2 צפייה בגלריה
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
(Flightradar24)
טיסת אייר ניו זילנד NZ2 שהמריאה ביום חמישי מאוקלנד לניו יורק הייתה אמורה להימשך כ-15 שעות, אך לאחר שהמטוס כבר עבר כ-7,000 קילומטרים, קצת יותר משמונה שעות לאחר ההמראה, הטייסים נאלצו לעשות סיבוב פרסה ולשוב אל שדה התעופה שממנו המריאו. התוצאה: טיסה לשום מקום שנמשכה קצת יותר מ-16 שעות.
המטוס שב לניו זילנד בשל נפילת חשמל בטרמינל 1 בנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי, שגרמה לביטול של 135 טיסות. טייסי אייר ניו זילנד עודכנו כי לא יוכלו לנחות בשדה, ועל אף שיש שדות תעופה רבים לאורך הדרך שהמטוס יכול היה לנחות בהם, כולל בהוואי, החליטו בחברה להשיב את המטוס לניו זילנד.
מחברת התעופה נמסר: "כל נחיתה בשדה תעופה אחר בארה"ב משמעותה עיכוב של כמה ימים בחזרת המטוס והצוות לניו זילנד, דבר שיגרור עיכובים רבים בלוחות הטיסה של החברה ויפגע בלקוחות אחרים של אייר ניו זילנד שטיסותיהם יתעכבו".
בחברה הדגישו כי פעלו באופן מיידי להעלות את הנוסעים על טיסות חלופיות בהתאם למצב שדה התעופה בניו יורק.
2 צפייה בגלריה
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
טיסה לשום מקום של אייר ניו זילנד
(Flightradar24)
בריאן גוטליב, נוסע מתמיד מניו יורק שהיה על הטיסה, סיפר לרשת CNN: "ישנתי שינה די עמוקה וכשקמתי הייתי בטוח שעוד מעט אנחנו כבר נהיה באזור ניו יורק. אבל אז הנוסע שהיה לצידי אמר לי, 'אתה יודע שאנחנו תכף מגיעים לאוקלנד?'". לדבריו, הצוות כלל לא עדכן את הנוסעים בהתרחשות גם אחרי שהמטוס עשה את סיבוב הפרסה ואפשר היה לראות את את המיקום על גבי המסכים האישיים.
בריאן טען, ובצדק, שהרבה נוסעים לא היו מרוצים מההחלטה לחזור לניו זילנד: "הטייס כרז והסביר שהחזרה לניו זילנד היא משום שאין להם צוותים בקרבת מקום שיכולים להחזיר את המטוס, דבר שיגרור עיכובים רבים לחברת התעופה. אבל כל מי שהיה במטוס העדיף להיות בכל שדה תעופה באזור ניו יורק, נגיד ניו ארק או לה גווארדיה, במקום לחזור לניו זילנד".
לפני פחות מחודש דיווחנו על טיסה ארוכה נוספת לשום מקום. אז היו אלה נוסעי טיסת אמירייטס מדובאי לאוקלנד שהיו כבר באמצע האוקיינוס ההודי כשהודעה על סגירת שדה התעופה בניו זילנד עקב הצפות אילצה את הקברניט לעשות סיבוב פרסה ולשוב כל הדרך אל המפרץ הפרסי. הטיסה ההיא נמשכה 13 שעות – וכעת, כאמור, הציבה אייר ניו זילנד רף חדש של טיסות לשום מקום.