חברות התעופה הישראליות אל על וישראייר חנכו הבוקר (יום א') את הקו הישיר וההיסטורי שלהן לעיר מרקש שבמרוקו. שר התיירות יואל רבוזוב, שהשתתף בטקס שערכה חברת אל על בנתב"ג, אמר: "אנחנו ממשיכים לבנות תשתיות וליצור עוגנים תיירותיים שיקדמו תיירות לישראל ליום שננצח את הקורונה. קו תעופה 'ישראל – מרוקו' הוא ללא ספק עוגן חשוב ומשמעותי".
האירוע החגיגי נערך כשברקע נתב"ג לא יורד מהכותרות בהקשר של מגפת הקורונה. ביום חמישי אישר קבינט הקורונה את מתווה נתב"ג, שכולל את הוספת בריטניה, גאורגיה, קפריסין וטורקיה לרשימת המדינות האדומות, החל מ-30 ביולי. הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים. כמו כן, ראש הממשלה נפתלי בנט קרא לאחרונה לישראלים שלא לטוס לחו"ל ולהזמין טיסות.
עם זאת, השר רזבוזוב בחר בדבריו להתייחס לרווח הכלכלי והמדיני שעשוי להיווצר בזכות הקו החדש: "קו תעופה זה יסייע בקידום הסכמי תיירות, סחר ושיתוף פעולה כלכלי ומדיני פורה בין שתי המדינות. כל אלו יעשירו את קופת המדינה ויסייעו במלחמה שלנו ביוקר המחייה".
4 צפייה בגלריה
טיסת הבכורה של ישראייר למרוקו
טיסת הבכורה של ישראייר למרוקו
טיסת הבכורה של ישראייר למרוקו
(צילום: חברת ישראייר)
4 צפייה בגלריה
צוות אל על לפני הטיסה הישירה למרוקו
צוות אל על לפני הטיסה הישירה למרוקו
צוות אל על לפני הטיסה הישירה למרוקו
(צילום: סיון פרג')
טיסת ישראייר המריאה בשעה 08:15 במטוס מסוג איירבוס A320. את פני הנוסעים קיבלו דיילי החברה כשהם לבושים בתלבושת המסורתית. בטיסה, שתימשך חמש שעות וחצי, יוגשו לנוסעים מאכלים מרוקאים. בשדה התעופה תיערך קבלת פנים חגיגית למטוס הישראלי הראשון שנוחת במרוקו בטיסה מסחרית עם תיירים ישראליים.
אל על שולחת למרוקו את מטוס הדרימליינר החדש שלה שהמריא ב-11:30 כשעל סיפונו כ-150 נוסעים, ביניהם בכירים בחברה, עיתונאים ואנשי תקשורת בהזמנת של משרד החוץ המרוקני, אנשי עסקים וגם ישראלים ממוצא מרוקאי שטסו לבקר קרובי משפחה.
מנכ"ל אל על אביגל שורק אמר: "אנחנו גאים להשיק את הטיסות הישירות הראשונות למרוקו, המאפשרות הגעה נוחה וקלה מאי פעם ליעד חשוב זה. זהו עוד צעד במימוש בפועל של הדרכים שנפתחו והגשרים שהוקמו בין אזרחי שתי המדינות במסגרת 'הסכמי אברהם'. אנו מקווים כי כעת רבים יוכלו להכיר טוב יותר את מרוקו, לחוות ולהתרגש ממדינה מיוחדת זו, אשר נטועה עמוק במורשת, בתרבות ובהוויה הישראלית".
בטקס החגיגי השתתף גם שגריר מרוקו בישראל איברהים בייוד. אל על הזמינה לטיסה את השף אבי לוי, שף מסעדת "המוציא" בירושלים, שהכין לנוסעים תפריט על טהרת המטבח המרוקאי. מבין המנות שהוגשו והעניקו לנוסעים טעימה ממרוקו עוד בטרם הנחיתה, היו: מעקוד אפוי, טנזייה של פירות יבשים עם תבשיל כבש בציר עגל וערמונים, דג לברק בבישול מרוקאי פיקנטי על מצע קוסקוס ולקינוח מסאפן פיסטוק, ועוגת סול בסירופ לימון ועוד.
4 צפייה בגלריה
אביגל שורק מנכ"ל אל על, שר התיירות יואל רזבוזוב ושגריר מרוקו בישראל איברהים ביוד
אביגל שורק מנכ"ל אל על, שר התיירות יואל רזבוזוב ושגריר מרוקו בישראל איברהים ביוד
אביגל שורק מנכ"ל אל על, שר התיירות יואל רזבוזוב ושגריר מרוקו בישראל איברהים ביוד
(צילום: סיון פרג')
4 צפייה בגלריה
מרקש
מרקש
מרקש, יפה שם
(צילום: shutterstock)

בהמשך: קו לקזבלנקה וטיסות המשך זולות לארה"ב

בחברת ישראייר המחיר לכרטיס הוא החל מ-465 דולר לאדם הלוך ושוב, כשאורך הטיסה: 5.5 שעות. למחירים יש להוסיף עלות ויזה למרוקו, 140-40 דולר, תלוי באופן הזמנת הוויזה וגודל הקבוצה הנוסעת.
קווי הטיסות למרקש יפעלו בתדירות של שלוש טיסות בשבוע, אל על תשיק קו לקזבלנקה בעוד שבועיים, ארקיע צפויה להשיק טיסות ישירות למרוקו באוגוסט ורויאל אייר מרוק צפויה להיכנס לתחרות עם דרימליינר וטיסות המשך זולות לארצות הברית.
חבילת נופש של ישראייר למרוקו עם טיסה ישירה ב-5-2 בספטמבר, במלון אדם פארק כולל ארוחת בוקר: החל מ-689 דולר לאדם.
הטיסה הישירה הכי זולה לפי אתר השוואת הטיסות אקספלורר היא טיסת ארקיע בספטמבר, שתעלה 343 דולר כולל טרולי. טיסת אל על ב-11-5 באוגוסט למרקש תעלה 475 דולר עם טרולי. ב-13-6 בספטמבר המחיר יורד ל-458 דולר עם טרולי. טיסת קונקשן תהיה זולה יותר לרוב אבל גם ארוכה יותר: טיסה ב-28-21 בספטמבר עם טרולי עולה 395 דולר.
בחזרה למתווה נתב"ג. לגבי מדינות שאינן מוגדרות אדומות, נוסעים מחוסנים יצטרכו לעבור בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. לא מחוסנים יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישהו שבעה ימים בבידוד ויוכלו להשתחרר מבידוד לאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי. אתמול נרשמו במרוקו 5,494 מקרים חדשים של קורונה ו-23 בני אדם מתו מהמחלה. בסך הכל מתו עד כה בממלכה 9,559 בני אדם מנגיף הקורונה.