שעת צהריים בכניסה לחמת גדר. בחודש נובמבר ביקרנו במעיין עין ג'ונס הסמוך שניזון מאותה נביעה מופלאה של מים חמים, וטבלנו בתנאי שטח מאתגרים. כעת אנחנו עוברים שדרוג ובאים לטבול באותם מים מופלאים, אבל באווירה מפנקת ובתנאים של בית מלוכה.

שער הכניסה לחניה הפרטית של מתחם ה-VIP של מלון הבוטיק ספא וילג' נפתח, ורכב גולף עם נהג אדיב מגיע ולוקח אותנו ללובי. אריק לוי, מנהל המלון שהוקפץ ב-7 באוקטובר למילואים, חזר הביתה לפני זמן קצר ומאז הוא שוקד על הפתיחה המחודשת.
"המלון נפתח לאחר חמישה חודשים של מלחמה באישור של כל הרשויות", הוא אומר. "הוא מוגדר אזור ירוק וצמוד לגבול השקט עם ירדן. זהו מלון ספא למבוגרים בלבד. אנחנו מתמחים בטיפולי גוף וקולינריה. זה מקום פסטורלי. הבריכה פתוחה 24 שעות ללא הפסקה והיא תרמו-מינרלית, המים מגיעים היישר מבטן האדמה בטמפרטורה של 40 מעלות. המים זורמים ללא הפסקה מהמעיין דרך הספא לנחל התרמו-מינרלי על נהר הירמוך, ומשם לים המלח. הטבילה במים מסייעת לפעילות הלב, הדם והשרירים ולבריאות העור. המים האלה שיוצאים באופן טבעי מבטן האדמה עושים פלאים לגוף האדם".
10 צפייה בגלריה
הבריכה באור יום
הבריכה באור יום
הבריכה באור יום
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
הבריכה בלילה
הבריכה בלילה
הבריכה בלילה
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
פינת חמד בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה
פינת חמד בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה
פינת חמד בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
הג'קוזי הפרטי בסוויטה. מים התרמו-מינרליים בחדר
הג'קוזי הפרטי בסוויטה. מים התרמו-מינרליים בחדר
הג'קוזי הפרטי בסוויטה. מים התרמו-מינרליים בחדר
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
הסוויטה המרווחת
הסוויטה המרווחת
הסוויטה המרווחת
(צילום: אסף קמר)
באת מהמלחמה ישר לקלחת של ניהול בית מלון, אתה עדיין מרגיש את המילואים? "בבת אחת חזרתי לאזרחות, אבל כמובן שהחוויות עדיין איתנו".
הבריכות החמות עשירות בצמחייה מטופחת ומעוצבות בחוכמה, עם מפרצונים ומפלים שמאפשרים טבילה אינטימית בתחושה של ניתוק. על שפת הבריכה החמה, לבושה בחלוק לבן ומפנק ומחזיקה כוס יין רוזה קר, אנחנו פוגשים את רותם בן סימון, תושבת האזור שבאה עם משפחתה לחגוג יום הולדת 70 לאימה.
"באנו קצת להשתחרר, צריך למצוא את הרגעים האלה כדי לייצר שפיות, להתנתק לכמה רגעים מהמציאות של המלחמה, אבל היא נמצאת איתנו כל הזמן. אני אשתה עכשיו לחיי החטופות והחטופים שלנו, שהלוואי שיחזרו במהרה אמן".
10 צפייה בגלריה
משפחה שפגשנו בדרך. הגיעו לחגוג יום הולדת 70 לאימא
משפחה שפגשנו בדרך. הגיעו לחגוג יום הולדת 70 לאימא
המשפחה שפגשנו בדרך. הגיעו לחגוג יום הולדת 70 לאימא
(צילום: אסף קמר)
אחיה, אבי בן סימון, תושב יד חנה שבעמק חפר, מחזיק גם הוא כוס יין וטוען כי הוא מקבל בדיוק את מה שהוא צריך נוכח המציאות הבלתי נתפסת. "באנו לחגוג לאמא יום הולדת. זה מקום רגוע וקסום. תקופת המלחמה הייתה מאוד מתוחה עבורי, אני גר ביישובי קו התפר של עמק חפר מול טול-כרם ואנחנו חווים את המתחים. זה טוב לבוא לכאן להשתחרר ולהתנתק מהשגרה - ובמקביל, לרגע אחד אנחנו לא שוכחים את הלוחמים שלנו ואת החטופים. אנחנו מנסים לחזור לשגרה אבל המציאות לא משתנה, אלא אנחנו משתנים ומנסים להסתגל אליה".
