2 צפייה בגלריה
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
לראשונה מאז משבר הקורונה: אל על חוזרת לפוקט
פוקט, תאילנד
(shutterstock)
ההנחיה התאילנדית שהופכת את הנופש במדינה להימור: משרד החוץ הישראלי פרסם הודעה ובה נכתב כי "על פי הנחיות משרד הבריאות התאי, מי שיימצא חיובי בבדיקה, כולל מאומתים א-סימפטומתים, אינו יכול להישאר בבידוד ביתי או במלון, אלא יועבר לבית חולים להמשך אשפוז על חשבון חברת הביטוח או על חשבונו, אם אין ברשותו ביטוח מתאים.
במשרד החוץ הישראלי הוסיפו והדגישו כי "במידה שחלה הדבקה בקרב משפחה או קבוצה המטיילת יחד, יופרדו המאומתים (בוגרים וילדים) מיתר בני המשפחה ויועברו לבית חולים בנפרד". לשכת התיירות התאילנדית בישראל הדגישה כי "הורה/הורים רשאי/ים ללוות את הילד/ים במהלך האשפוז בתנאי שיחתום על בקשתו לעשות זאת".
ההודעה של משרד החוץ הישראלי פורסמה תחת הכותרת "המלצה למטיילים ישראלים במדינה" ונאמר בה עוד כי "ב-1 ביולי השיקה תאילנד את תוכנית 'ארגז החול של פוקט' (Phuket Sandbox) המאפשרת לתיירים מחוסנים להגיע לחופשה באי פוקט. ילדים עד גיל 18, גם שאינם מחוסנים, יכולים להתלוות להוריהם".
2 צפייה בגלריה
תאילנד
תאילנד
השגרה בתאילנד עוד רחוקה
(צילום: Shutterstock)
עוד נכתב בהודעה כי "כל פרטי הרישום לתוכנית, מפורטים באתר שגרירות תאילנד בישראל ובאתר רשות התיירות של תאילנד, כולל דרישות השהות, הביטוח הרפואי וכיוצא בזה. רשויות תאילנד נערכו היטב לתכנית והשקיעו מאמץ רב בחיסון האוכלוסיה, הכנת בתי המלון וכיוצא בזה.
"עם זאת, בתקופה רגישה זו של הדבקה עולמית, יש לקחת בחשבון כי תיתכן אפשרות של הדבקה מקומית. לתשומת לבכם, כל התיירים (בוגרים וילדים) מחויבים לשמור על כללי הריחוק החברתי ועטיית מסיכה, ומחויבים לעבור שלוש בדיקות קורונה במהלך השהות בפוקט, על פי כללים ברורים. התשלום על בדיקות אלו מתבצע מראש".
ב-1 ביולי הפעילה אל על, לראשונה לאחר יותר משנה, טיסה ישירה מישראל לפוקט. בחברה חגגו את המאורע, אולם בכירים בענף התיירות ששוחחו עם ynet סיפרו על ביקוש נמוך מאוד אל המדינה הטרופית. "עד כה לא היו כמעט הזמנות ליעד והמספרים שכן נרשמו היו בשוליים", סיפר גורם בכיר בענף התיירות.

סוכנות הידיעות AP דיווחה לקראת סוף השבוע שעבר כי במהלך השבוע הראשון של יולי הגיעו לפוקט 2,399 תיירים. בשבוע האחרון של יוני דווח על 17 מקרי קורונה בפוקט, ובשבוע הראשון של החודש המספר טיפס ל-27 מקרים. בשאר אזורי המדינה הקורונה מתפרצת במלוא עוזה. ביום שישי אובחנו במדינה 9,276 חולים מאומתים חדשים, ו-72 בני אדם מתו מהמחלה.
בעקבות כך הנמיכו בתאילנד ציפיות מהתוכניות ובמקום יעד של 30 אלף מבקרים בחודש יולי, הציבו יעד של 18 אלף מבקרים בלבד. נזכיר כי באמצע חודש יוני הצהיר ראש הממשלה פריות צ'אן-אוצ'ה כי תאילנד תיפתח באופן מלא למבקרים תוך 120 ימים, אך זה כנראה כבר לא יקרה.
לירון אור, תיירת מישראל שנופשת במדינה עם בעלה וחמשת ילדיהם, טענה בשיחה עם AP כי הביורוקרטיה סביב הנופש לא מסובכת כל כך. "הטיול הזה מסב לילדים שלי אושר גדול", אמרה. "אין פה כרגע הרבה תיירים בחופים".