2 צפייה בגלריה
דיילת של חברת אמירייטס
דיילת של חברת אמירייטס
דיילת של חברת אמירייטס
(צילום: shutterstock)
לקוחה שצורחת כי לא מסכימים למכור לה שוקולד, או נוסע שמטריד נוסעות אחרות – במהלך טיסה יכולים להתרחש אינספור תרחישים לא צפויים שאנשי צוות האוויר נדרשים לתת להם מענה. האם הכשרה ואימון ביקום הווירטואלי של המטאברס יעניקו לדיילים ולדיילות כלים טובים יותר להתמודדות? באמירייטס, חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות, בטוחים שהתשובה לכך חיובית.
באתר "ערביאן ביזנס" דווח כי חברת התעופה היוקרתית מתכוונת להכשיר 4,000 דיילים ודיילות חדשים באמצעות תרגול במטאברס. אדל אחמד אל רדה, סמנכ"ל התפעול הראשי של אמירייטס, אמר כי החברה שואפת להכשיר ולגייס את אלפי העובדים החדשים עד לתחילת שנת 2023.
המנהל הבכיר הסביר כי בימים אלה חברה אמריקנית מעצבת ביקום הווירטאולי דגם מדויק ומפורט של מטוס איירבוס A350 שישמש להכשרת עובדים חדשים ואימון 16 אלף עובדי צוות האוויר הקיימים.
מה זה metaverse

2 צפייה בגלריה
הכשרת מצבי קיצון במספר דגמים של מטוסים
הכשרת מצבי קיצון במספר דגמים של מטוסים
בינתיים זה בעולם האמיתי: מטה ההכשרה של החברה בדובאי
(צילום: שירי הדר)
בכנס בנושא מטאברס שהתקיים לאחרונה בדובאי הסביר סמנכ"ל התפעול כי הטכנולוגיה החדישה תאפשר יישום שיטות הכשרה יעילות ומדויקות באמצעות הדמיות של תרחישים מהמציאות. "אנחנו כל הזמן מפתחים את השירות במטוסים שלנו", אמר, "אם זה שיפור האוכל, או איך שאנחנו משרתים את הלקוחות שלנו. ללא הטכנולוגיה הזאת, לא נוכל לבצע את ההכשרה בדרך יעילה ומדויקות".
המטאברס מעורר עניין בקרב גורמים בענף התעופה. לפני כמה חודשים הודיעה חברת הלואו-קוסט הספרדית וולינג איירליינס כי בכוונתה להתחיל למכור עד סוף שנת 2022 כרטיסי טיסה במטאברס. וולינג איירליינס מתכוונת להשתמש ביתרונות של המטאברס כדי לאפשר לגולשים ולרוכשים הפוטנציאלים לראות במציאות מדומה איך תיראה הנסיעה שלהם ולהציג מידע על אודות טביעת הרגל הפחמנית של הטיסה. המהלך נעשה בשיתוף פעולה עם חברת Next Earth, הפלטפורמה השלישית בגודלה במטאברס, שפעילים בה כ-230 אלף משתמשים.