דחייה נוספת לפתיחת המלון היוקרתי: הנציג הראשון בישראל של רשת המלונות הבינלאומית קמפינסקי (Kempinski), היה אמור להיפתח בסוף החודש שעבר, מרץ 2022, לאחר מספר דחיות ועיכובים. אך ל-ynet נודע שהמלון לא קיבל את כלל האישורים לפתיחתו. בתוך כך, אורחים שהיו אמורים לשהות במלון בתקופה הקרובה הופנו לבתי מלון אחרים בתל אביב.
קבוצות מלונות היוקרה קמפינסקי וחברת המלונות נ.ה.ל, בבעלות הנרי טייק, חנכו את מלון דיוויד קמפינסקי תל אביב בסוף מרץ, לאחר מספר דחיות כאמור. מדובר במלון ה-80 של הרשת, שהוקמה לפני 125 שנים בברלין ונחשבת לרשת המלונות הוותיקה ביותר באירופה ומהטובות בעולם.
אך המלון הישראלי, שמחזיק בתואר המלון היקר בתל אביב ונטען שהוא כבר מלא לחופשת הפסח, שוב לא מצליח לפתוח את שעריו. האישורים הנדרשים לפתיחת מלון לא התקבלו עדיין במלואם ודבר זה מעכב פעם נוספת את פתיחתו, זאת למרות שאורחים כבר הזמינו ורכשו חדרים לתקופה הנוכחית, בה הוא סגור עדיין.

אי עמידה בהליך הרישוי

נזכיר כי קמפינסקי תל אביב היה אמור להיפתח כבר מזמן אך לדברי נציגות המלון, הכול נדחה בשל גלי התחלואה בקורונה שעלו שוב בתחילת השנה. תחילה, המלון היה אמור להיפתח בפברואר, אך בינואר הנהלת המלון הודיעה על כוונתה לדחות את פתיחתו ל-15.3.22 ולאחר מכן ל-28.3.22.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה ב-22 במרץ נחנך המלון והעיתונאים אף זכו להצצה לסוויטה הגדולה ביותר בישראל, שהתעריף בה אינו קבוע והזמנתה נעשית בתיאום עם מנהל המלון. אך בזמן שמסיבת העיתונאים הייתה בעיצומה לא נאמר לנוכחים שהמלון לא נפתח ואין לו את האישורים הנדרשים לשם פתיחתו.
2 צפייה בגלריה
הכניסה למלון דויד קמפינסקי תל אביב
הכניסה למלון דויד קמפינסקי תל אביב
נפתח למסיבת עיתונאים ונותר סגור. קמפינסקי תל אביב
(צילום: שירי הדר)
בהנהלת המלון אומרים כי "בשל סיבות שלא היו תלויות בנו, הפתיחה של המלון נדחתה". עם זאת מבדיקה שערכנו עולה כי העיכוב בפתיחתו של המלון היוקרתי נובע, בין היתר, בשל אי עמידה בהליך הרישוי. עוד עולה מהתחקיר כי האורחים ששילמו ושריינו תאריכים עבור שהות במלון, הופנו לבתי מלון אחרים בתל אביב, בין היתר למלון הילטון ולמלון דיוויד אינטרקונטיננטל.
בשיחה עם תחקירן ynet אמרה נציגת מלון דוויד קמפינסקי כי "אנחנו לא יכולים לפתוח את המלון. יש בעיה" והבטיחה שהוא ייפתח ביום שלישי (מחר) 12.4.22. מה שאומר שלקוחות שהזמינו חדרים עד יום שלישי, יתחילו את השהות במלון אחד ולאחר מכן יעברו למלון קמפינסקי. "מי שיש לו הזמנה ב-11 באפריל ילך למלון אחר ולאחר מכן ב-12 באפריל יגיע למלון אלינו", הסבירה הנציגה במוקד הטלפוני.

לילה במלון אחד ולילה בקמפינסקי

בשיחה עם ynet נציגת מלון הילטון אישרה את הדברים ואמרה: "הרבה אורחים עברו אלינו. כי לא קיבלו שם אישור לפתוח שבוע שעבר. רוב האורחים של קמפינסקי הועברו אלינו וההזמנה בוצעה אצלנו".
מי שהזמין חופשה במלון קמפינסקי לשבוע הראשון של אפריל לא חויב אלא השאיר אשראי ביטחון. עם זאת, כל מי שהזמין ושריין שהות במלון לאחר 9.4.22 ״ייתכן שחויב בגין עלות השהות ולאחר מכן זוכה״. כך אומרים בהנהלת הרשת. כמו כן, האורחים שהועברו לבתי מלון שונים בתל אביב לא שילמו עבור שהותם.
2 צפייה בגלריה
לא קמפינסקי - מלון הילטון שבו מתארחים אורחי המלון החדש והסגור
לא קמפינסקי - מלון הילטון שבו מתארחים אורחי המלון החדש והסגור
לא קמפינסקי - מלון הילטון שבו מתארחים אורחי המלון החדש והסגור
(צילום: ירון ברנר)
מתחקיר שערכנו מתברר שגם אירועים שהיו מתוכננים במלון בוטלו וגם הם הועברו לבתי מלון אחרים. את זאת הנהלת הרשת מכחישה בתוקף ואומרת כי "לא ניתן היה לקיים אירועים עד לקבלת כל האישורים, גם לא תוכננו אירועים בחודש אפריל".
ממלון דיויד קמפינסקי תל אביב נמסר בתגובה: "בשל סיבות שלא היו תלויות בנו, הפתיחה של המלון נדחתה ליום שלישי הקרוב (מחר). כחלק ממחויבותינו לספק לאורחים סטנדרט אחר של שרות שמזוהה עם הרשת הבינלאומית, קיבלנו החלטה להעניק לכל האורחים שביצעו הזמנה למלון עד יום שלישי הקרוב חופשת חינם מקבילה במלון בתל אביב ברמת דירוג חמישה כוכבים".