2 צפייה בגלריה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
נמל שדה טרמינל תעופה חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)
אייר חיפה, חברת לואו-קוסט ישראלית שנמצאת בשלבי הקמה, עשתה צעד משמעותי לקראת תחילת פעילות כבר במחצית השנייה של שנת 2024. שרת התחבורה מירי רגב חתמה על רישיון מסחרי לחברה שתפעיל טיסות על בסיס מיקור חוץ באמצעות חכירת מטוסים.
מאייר חיפה נמסר הבוקר (יום ג') כי "החברה נמצאת בעיצומו של תהליך רישוי מבצעי על ידי רשות התעופה האזרחית, לאחר שעמדה בתנאים לקבלה של רישיון מסחרי מאת שרת התחבורה".
נזכיר כי הקיץ חודשו לזמן קצר הטיסות מנמל חיפה לראשונה מאז שנת 2019, כאשר חברות ישראייר ואיסתא שיווקו טיסות לקפריסין שבוצעו במטוס מסוג בומברדיה דאש 8 של חברת התעופה יוניברסל אייר.
בשדה התעופה בחיפה יש מסלול המראה קצר באורך של 1,326 מטרים בלבד, מה שיאלץ את אייר חיפה להפעיל מטוסים קטנים בלבד שמכילים כ-70 נוסעים.
עם זאת, בענף מעריכים כי כניסה של חברה חדשה עשויה להוביל לירידת מחירים ליעדים מסוימים. כמו כן, תושבי הצפון יוכלו ליהנות משדה קרוב וקטן יותר שיחסוך להם נסיעה ארוכה לנתב"ג.
2 צפייה בגלריה
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
טיסה הבכורה בקו החדש מחיפה לפאפוס
הטרמינל בחיפה התעורר הקיץ לחיים
(צילום: דניאל סלאמה)

"הפעילות המתוכננת של אייר חיפה היא בשורה משמעותית לתושבי אזור הצפון ואילת", נמסר מחברת התעופה החדשה. "הטיסות הישירות מחיפה יתרמו לפיתוח הכלכלי ולצמיחה של אזור הצפון, לשיפור איכות החיים, לייצור מקומות עבודה חדשים, להגדלת התיירות הנכנסת ויאפשרו חיבור נוח לעיר אילת מהמטרופולין השלישי בגודלו בישראל.
"בנמל התעופה בחיפה ישנו מסלול המראה ונחיתה המתאים להפעלת מטוסי טורבו-פרופ בעלי 70 מושבים, טרמינל 'בוטיק' עם תשתיות להפעלת טיסות בינלאומיות ופנים-ארציות, אזור לחנות דיוטי פרי וקפיטריה ובסמוך אליו חניון "חנה וטוס" חינם".
החברה מוקמת על ידי קבוצת יזמים ישראלים, בראשם ניר צוק, מייסד חברת Palo Alto Networks, גונן אוסישקין, ליאור יבור ומיקי שטרסבורגר, מבכירי אל על לשעבר.