"אנו ממליצים לישראלים המתכננים להגיע לאקוודור לשקול הגעתם בעת הקרובה ככל שניתן, ולשוהים במקום ממליצים שלא לצאת ללא צורך מהבית, לעקוב אחר הנחיות הרשויות באקוואדור ואמצעי התקשורת עד לרגיעת גל האלימות הנוכחי". כך נכתב בהודעה שפרסם משרד החוץ הישראלי על רקע מצב החירום שהוכרז באקוודור למשך 60 יום, אשר כולל עוצר לילי בין השעות 23:00 בלילה עד 05:00 לפנות בוקר.
3 צפייה בגלריה
כוחות ביטחון מסיירים בתחנת רכבת תחתית בעיר הבירה קיטו
כוחות ביטחון מסיירים בתחנת רכבת תחתית בעיר הבירה קיטו
כוחות ביטחון מסיירים בתחנת רכבת תחתית בעיר הבירה קיטו
(צילום: STRINGER / AFP)
3 צפייה בגלריה
yk13754270
yk13754270
טנקים ברחובות
(KAREN TORO)
לפחות 3,000 שוטרים נמצאים כבר חודשיים במצוד אחר "אויב המדינה מספר 1" של אקוודור: ברון הסמים אדולפו מסיאס, גדול סוחרי הסמים במדינה, שברח מהכלא והצית גל של מתקפות נקמה של ארגוני הפשע בשלטונות המדינה.
מאז, אקוודור, אחת המדינות העניות באמריקה הלטינית, נמצאת בתוך "סכסוך פנימי מזוין", לפי ההצהרות הדרמטיות של הנשיא דניאל נובואה, שגם הכריז על מצב חירום בעקבות הבריחה והמהומות האלימות.

המדינה נמצאת בלב כאוס רחב היקף, ממש על סף מלחמת אזרחים, כאשר כנופיות פשע חמושות היטב מטילות אימה בערים רבות במדינה, כולל בבירה קיטו. מראות כמו ביזה, חטיפות של אזרחים וקרבות ירי ורציחות ברחובות הפכו לנפוצים. מהומות קטלניות בין כתלי בתי הכלא - כולל הוצאות להורג של שוטרים - הם כבר חלק מהשגרה.
הנשיא נובואה שנכנס לתפקידו רק לפני חודשיים, הגדיר 22 ארגוני פשע כ"ארגוני טרור" והורה לצבא ולמשטרה לפעול ביד קשה כדי להחזיר את השלטון ברחובות. בשיאה של התקוממות ארגוני הפשע, השתלטו שלשום בערב חמושים בשעת צפיית שיא על אולפני הטלוויזיה הממלכתית בעיר הנמל גוואיאקיל, העיר השנייה בחשיבותה במדינה.
החמושים רעולי הפנים לקחו את העיתונאים כבני ערובה כשאלה מתחננים שלא יוצאו להורג, והכל בשידור חי.