הרשת הישראלית מלאה בסיפורי זוועה על אנשים שטסו לחו"ל והמזוודה שלהם לא הגיעה, או חזרו לארץ וגילו שהמזוודה לא חזרה איתם. מסתבר אפילו שבנתב"ג יש אולם סודי ומלא במזוודות כאלה, שאבדו בדרכים ומחכות בסבלנות לבעליהן שיגיעו לאסוף אותן.
2 צפייה בגלריה
מזוודה
מזוודה
כך תאתרו את המזוודה האבודה שלכם
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אנחנו לא לבד: חברות תעופה ושדות תעופה ברחבי העולם מתקשים לעמוד בעומס ולא מצליחים לגייס עובדים מהר מספיק לאחר שצמצמו את הפעילות בתקופת הקורונה. פתרון שיגרום לכך שמזוודות לא ילכו לאיבוד אף פעם עדיין לא קיים, אבל בהיעדרו, יש דרכים להכניס קצת ודאות לתוך עניין המזוודות ולעקוב אחר המיקום שלהן.

תגית איתור

תגית האיתור היא כנראה הדרך הכי משתלמת לוודא שכמעט תמיד תוכלו לדעת היכן המזוודה שלכם נמצאת. מדובר במכשירים אלקטרוניים קטנטנים, בעלי קישוריות בלוטות', שתפקידם העיקרי הוא לשדר אות שמאפשר למכשירים אחרים לזהות אותם. המכשיר שרואה את התגית הוא זה שמשתמש בקישוריות שלו כדי לעדכן את המיקום. זה אומר שבלי טלפון בסביבתן, התגיות האלה לא יכולות לדווח מה המיקום שלהן. רק כאשר עוברים בסביבה אנשים עם מכשירים שאיתם התגית יכולה לתקשר - לרוב טלפון או טאבלט - המיקום במפה יתעדכן.
2 צפייה בגלריה
AirTag ו-SmartTag Plus סמסונג
AirTag ו-SmartTag Plus סמסונג
AirTag ו-SmartTag סמסונג
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
התגיות של אפל נקראות AirTag והן יודעות לדבר רק עם מכשירים אחרים של אפל שנמצאים בסביבתן. המחיר: החל מ-140 שקלים. גם תגיות ה-Smart Tag של סמסונג מדברות רק עם מכשירי סמסונג. יחידה אחת תעלה לכם 100 שקלים. התגיות של חברת Tile מדברות הן עם מכשירי אנדרואיד והן עם מכשירי אפל, אבל רק כאלה שבהם מותקן היישום של Tile. רביעיית תגיות של Tile נמכרת באמזון תמורת 80 דולר.
כשניסיתי את ה-AirTag לאיתור מזוודה בפעם הראשונה, מיקומה התעדכן כמה דקות אחרי הנחיתה. זה אומר שאחד מאנשי הקרקע בשדה התעופה בסן פרנסיסקו הסתובב עם אייפון. כשחזרתי לארץ, התגית סיפרה לי איפה המזוודה נמצאת רק רגע לפני שיצאה אל המסוע. אנשי הקרקע בארץ, כך זה נראה, מעדיפים מכשירי אנדרואיד.
זוהי המגבלה הכי גדולה של התגיות האלה: בטווח זמן קצר, יש אלמנט של מזל שמשחק תפקיד ביכולת שלכם להבין איפה הן נמצאות. ככל שהמזוודה שלכם אבודה לאורך יותר זמן, בהנחה שהיא ונמצאת במקום שבו מסתובבים כל הזמן אנשים, הסיכויים לאתר אותה באמצעות תגית חכמה עולים. ובהינתן המחיר הנמוך-יחסית של התגיות האלה, נראה כי מדובר בפתרון ששווה לאמץ אם אתם חוששים לגורל המזוודות שלכם.

מכשיר מעקב עם GPS

לא רוצים לחכות עד שטלפון מזדמן יראה את התגית החכמה וידווח? תמיד תוכלו לרכוש מכשיר מעקב זעיר ומתקדם, שיודע לקבל מיקום באמצעות GPS ולשלוח אותו באמצעות רשת סלולרית. גודלם מאפשר להכניס אותם בקלות למזוודה, והמחיר ההתחלתי של המכשירים האלה לא גבוה מהותית מזה של תגית חכמה, אבל הוא, כאמור, רק ההתחלתי. המינוי לשירות של תגית ה-GPS הפופולרית LandAirSea 54 מתחיל בכ-20 דולרים בחודש, אם אתם רוצים עדכונים פעם בשלוש דקות. רוצים להתעדכן כל שלוש שניות? זה כבר יעלה לכם כ-50 דולרים בחודש.

הפתרון האנלוגי

זה שיש לכם מכשיר אלקטרוני מתקדם שיכול לספר לכם איפה המזוודה נמצאת, לא אומר שהוא יכול לספר בקלות לאחרים למי המזוודה שייכת. אז במיוחד בקיץ הזה, אל תזניחו את תגית הנייר הפשוטה על המזוודה שלכם, שתספר לכל מי שפוגש אותה איך ליצור אתכם קשר.