2 צפייה בגלריה
תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
(צילום: AFP)
נמל התעופה סכיפהול שבאמסטרדם השיק תוכנית פיצויים לנוסעים שפספסו את טיסותיהם בשל עיכובים ממושכים בשדה.
במסגרת התוכנית, יוענק החזר כספי לנוסעים שהזמינו כרטיס לטיסה בין התאריכים 23 באפריל ל-11 באוגוסט, הגיעו לשדה התעופה בזמן, אבל פספסו את הטיסה כי היו תקועים בתור. התוכנית כוללת החזר כספי על הזמנה מחדש של כרטיס טיסה, לינה במלון שנכפתה על הנוסע בשל העיכוב, הוצאות תחבורה והחזר על תשלום לאטרקציות ופעילויות שנקבעו ביעד החופשה.
מנכ"ל נמל התעופה סכיפהול דיק בנסחופ אמר לאחר פרסום ההודעה על השקת התוכנית כי "הרבה אנשים חיכו לחופשות שלהם בחו"ל, במיוחד לאחר שנתיים של מגפת קורונה. אנחנו מאוד מצטערים שחלק מהאנשים פספסו את הטיסות שלהם בשל תורים ארוכים בעמדות הבידוק. זו תקופה עם נסיבות מיוחדות, ואנחנו מחויבים לא לתת לאנשים האלה ליפול בין הכיסאות". המנכ"ל לא חשף כמה כסף תעלה התכונית לנמל התעופה.
2 צפייה בגלריה
תורים בנתב"ג
תורים בנתב"ג
גם בנתב"ג נרשמו לאחרונה עומסים כבדים, אך לא הושקה תוכנית פיצוי
(צילום: יריב כץ)
שדה התעופה ההולנדי היה אחד מכמה שדות תעופה באירופה, כולל הית'רו שבלונדון, שנקלעו לאחרונה לכאוס בשל מחסור בכוח אדום וזינוק בביקוש לטיסות, זאת על רקע הסרת מרבית מגבלות הקורונה וחזרתו של ענף התיירות למספרים שהיו לפני המגפה. ענף התעופה חזר לתפקוד מלא לאחר שנתיים של מגבלות קורונה. בתחילת המגפה ב-2020 חברות תעופה ושדות תעופה פיטרו עובדים רבים והוציאו רבים אחרים לחופשות ללא תשלום, ולכן יש כעת מחסור בכוח אדם וקשה להעניק שירות יעיל לגל הטסים החדש.
השקת התוכנית נעשתה במסגרת הידברות עם המועצה ההולנדית לצרכנות, לקראת אפשרות שנוסעים רבים ידרשו פיצויים ויגישו תביעות. "המאמצים המשותפים שלנו סללו את הדרך להסכם הזה, שעוזר לנוסעים רבים", אמרה מנכ"לית המועצה.