כוכב העונה - הטרולי: נושא איבוד המזוודות הפך לבעיה שמעסיקה את מרבית הטסים כמעט בכל העולם. התמונות המדאיגות של מאות המזוודות האבודות בשדה התעופה הית'רו ולאחר מכן גם כאן בנתב"ג - גרמו להרבה נוסעים להבין שאין ברירה אלא לוותר על הכבודה הכבדה ולטוס עם טרולי בלבד.
להגיע עם טרולי לא רק מבטיח לכם (כמעט בוודאות) שהחפצים שארזתם ינחתו איתכם ביעד, אלא גם מקצר תורים בשדה. זאת מאחר שבנתב"ג ישנו מסלול מהיר לטסים עם טרולי. מי שטס דרך טרמינל 3 מגיע לאולם היוצאים בקומה השלישית למעבר W בטרמינל, שם עובר צ'ק-אין מזורז ומדלג על התורים הארוכים בדלפקי הצ'ק-אין הרגילים. בטרמינל 1 ישנו מסלול דומה דרך מעבר C.
רק לפני הכול - תמיד בדקו את תנאי הגדלים של הטרולי שניתן לעלות איתו למטוס. התנאים והגדלים משתנים מחברת תעופה אחת לשנייה ולכן עליכם לבדוק זאת מראש.
5 צפייה בגלריה
לטוס עם טרולי זה כבר ידוע. מה עוד חשוב לדעת לטסים בתקופת הכאוס הנוכחית?
לטוס עם טרולי זה כבר ידוע. מה עוד חשוב לדעת לטסים בתקופת הכאוס הנוכחית?
לטוס עם טרולי זה כבר ידוע. מה עוד חשוב לדעת לטסים בתקופת הכאוס הנוכחית?
(Shutterstock)
טליה קליין פרז, אמא לשלושה ומנהלת את קבוצת הפייסבוק מטיילים בחו"ל עם ילדים, נסעה לא מעט בתקופה האחרונה וניסחה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע ליעד עם לפחות רוב הדברים החשובים לכם.
1. צ׳ק-אין והגעה לגייט מוקדמים
מבחינת הצ'ק-אין: עשו אותו מוקדם, לא רק בבית אלא גם בשדה. ישנם מצבים שלוקחים את הטרולי בצ׳ק-אין עצמו, בניגוד למקרים שלוקחים בגייט ושם הסיכוי נמוך יותר שיאבד. כלומר זה במקרה שיש גם מזוודות למסור ואז עליכם לעבור בדלפקי הצ'ק-אין בכל מקרה. שם כאמור, עדיף להגיע מוקדם כדי שיהיה יותר סיכוי שלא ייקחו לכם גם את הטרולי.
מבחינת ההגעה המוקדמת לגייט: גם אם אתם טסים עם טרולי בלבד, בחברות תעופה רבות ובעיקר בלואו-קוסט יש הגבלה של 70-60 טרולים שיש עבורם מקום בטיסה. מעבר למספר הזה, עלולים לקחת לכם את הטרולי בעלייה למטוס. לכן חשוב לא להתמהמה בדיוטי, גם אם יש לכם זמן, ולעלות כמה שיותר מוקדם על הטיסה.
5 צפייה בגלריה
עובד מרים מזוודות
עובד מרים מזוודות
דעו שיש סיכוי שגם את הטרולי שלכם יורידו לבטן המטוס. כך תיערכו בהתאם
(צילום: שאול גולן)
אגב, גם אם מורידים לכם את הטרולי לבטן המטוס, עדיין סיכוי גבוה יותר שהוא אכן עלה לטיסה הנכונה ויגיע ליעד שלכם, להבדיל מהמזוודות ששלחתם בצ'ק-אין.
2. תשלום נוסף לוודא שהטרולי עולה איתכם
חלק מחברות התעופה כבר מציעות "ודאות על הטרולי". שלמו עשרה אירו נוספים לכיוון וגם אם תעלו אחרונים למטוס, יהיה מקום לטרולי שלכם. אישית, לא הייתי סומכת על זה ובכל מקרה הייתי עולה מוקדם.
בנוסף, מי ששילם "פריוריטי", מקבל גם כך את האפשרות לעלות בין הראשונים למטוס וזה בפני עצמו כבר מקטין את הסיכוי שייקחו לכם את הטרולי בבורדינג.
3. לארוז ליום שלם בתיק הגב
מכיוון שיש סיכוי שהטרולי יילקח מכם בעלייה למטוס כאמור, ולא יישלח בוודאות איתכם, ארזו בתיק הגב ציוד ליום שלם. בגדים, מברשות שיניים ומשחת שיניים, מברשת שיער, חיתולים ליומיים, תמ"ל לכל התקופה. אם המזוודה או הטרולי לא יגיעו איתכם, לפחות לא תצטרכו לרוץ מיד ביום שאתם מגיעים ולחפש מצרכים דחופים.
