חברת הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט הודיעה על הפסקת הטיסות לתל אביב וממנה עד ל-21 באפריל, זאת בשל המצב הביטחוני לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל. מהחברה נמסר כי "לקוחות שטיסתם מושפעת מכך קיבלו הודעות באמצעות מסרונים ודוא"ל לפי הפרטים שסופקו בעת ההזמנה. הבטיחות וביטחון הנוסעים והצוות הם תמיד בראש סדר העדיפויות של החברה". איזיג'ט, נזכיר, חזרה לטוס לישראל בחודש שעבר עם קווים ללונדון (לוטון), אמסטרדם, ברלין, באזל, ז'נבה ומילאנו.
4 צפייה בגלריה
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסי של חברת איזיג'ט
מטוסים של חברת איזיג'ט
(צילום: shutterstock)

אתמול בשעה 07:30 המרחב האווירי של ישראל נפתח לאחר שנסגר ב-00:30 בלילה שבין שבת לראשון, לקראת מתקפת הטילים והכטב"מים הנרחבת מאיראן. הבוקר (יום ב') נמסר מרשות שדות התעופה כי במהלך היום יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-44,400 נוסעים ב-267 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל ייצאו היום כ-22,800 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-21,600 נוסעים.ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה ואצל חברות התעופה.
מחברת אל על נמסר אתמול כי "עם חזרתו של נתב"ג לפעילות, אל על חוזרת להפעיל את לוח טיסותיה לאחר ביצוע התאמות. אנו פועלים לייצוב לוח הטיסות בהקדם, וממליצים לכלל הנוסעים לוודא את מועד המראתם המעודכן, טרם יציאה לשדה התעופה. נזכיר כי כלל השינויים בלוח הטיסות מפורטים באתר אל על". בסך הכל נאלצו אל על וסאן דור (חברת הבת) לבטל עד כה 34 טיסות.
כמו כן, אל על הודיעה כי היא מציעה מחירים נוחים וקבועים לטיסה בכיוון אחד לישראל, במטרה לאפשר לנוסעים שטיסתם בחברות הזרות בוטלה לשוב ארצה.
מחירים לדוגמה: מאתונה - 217 דולר, מפריז - 361 דולר, מלונדון - 314 דולר (לוטון), 412 דולר (הית'רו), מאמסטרדם - 326 דולר, ממדריד - 347 דולר, מניו יורק - 795 דולר וממיאמי - 849 דולר. טיסות סאן דור: מלרנקה - 143 דולר, מרודוס - 150 דולר, מקייב/קרקוב - 250 דולר ומוורשה - 265 דולר. המחירים יהיו תקפים עד ליום שבת, 20 באפריל (כולל). מדובר על כרטיסים מסוג LITE במחלקת תיירים. רשימת היעדים המלאה מופיעה באתר אל על. ניתן להזמין כרטיסים באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות.
עוד קודם לכן במהלך ליל התקיפה הודיעה אל על כי היא מאפשרת ללקוחותיה מדיניות שינויים וביטולים מקלה: "כלל הנוסעים שטיסתם מתוכננת להמריא עד יום שבת, 20 באפריל (כולל) זכאים לתנאים הבאים - ביצוע שינויים במועד הטיסה (הקדמה או דחייה) יתאפשרו ללא דמי שינוי וללא הפרשי מחיר, כאשר מועד ההמראה החדש הוא עד יום שבת, 20 באפריל (כולל); ביטול הטיסה וקבלת שובר בשווי מלא למימוש עתידי לטיסות אל על. לעמוד המאפשר הנפקת שובר זיכוי בשווי מלא באופן עצמאי - הקליקו".
עוד נמסר: "נדגיש כי הקדמת או דחיית מועד הטיסה מותנית בקיום הטיסות בהתאם למצב. חברת אל על תמשיך לפעול ככל שיתאפשר לה לשמירת הגשר האווירי מישראל ואליה, תוך מתן מענה לכלל הנוסעים באשר הם".
