2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
מטוס של חברת דלתא איירליינס
(צילום: shutterstock)
טייס בחברת התעופה האמריקנית דלתא איירליינס איים לירות בקברניט שטס עימו במהלך ויכוח שפרץ ביניהם במהלך טיסה באוגוסט 2022. כך נחשף בכתב אישום שיוגש בהמשך החודש נגד הטייס.
ב-18 באוקטובר אישר חבר מושבעים ביוטה להגיש כתב אישום נגד ג'ונתן ג'יי דאן בגין הפרעה לצוות טיסה, עבירה חמורה שהעונש המירבי בגינה הוא 20 שנות מאסר.
דאן, שהיה הקצין הראשון בטיסה, איים על הקברניט במהלך ויכוח בנוגע לשאלה אם להסיט את המטוס לשדה תעופה חלופי כדי לטפל בנוסע שסבל ממצוקה רפואית. בשלב זה לא פורסם מהיכן המריא המטוס, או מה היה היעד המקורי או החלופי שלו.
מדלתא איירליינס נמסר כי דאן כבר לא עובד בחברה. דאן טס עם אקדח באישור רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית, זאת במסגרת תוכנית להפקת לקחים מחטיפות המטוסים במתקפת הטרור ב-11 בספטמבר 2001. מאז התקרית הוא כמובן הוצא מהתוכית והנשק נלקח ממנו. מרשות אבטחת התעבורה נמסר כי הטייסים בתוכנית חייבים להיות אזרחי ארה"ב, לעבור קורס של שבוע ומטווחים תקופתיים.
2 צפייה בגלריה
תא טייס, אילוסטרציה
תא טייס, אילוסטרציה
תא טייס , אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
התקרית החמורה נחשפה לאחר שבחודש שעבר טייס של חברת אלסקה איירליינס שלא היה במשמרת וישב בג'אמפ סיט (מושב מתקפל שמיוחד לאנשי צוות) בתא הטייס של מטוס מקבוצת אלסקה איירליינס ניסה לגרום לכיבוי המנועים במהלך טיסה פנימית בארצות הברית.
הוא נבלם על ידי אנשי הצוות, נעצר לאחר הנחיתה בפורטלנד, והואשם בניסיון רצח. הטייס כפר בהאשמות ואמר כי אכל פטריות הזיה 48 שעות לפני הטיסה לאחר שסבל מדיכאון.