כך תארזו הכי נכון את הטרולי של הילדים:
4. תרופות או תמ"ל - לא למזוודות
ביציאה מהארץ אין הגבלה על נוזלים אז קחו את הכול איתכם בתיקים ובחזור או שתיפטרו ממה שלא נחוץ כבר או שתשלחו הכול לבטן המטוס. אם הכבודה תאבד בדרך לארץ זה יהיה כבר פחות נורא.
5. ערבבו ציוד בין המזוודות
אם אתם שולחים יותר ממזוודה אחת, ערבבו ציוד של כולם בכל המזוודות, כך שאם רק אחת תיעלם, יהיה לכם ביגוד לכולם בכל המזוודות.
6. תייגו את כל הכבודה
רשמו על כל המזוודות וגם על הטרולים שם, טלפון ומייל על מנת שיוכלו ליצור איתכם קשר אם המזוודה לא מגיעה איתכם. שימו גם פתק בתוך המזוודה למקרה שהתגית נופלת או נקרעת. עם זאת, אל תרשמו כתובת על הכבודה - לחברות התעופה יש את הכתובת שלכם ובכל מקרה ייצרו איתכם קשר כדי להחזיר את המזוודות. אלפי מזוודות עומדות בכל העולם - זה ונותן פתח לגנבים לדעת שאתם לא בבית.
5 צפייה בגלריה
ושיהיה לכולנו בהצלחה עם לא מעט מזל
ושיהיה לכולנו בהצלחה עם לא מעט מזל
ושיהיה לכולנו בהצלחה עם לא מעט מזל
(צילום: שאול גולן)
7. הבדילו את המזוודות
קשרו משהו צבעוני או קנו כיסוי צבעוני - ככה יהיה קל יותר לאתר את המזוודה מרחוק. ולפני שאתם שולחים הכול - צלמו את המזוודה - למקרה שתצטרכו לשלוח תמונות לאיתור.
8. רכשו ביטוח כבודה
בנוסף לביטוח הנסיעות שלכם, יש סעיף הרחבה של כבודה. במידה שהכבודה שלכם לא הגיעה, תקבלו באופן מידיי בין 150 דולר ל-200 דולר.
9. דווחו על הכבודה מייד עם הגעתכם ליעד
חשוב מאוד! אם איבדתם את הכבודה, יש לדווח על כך ישירות. גשו לדלפק חברת התעופה והגישו דוח דיווח על אובדן כבודה. עם הדוח הזה, יידעו לחפש את הכבודה, ורק איתו תוכלו לקבל כסף מחברת הביטוח.
5 צפייה בגלריה
SmartTag
SmartTag
המוצרים החכמים שיאתרו לכם את הכבודה בכל מקום בעולם
(צילום: סמסונג)
10. מעקב אחרי הכבודה שלכם
כיום ניתן לרכוש איירטאג של אפל או סמראט טאג של סמסונג - מכשירים שיראו לכם איפה הכבודה שלכם בכל רגע נתון. זה לא בגדר חובה, כי אם המזוודה שלכם הולכת לאיבוד, זה לא בהכרח עוזר לכם להביא אותה בזמן ליעד שלכם, אלא רק לדעת היכן היא נמצאת. אבל בימי הכאוס גם זה יכול לעזור מאוד.

עוד קטנות לאריזת התיק הקטן

לפני שאתם אורזים, העבירו את כל הסבונים והנוזלים החשובים לכם לבקבוקונים וכך תוכלו לחסוך מקום ליותר דברים שייכנסו לטרולי. כאמור, אין הגבלת נוזלים ביציאה מנתב"ג, אך אם תרצו לחזור עם אותם נוזלים לארץ בטרולי, אז כבר תיתקלו בהגבלות שונות בשדות התעופה בחו"ל ולכן מומלץ להגיע עם מינימום נוזלים.
את הבגדים עצמם עדיף לגלגל ולא לקפל רגיל. פעולה זו גם חוסכת מקום וגם שומרת על הבגדים שיתקמטו פחות.
5 צפייה בגלריה
לגלגל ולהפריד - כך תחסכו מקום באריזת הטרולי
לגלגל ולהפריד - כך תחסכו מקום באריזת הטרולי
לגלגל ולהפריד - כך תחסכו מקום באריזת הטרולי
(אסי כהן)
הפרידו את הבגדים, הנעליים ויתר החפצים לתיקים קטנים. זה גם עוזר בחיסכון במקום וגם אם יבקשו מכם להוציא דברים על מנת להוריד במשקל תוכלו לשלוף בקלות פריטים החוצה מבלי להתחיל לחפש ולבלגן את המזוודה/הטרולי.
ואם חלילה איבדתם את המזוודות בחזרה לארץ - הצטרפו לקבוצת "המזוודות האבודות של נתב"ג" שנפתחה רק לפני מספר ימים. הקהילה בקבוצה משדכת בין אנשים והמזוודות שלהם שנשכחו בבן גוריון.