4 צפייה בגלריה
נתב"ג, תמונת מצב לאחר פתיחת השמיים וחזרת הטיסות לישראל
נתב"ג, תמונת מצב לאחר פתיחת השמיים וחזרת הטיסות לישראל
נתב"ג, אתמול
(צילום: ליאור שרון )
4 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג, ארכיון
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מחברת ארקיע נמסר אתמול: "עם חזרת נתב"ג לפעילות הבוקר (יום א') ארקיע חוזרת לפעילות סדירה ופועלת לייצוב לוח הטיסות הבינלאומיות. כל טיסות הפנים ארציות להיום (אמבוטלות. עדכונים על שינויים יישלחו לנוסעים הרלוונטים ומידע שוטף יעודכן באתר בלינק הזה. ארקיע ממשיכה לפעול לפי הנחיות משרד הביטחון ורשות שדות התעופה".
מחברת ישראייר נמסר אתמול: "עם פתיחת נתב"ג ישראייר חוזרת לטוס טיסות בינלאומיות ופועלת להטמעת לוח טיסות לימים הקרובים. הודעות מפורטות לגבי הטיסות יישלחו לנוסעים הרלוונטים. אנו מבקשים מהנוסעים להתעדכן בשינויים הצפויים בלוח הטיסות באתר האינטרנט של ישראייר, בערוצי התקשורת וברשתות החברתיות. בנוסף, מדיניות השינויים והביטולים המקלה עד ל-20 באפריל מפורטת באתר האינטרנט של החברה". היום חידשה ישראייר את הטיסות לאילת.
4 צפייה בגלריה
תנועת המטוסים מעל ישראל, 15 באפריל
תנועת המטוסים מעל ישראל, 15 באפריל
תנועת המטוסים מעל ישראל, 15 באפריל
(Flightradar24)
חברת יונייטד איירליינס האמריקנית ביטלה אתמול טיסתה מניוארק לתל אביב.
חברות אייר פראנס ו-KLM פרסמו אתמול הודעה משותפת ובה כתבו: "לאור המצב הביטחוני השורר בישראל ביממה האחרונה נאלצת הקבוצה לבטל את טיסותיה כדלהלן. טיסות אייר פראנס ביום ראשון (14 באפריל) וביום שני (15 באפריל) לישראל וממנה מבוטלות. טיסות KLM ביום ראשון (14 באפריל) לישראל וממנה מבוטלות. הקבוצה מאפשרת מדיניות שינויים וגמישות ליוצאים מהארץ 22 באפריל בהתאם לתנאים המפורסמים.
קבוצת לופטהנזה הודיעה כי היא משעה את הטיסות לתל אביב, עמאן, ביירות וארביל בירת כורדריסטן העיראקית לפחות עד יום שני. הקבוצה, אשר כוללת בין היתר את חברות לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן איירליינס, הודיעה כי תימנע מטיסות מעל השטח האווירי של ישראל, ירדן ועיראק למשך העתיד הנראה לעין.
חברת וויזאייר הודיעה כי נאלצה לבטל את טיסותיה אתמול לתל אביב ולעקבה. "החברה עוקבת אחר המצב באופן יומיומי, בקשר עם הרשויות הרלוונטיות ועם הלקוחות שמושפעים מכך שיקבלו את אפשרויות ההחזר", נמסר מוויזאייר.
אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, הודיעה על ביטול טיסות ועל שינוי בנתיבים של חלק מטיסות החברה.
איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו-דאבי, ביטלה את טיסותיה אתמול לתל אביב ולעמאן. היום (ב') טיסות החברה לישראל וממנה פועלות כרגיל. רן פולק, מנהל פעילות איתיחאד בממן אוויאישן, אמר: "במטרה לתת מענה לנוסעים שטיסתם נדחתה החליפה חברת התעופה את המטוס הפועל על קו ת"א-אבו-דאבי למטוס בואינג 787 גדול יותר שמכיל 289 מקומות".
פורסם לראשונה: 09:01, 14.04.24