רגע לפני ערב חג הפסח יעברו היום (א') בנתב"ג כ-57,500 נוסעים ב-345 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך הכל ייצאו היום כ-33,900 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-23,600 נוסעים – מספר שיא מאז הימים של אחרי 7 באוקטובר כאשר מרבית החברות הזרות הפסיקו לטוס לישראל ונתב"ג התרוקן מנוסעים.

2 צפייה בגלריה
נתב"ג, רגע לפני ערב החג
נתב"ג, רגע לפני ערב החג
נתב"ג, רגע לפני ערב החג
(צילום: שמוליק דודפור)
אוריאנה אייל מרמת גן טסה הבוקר לקפריסין לחופשה קצרה. "אני מאוד מתרגשת אחרי הרבה זמן שלא יצאתי לחופשה", סיפרה בשיחה עם ynet. "היו התלבטויות בשל המלחמה, אבל אנחנו מאוד זקוקים לזה מבחינה נפשית, אחרי כל מה שעברנו בתקופה האחרונה, אנחנו מודעים למצב, אבל גם הנפש שלנו זקוקה להתאווררות הזאת".
ישראלי נוסף שטס הבוקר לקפריסין הוא אייל מגדרה שגם הוא הגדיר את חופשת החג כ"התאווררות". כשנשאל אם התלבט לטוס לחו"ל בימים אלה או לוותר, השיב: "אני מאמין שצריך לעשות את המקסימום כדי לחיות את השגרה שלנו. בשבוע שעבר הייתי באיטליה ורצתי במרתון עם קבוצה של 100 ישראלים, אנחנו ממשיכים לייצג את המדינה בכבוד".
2 צפייה בגלריה
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' איה נאפה קפריסין
חוף ניסי ביץ' שבאיה נאפה - הישראלים זקוקים להתאווררות
(צילום: shutterstock)
שרון לובצקי מגבעתיים טסה יחד עם משפחתה המורחבת לווייטנאם כדי לחגוג את בר המצווה של אחיינה עמית קינרייך מחיפה. הטיסה הראשונה שלהם הייתה אמורה להיות לדובאי, אך התעכבה כמה פעמים בשל הסופה שהיכתה במדינה. "הבנו שיש בעיות בטיסה לדובאי ואנחנו לא יודעים אם נגיע בזמן", סיפרה. "היו לנו הרבה תהפוכות וכל כמה דקות מתבטל לנו משהו אחר או נדחה. היינו אמורים לטוס בשש בבוקר ומשם אמרו באחת עשרה ועכשיו אמרו שלא בטוח שנטוס, אנחנו מקווים לטוב כי יש לנו טיסת המשך בשלוש בלילה".
כשנשאלה אם היא חוששת מתסריט שהמרחב האווירי של ישראל ייסגר פעם נוספת, הפתיעה שרון וסיפרה כי הייתה באוויר בדרך חזרה לישראל בשבת ב-7 באוקטובר. "הכל מדאיג פה בישראל, אנחנו חזרנו מחו"ל בשבעה באוקטובר אז אנחנו מנוסים, אבל מה שחשוב זה שיחזרו החטופים. זה הכי מדאיג אותנו".
ענבל בשן מקריית אונו טסה עם כל משפחתה לאחיה שגר בשטוקהולם בירת בשבדיה. "זה לא פשוט", סיפרה "היינו פה אתמול ובוטלה לנו הטיסה, אז ומצאנו אחרת. אנחנו לא מוותרים ורוצים לראות את המשפחה. זה מפחיד במיוחד שאנחנו טסים לשבדיה, שהמצב שם לא פשוט, אבל אנחנו רוצים לראות את המשפחה. לא נסתובב שם עם סממנים יותר מדי ישראליים, אבל הילדים ידברו עברית. אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה וזקוקים לחופשה הזו".

ההמלצות: להגיע 3 שעות לפני הטיסה, לעשות צ'ק אין מהבית

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של הרשות ואצל חברות התעופה. בנוסף, ברשות קוראים לציבור הנוסעים לעשות צ'ק-אין מהבית ולהגיע לנתב"ג שלוש שעות לפני הטיסה.
"ברחבי הטרמינל פרושים קיוסקים לרישום לטיסה ולהוצאת תג המזוודה, עבור חברות התעופה המשתתפות בתהליך, ומאפשרות לשלוח את המזוודה בדלפקי הדרופ-אוף של חברות התעופה", נמסר מרשות שדות התעופה. "נוסעים עם כבודת יד בלבד יוכלו לעבור בידוק ביטחוני מהיר במגזר W". כמו כן, קוראת רשות שדות התעופה לנוסעים לבדוק היטב את כבודת היד ולוודא כי אין בה חפצים האסורים להטסה כמו נשק או תחמושת.
ממשרד התחבורה נמסר כי היעדים המובילים בפסח 2024 הם יוון, קפריסין, איחוד האמירויות, ארה"ב ואיטליה.
נזכיר גם כי בסוף חודש מרץ המטה לביטחון לאומי (המל"ל) פרסם את הערכת האיום לישראלים בחו"ל מצד גורמי טרור, במטרה להגביר את המודעות של הציבור הישראלי לאיומי הטרור במקומות שונים בעולם. במוקד: בקשה מהישראלים להימנע מהגעה לטורקיה, מרוקו, מצרים (כולל סיני) וירדן, ובאופן כללי לא להחצין סממנים ישראליים.
באתר המל"ל פורסמה רשימה מעודכנת של אזהרות המסע לישראלים בחו"ל בכלל מדינות העולם והמלצות להתנהלות בהתאם. בנוסף, ישנו מענה טלפוני לשאלות האזרחים (24/7 במשך כל ימות השנה) במספר 02-6667444.