 18 בליווי מבוגר מחוסן. על כל הנוסעים להציג בדיקת PCR שבוצעה 72 שעות לפני הטיסה. פטורים מבדיקה זו ילדים מתחת לגיל שש.
הכניסה לתאילנד היא במסגרת תוכנית "ארגז החול" (Sandbox), שבה חייבים התיירים לשהות בשבעת הימים הראשונים במחוז נבחר אחד, ואחריהם להמשיך לטייל באופן חופשי בכל המדינה.
בטרם הנסיעה לתאילנד יש להגיש באמצעות האינטרנט בקשה ל"תאילנד פאס" - אשרת כניסה, הכוללת שליחת תעודת מתחסן (או אישור החלמה והתחסנות), למלא טופס T8, שובר הזמנה מראש לשבוע במלון מאושר ביעד הנבחר, ביטוח המכסה מקרי קורונה, וכן תורים מוזמנים ומשולמים מראש לשתי בדיקות PCR במהלך השהות. ניתן להיעזר בסוכני נסיעות המציעים שירות של טיפול באשרת הכניסה לנוסעים לתאילנד.
עם ההגעה לתאילנד: הנוסעים נדרשים לבצע בדיקת PCR ולהישאר בבידוד במלון עד לקבלת תוצאה שלילית. בדיקת PCR שנייה יש לבצע ביום החמישי-שישי לשהיה במדינה, אם התוצאה שלילית הנוסעים יכולים לטייל באופן חופשי במדינה, לאחר היום השביעי.
בחזרה לארץ: תאילנד מוגדרת "כתומה".

אילו מדינות מקבלות בדיקת אנטיגן ואילו רק PCR?

נתחיל מהמדינות שמקבלות בדיקת PCR בלבד בכניסה אליהן: אוסטריה, איחוד האמירויות, הונגריה, קפריסין, רומניה ותאילנד
המדינות שמקבלות גם בדיקת אנטיגן בכניסה: אוקראינה, איטליה, ארה"ב, בולגריה, בלגיה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הולנד, טורקיה, יוון, ישראל, ספרד, פולין, פורטוגל, צ'כיה וצרפת.
פורסם לראשונה: 08:56, 30.09.21