זוג חרדי מקווינס תובע את חברת התעופה האמריקנית ג'ט בלו איירווייז בסכום של 40 מיליון דולר בטענה שהורדו מהמטוס בגלל יהדותם. לפי כתב התביעה, שהוגש לבית המשפט בניו יורק, בני הזוג מיכאל נקטלוב ומרים יושענאי, יחד עם חמשת ילדיהם, חזרו מחופשה בארובה בפברואר 2021, והורדו מהמטוס לניו יורק יחד עם משפחה יהודית נוספת ללא כל סיבה מוצדקת.
1 צפייה בגלריה
מטוס של חברת ג'ט בלו
מטוס של חברת ג'ט בלו
מטוס של חברת ג'ט בלו
(צילום ארכיון: eddtoro / Shutterstock.com)
בני הזוג מתארים כי מרים חבשה כיסוי ראש, בעלה היה עם כיפה וזקן ארוך, והם דיברו ביניהם בעברית, כשצוות המטוס הסתכל עליהם ב"מבטים מזלזלים ומלוכלכים" זמן קצר לאחר העלייה לטיסה.
לפני ההמראה, המטוס חזר לשער, ולפי כתב התביעה כאשר שאלה מרים את אחת הדיילות מה גורם לעיכוב, נאמר לה כי "המסכה שלה החליקה מהאף", רמז לסטיגמה האנטישמית על אף יהודי גדול. לאחר מכן, היא התבקשה לרדת מהמטוס, וכשמחתה על ההחלטה, דייל צעק עליהם, לכאורה, ש"אם המשפחה לא תרד מהמטוס, יהיה צורך להוריד את המטוס כולו".
"באותו רגע הרגשתי כאילו אנחנו בגרמניה הנאצית, ושמבודדים אותנו, משמיצים אותנו וגוררים אותנו לאשפתות", אמר נקטלוב.
מחברת התעופה נמסר בתגובה: "אנחנו לא סובלים אפליה מכל סוג שהוא, אנחנו מתייחסים ברצינות לכל הטענות ונפעל להבין היטב את העובדות של מה שקרה באירוע הזה".
בני הזוג הגישו תביעה ראשונית בנושא כבר ב-2022, אך בית המשפט בית המשפט ביקש מהם אז להגיש מסמכים נוספים. השניים לא הגישו את המסמכים בזמן והתיק נדחה. כעת הם חוזרים לבית משפט אחר בליווי עו"ד.
לפני כחודש אירעה תקרית נוספת באותה חברה כאשר שלושה נוסעים חרדים הורדו בערב ראש השנה החדשה מטיסה שהמריאה מהעיר פאלם ספרינגס שבקליפורניה לניו יורק. נוסע חרדי קשיש, שהיה מלווה בשתי נשים, ניסה לשבת במושבים פנויים, ככל הנראה כדי להימנע מלשבת ליד אישה, אך הדיילת ביקשה שיישב במקומו על פי הכרטיס. הטייס, מלווה באיש ביטחון, הורה לשלושה לרדת מהמטוס.