אמש המריאה מנתב"ג טיסת אל על LY091, הטיסה הראשונה בקו החדש לטוקיו שכולל שתי טיסות שבועיות. לפני ההמראה, במקביל להפגנות הסוערות ברחבי המדינה נגד הרפורמה להחלשת מערכת המשפט, התקייים טקס חגיגי בטרקלין המלך דוד של אל על במעמד שר התיירות חיים כץ, שגריר יפן בישראל מיזושימה קואיצ'י, מנהל נתב"ג אודי בר עוז ומנכ"לית אל על דינה בן טל-גננסיה.
טיסת הבכורה בקו כללה כ-230 נוסעים ואנשי צוות, וארכה כ-11.5 שעות. "בתחילת השבוע עשינו היסטוריה כשמטוס אל על עם דגל ישראל על זנבו טס מעל עומאן וקיצר את הדרך למזרח, והיום אנו שולחים את טיסת אל על הראשונה לטוקיו", אמרה מנכ"לית החברה. "זהו יום היסטורי. לפני שלוש שנים הכל כבר היה מוכן לטיסה, ונאלצנו לבטל יחד עם כל הטיסות אחרי שעולם התעופה נכנס לדממה. להיות פה היום, שלוש שנים אחרי ולהשיק את הטיסה לטוקיו זה ניצחון". מחירי ההשקה בקו החדש החלו ב-999 דולר לכרטיס הלוך חזור.
6 צפייה בגלריה
מנכ"לתי אל על, השגריר היפני ושר התיירות בטקס השקת הקו לטוקיו
מנכ"לתי אל על, השגריר היפני ושר התיירות בטקס השקת הקו לטוקיו
מנכ"לתי אל על, השגריר היפני ושר התיירות בטקס השקת הקו לטוקיו
(צילום: דוברות אל על)
6 צפייה בגלריה
נתיב הטיסה מישראל לטוקיו
נתיב הטיסה מישראל לטוקיו
נתיב הטיסה מישראל לטוקיו
(באדיבות אל על)

לטוס בסוויטה מעופפת

הקרב על נוסעי מחלקות היוקרה מתחמם. קבוצת לוהפטהנזה הציגה את מחלקות היוקרה החדשות שיותקנו במטוסי האיירבוס 350A החל משנת 2024.
בדומה לחברות תעופה אחרות, דוגמת אמירייטס, איתיחאד איירווייז, סינגפור איירליינס, קתאי פסייק, קוואנטס ואחרים – גם בלופטהנזה מאמינים בפוטנציאל של שדרוג מחלקות היוקרה במטוסים שלהם כדי לתת לנוסעים מוצר יוקרתי יותר, נוח ומפנק. הפרויקט החדש שנחשף השבוע ייקרא Allegris.
6 צפייה בגלריה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
(צילום: Lufthansa)
6 צפייה בגלריה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
המחלקה הראשונה החדשה של לופטהנזה
המושבים הפכו למיטה זוגית
(צילום: Lufthansa)
6 צפייה בגלריה
מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה
מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה
מחלקת העסקים החדשה של לופטהנזה
(צילום: Lufthansa)
בהודעה לתקשורת שפירסמה הקבוצה צוין כי המחלקות יכילו "סוויטה כפולה גם במחלקת עסקים וגם במחלקה הראשונה", וכל המחלקות ישודרגו עם מושבים חדשים. עוד על הפרק: אזור הושבה עם דלת הזזה לפרטיות מוחלטת, ובתוכו שני מושבי מחלקה ראשונה רחבים. במידה שהנוסעים ירצו בכך, ניתן לאחד את שני המושבים למיטה זוגית.
בחברה מתגאים בפיצ'ר נוסף שלדבריהם יהיה קיים רק במחלקה הראשונה החדשה שלהם – לאפשר לנוסעים לשלוט בטמפרטורה בסוויטה באופן נפרד מהטמפרטורה בשאר קבינת המטוס. נוסעי המחלקה הראשונה ומחלקת העסקים יוכלו גם להתחבר עם הטלפון הנייד האישי שלהם למערכת הבידור של המטוס. לפי הערכות, לופטהנזה תשקיע בשדרוג מחלקות העסקים והראשונות בכל המטוסים הרלוונטיים שלה סכום אסטרונומי של כ-2.5 מליארד אירו עד שנת 2025.

"חוויית טיסה משודרגת בדרך לאמסטרדם"

חברת התעופה ההולנדית KLM, המפעילה טיסות יומיות מישראל לאמסטרדם עם אפשרויות חיבור ליעדים נבחרים בכל העולם, הודיעה כי החל מ-29 במאי הנוסעים בקו אמסטרדם תל אביב ייהנו מחווית טיסה משודרגת במטוסי בואינג B777-200 הנחשבים לבין הטובים והנוחים בעולם.
הטיסות עם מטוסי ה-B-777 יפעלו מדי יום, בהתאם ללוח הזמנים הרגיל של החברה, בין התאריכים 29 במאי עד 27 באוקטובר, בשלב זה.
6 צפייה בגלריה
מטוס בואינג בואינג B777-200 של KLM
מטוס בואינג בואינג B777-200 של KLM
מטוס בואינג בואינג B777-200 של KLM
(צילום: shutterstock)
אלון נטע, מנהל מסחרי אייר פראנס-KLM בישראל, מסר: "שדרוג המטוס בקו תל אביב-אמסטרדם נועד לתמוך ולחזק את תנועת הנוסעים של החברה בישראל, הן למטרות עסקים והן למטרות נופש ולאפשר לנוסעים ליהנות מחווית טיסה משודרגת בקו לישראל. נתיב הטיסה בין הולנד וישראל משמש אנשי עסקים רבים שיוכלו להנות מעתה ממושב מיטה, ומרחב אישי גדול יותר התורם לחווית טיסה משודרגת בהתאם לצרכיהם העסקיים".
בהודעת החברה נמסר עוד כי "מטוס הבואינג B777-200 מציע חוויית טיסה משופרת – תא הנוסעים מציע מרחב גדול יותר ונוחות רבה יותר בכל המחלקות, גידול במרחב האישי במחלקת העסקים ובמחלקת תיירים, מסכים אישיים לכל נוסע, וכן שירות Wi-Fi".