שלי גולדשמיט, בלוגרית המעיינות מקבוצת המטיילים "אל תבואו יהיה כיף", דורשת להיכנס למים החמים, אבל אנחנו מוזמנים לביקור מפתיע בבריכת התנינים המפורסמת של חמת גדר. קלנועית מפנקת מסיעה אותנו מחוץ למתחם המלון, אל ההרפתקה הבאה והבלתי מתוכננת. דויד גולן, המטפל בתנינים הוותיק של חמת גדר, פוגש אותנו על הגשר המפורסם שמתנשא מעל לבריכת התנינים המפחידה ומוביל לעמדת התצפית. ההליכה לאורך גשר העץ והתצפית הקרובה על היצורים המפלצתיים המנמנמים בשמש החורפית משדרות לי גל חמים של נוסטלגיה מתקתקה, וממלאת אותי בזיכרונות ילדות משנות ה-80.
גולן: "בחמת גדר יש שלוש משפחות שונות של תנינים: קרוקודילים אמריקניים, אליגטורים אפריקניים וגביאלים הודיים".
מי הכי מסוכן? "אלה שנושכים".
נשך אותך פעם תנין? "כן, אבל לא בגדלים האלה, ולא נשארו צלקות על הגוף".
אולי בגלל יין הרוזה הקר ששתיתי בלובי של המלון וגם בקלנועית, ואולי בגלל שהייתי בטוח שאקבל תשובה שלילית, באופן לא ברור וחסר כל היגיון, החלטתי לאתגר את המטפל ולבקש להיכנס איתו פנימה לתוך מכלאת התנינים.
10 צפייה בגלריה
בריכת התנינים
בריכת התנינים
בריכת התנינים
(צילום: אסף קמר)
10 צפייה בגלריה
התנינים עדיין שם
התנינים עדיין שם
התנינים עדיין שם
(צילום: אסף קמר)

באופן ממש מפתיע הוא מיד אומר לי "בוא!". בלי לחשוב פעמים אני קופץ מעבר לגדר ונוחת בתוך אדמה בוצית, ומיד מאתר על הקרקע מקל ארוך להגנה עצמית. ממש כמו בטיול לאחר הצבא בטרק מפרך בג'ונגלים הפראיים, אני מפוצץ באדרנלין, צועד באיטיות לכיוון המים. בדיוק כמו שהאינדיאני לימד אותנו בזמנו לפני 30 שנה, אני נוגע במים עם היד ומאותת להם להתקרב. תוך פחות מדקה אני מזיע, מוקף תנינים ענקיים ששוחים לכיווני. פתאום אחד גדול במיוחד קופץ בספלאש מתוך המים, מנסה לתת ביס למקל, איזה טירוף - אני טס אחורה באימה.
דויד המטפל מאוד משועשע מהסיטואציה. "התנינים הם יצורים בעלי דם קר", הוא מסביר. "זה אומר שכל חודשי החורף אנחנו לא מאכילים אותם. למעשה, הפסקנו להאכיל אותם בסוף אוקטובר".
הכנסת אותי לכלוב כשהם בצום? "ברור", הוא צוחק.
"לצערי התנין שהתקרב אליך הוא בלי עין, כי חלק מהקהל מנסה לראות אם התנינים זזים או לא זזים, ואז הם זורקים עליהם אבנים ומקלות. אני מבקש מכל המבקרים לא לפגוע בתנינים ולא לזרוק להם אוכל. אני ממליץ לכל עם ישראל לבוא ולהירגע מהמלחמה וכל המצב הביטחוני עם התנינים שלנו.
"במקור זאת הייתה חוות תנינים מסחרית, שבעקבות שינוי בחוק הפכה לגן חיות. פעם היה לנו גם מופע תוכים יפה וגן חיות עם איילים ונחשים ויונקים קטנים. הקורונה הרסה הכול. היינו סגורים שנה והיה יקר מדי להחזיק את החיות, ועם כל הצער והכאב הוחלט לפזר אותם בגני החיות השונים בארץ".
סוף-סוף הסתיימו המחויבויות והאתגרים, וזמן הטבילה הגיע. הבריכה המעוצבת של המלון וכל הצמחייה מזכירות לי אי טרופי של מיליארדרים, ואדים של מים חמים ממלאים את האוויר. שלי נכנסת ראשונה למים התרמו-מינרליים הרותחים של הבריכה העליונה, ולפי החיוכים והעיניים שנעצמות באיטיות נראה שהיא מאושרת.
