משרד החוץ שב וקרא הלילה לישראלים שלא לבקר באיים המלדיביים, ואף הדגיש כי לא יוכל לסייע להם במקרה של הסתבכות. "לאור החרפת האווירה נגד ישראל, כולל בהתבטאויות פומביות מצד גורמים רשמיים, אנו ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיביים בעת הזו", נכתב בהודעת משרד החוץ. "עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה מומלץ לשקול עזיבתם, שכן במידה ויקלעו למצוקה מכל סיבה נתקשה לסייע".
1 צפייה בגלריה
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים - יפה שם אבל מסוכן
(צילום: shutterstock)
לפני חודשיים בדיוק הזהירו במשרד החוץ את הישראלים ששוהים באיים המלדיביים וקראו להם לשמור על ערנות. "האווירה במלדיביים נגד ישראל מחריפה ולפיכך אנחנו ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מנסיעה למלדיביים בעת הזו", נכתב אז באתר משרד החוץ. "עבור אותם אזרחים ישראלים השוהים במדינה להיות מודעים למצב, להיות ערניים, לנקוט במשנה זהירות ולהתעדכן באמצעי התקשורת אחר כל שינוי".
כמו כן, בתחילת החודש המטה לביטחון לאומי העלה לרמה 2 את אזהרת המסע למלדיביים ולמדינות רבות במערב אירופה וגם לברזיל, ארגנטינה ואוסטרליה. ההמלצה אז הייתה: לנקוט אמצעי זהירות מוגברים. גורם בכיר במל"ל הדגיש: "אנחנו לא אומרים לישראלים לא לנסוע, אבל צריך להיות יותר ערניים מהרגיל".

האיים המלדיביים, שמוכרים בזכות נופי גן העדן של החופים הלבנים ומי הטורקיז הצלולים, הם מדינת איים מוסלמית-סונית בים הערבי שבאוקיינוס ההודי. הם אינם מקיימים יחסים דיפלומטיים עם מדינת ישראל. ישראלים יכולים להגיע לאיים המלדיביים דרך מדינות שלישיות ולקבל אשרת כניסה בשדה התעופה.
בין השנים 1965 ל-1974 התקיימו יחסים מלאים בין ישראל למלדיביים עד שהוקפאו. בשנת 2006 הכריז נשיא המלדיביים מוחמד נשיד כי בכוונתו לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל, אך ההצהרה נתקלה בהתנגדות מצד גורמי אופוזיציה – ונגנזה.