"מבחינה מקצועית המקום נראה לי מושלם - עשר מתוך עשר", שלי מדרגת. "עכשיו כשאני פה, אני מרגישה כמה הייתי צריכה את זה. יש פה שקט, אין פה ילדים, זאת בריכה למבוגרים מגיל 18 ומעלה. בייחוד עכשיו כולנו צריכים משהו לגוף ולנפש, כדי לנוח ולהירגע ולשכוח מכל הטירוף שמסביב"
"מבחינה מקצועית המקום נראה לי מושלם - עשר מתוך עשר", היא מדרגת. "עכשיו כשאני פה, אני מרגישה כמה הייתי צריכה את זה. יש פה שקט, אין פה ילדים, זאת בריכה למבוגרים מגיל 18 ומעלה. בייחוד עכשיו כולנו צריכים משהו לגוף ולנפש, כדי לנוח ולהירגע ולשכוח מכל הטירוף שמסביב. אני חושבת שמצאנו את המקום המושלם להירגע בתקופה המטורפת הזאת. עכשיו אני בתוך מים חמים תרמו-מינרליים של הבריכה התחתונה, והם לא רותחים וממש נעימים. פתאום עין ג'ונס נראה ממש לא אטרקטיבי. איך נחזור לשם?"
באוויר יש ריח קלוש ומענג של גופרית משכרת, ואדי מים חמים עוטפים את המציאות כמו ערפל. אני נכנס למים באיטיות, סופג את החום הכבד שעולה לאורך הגוף, השרירים נמסים, המים רותחים ולרגע קצר אני מרגיש מאושר.
מכאן מתחילה חופשה מצוינת באווירת ניתוק מוחלט, שכללה ארוחת ערב איכותית ורחצה לילית לוהטת באמצע הלילה, עם 11 מעלות של קור בחוץ - ובתוך המים נעים וחם, ממש תענוג. הרחצה הלילית בבריכה שפתוחה 24 שעות ביממה הייתה חוויה מצוינת, אפילו יותר טובה מטבילת הצהריים, ועליה אני ממליץ יותר מהכול. ארוחת הבוקר הייתה טעימה, ושעת עיסוי מופלאה ומדויקת שבאה ממש בטוב סגרה לי את כל הפינות. אמנם לא מדובר במחיר עממי, אבל קל מאוד להתנתק מהמציאות עם בריכת מים חמים תרמו-מינרליים שפתוחה 24 שעות ברציפות.
10 צפייה בגלריה
שלי ואסף נכנסים לאווירה
שלי ואסף נכנסים לאווירה
שלי ואסף נכנסים לאווירה
(צילוםף אמיר דרור)
10 צפייה בגלריה
שלי ואסףברגע של אושר בבריכה
שלי ואסףברגע של אושר בבריכה
רגע של אושר בבריכה
(צילום: אמיר דרור)
אריה אטיאס, מנכ"ל חמת גדר, מצטרף אלינו לשיחת סיכום: "אתר חמת גדר נפתח בפברואר לאחר ארבעה חודשים שהיינו סגורים, כרגע בפעילות חלקית עד שעות אחר הצהריים. המלון שנפתח החודש עובד בפעילות מלאה. לצערי 50% מהעובדים עדיין בחל"ת. השנה פספסנו את העונה, ואני מקווה שלא אצטרך לפטר עובדים, האתגר לא פשוט. עד היום לא הייתה פה אפילו אזעקה אחת. אנחנו מוגדרים מקום ירוק ללא הגבלות. הגבול עם ירדן הוא מאוד שקט, הוספנו מיגוניות ואנחנו ערוכים לקראת חג הפסח, שבו נפתח גם את אתר הקמפינג שלנו, עם אוהלים ממוזגים ובריכת מים קרים ומגלשת אקסטרים. למפונים יש הנחה של 50% בכניסה".
כמה זה עולה? לילה לזוג עם ארוחת בוקר בסוויטת דה לוקס – החל מ-1,195 שקל. לילה עם ארוחת בוקר ועיסוי של 45 דקות לכל אחד מבני הזוג עולה החל מ-1,545 שקל. בסוף השבוע המחיר מטפס להחל מ-1,630 שקל לזוג.
אפשר גם להיכנס לספא למבוגרים בלבד מבלי לישון במלון. מחיר כניסה לאדם בימים שני עד רביעי עומד על 310 שקל. בימים חמישי, שישי ושבת המחיר מטפס ל-355 שקל.
חבילת ספא שכוללת שימוש בספא עם ארוחת בוקר עולה 425 שקל באמצע השבוע ו-490 שקל בימי חמישי ובסופ"ש. חבילת ספא עם עיסוי של 45 דקות – 610 שקל באמצע השבוע ו-660 שקל בחמישי ובסופ"ש. חבילה מורחבת שכוללת ביולי בספא, עיסוי וארוחת בוקר עולה 710 שקל באמצע השבוע ו-770 שקל בימי חמישי ובסופי שבוע.
כניסה לחמת גדר בימים שני עד רביעי עולה 118 שקל. בימי חמישי ובסוף השבוע – 128 שקל.
הכותב היה אורח של מלון ספא וילג' בחמת גדר.