2 צפייה בגלריה
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
מטוס של חברת טוס אוויירווייז
(צילום: אלעד ויינשטיין)
שבועיים לפני פתיחת המונדיאל חברת התעפה הקפריסאית טוס איירווייז (TUS Airways) הודיעה כי קיבלה אישור להפעיל טיסות מנתב"ג לקטאר, עם עצירה קצרה בדרך לבידוק בשדה התעופה של לרנקה שבקפריסין. הצורך בנחיתה בקפריסין נובע מכך שלישראל אין יחסים דיפלומטיים עם קטאר ולכן ואין אפשרות לבצע טיסות ישירות בין המדינות, כך שבאופן רשמי החברה למעשה מבצעת שתי טיסות – הראשונה מישראל לקפריסין, והטיסה השנייה באותו מטוס עם אותם נוסעים ואנשי צוות מקפריסין לדוחא. הליך דומה יתבצע גם בדרך חזרה.
החברה הודיעה כי הנהלתה פעלה לקבלת כל האישורים הנדרשים להפעלת הטיסות הייחודיות והם התקבלו ביום שישי מהרשויות בקטאר. טוס תחל להפעיל את הטיסות מ-20 בנובמבר ועד 15 בדצמבר. המטוסים ימריאו מנתב"ג בין השעות 08:00 ל-09:00 בבוקר וינחתו בנמל התעופה בדוחא בין השעות 15:00 עד 16:00.
טוס תפעיל בסך הכל שישה סבבים הלוך-ושוב, כלומר 12 טיסות, שיבוצעו במטוסים מדגם איירבוס A320. זמן הטיסה מנתב"ג ללרנקה הוא כ-50 דקות ומלרנקה לדוחא כשלוש שעות ועשר דקות. הטיסות לקטאר לא יעברו בנתיב מעל איראן או מדינה עוינת אחרת. המחיר: החל מ-555 דולר הלוך ושוב, בהתאם לתאריכים. חברת טיק טיק היא המשווקת הבלעדית של הטיסות לקטאר.
2 צפייה בגלריה
דוחא, קטאר
דוחא, קטאר
דוחא קטאר, צריך לעצור בקפריסין בדרך
(צילום: shutterstock)

איך עוד אפשר לטוס לקטאר?

בנוסף לאפשרות הטיסה עם טוס, ניתן להגיע לדוחא גם עם קונקשן בחברות שונות, כאשר הבולטות שהם זה אמירייטס ואיתיחאד איירווייז מאיחוד האמירויות, גאלף אייר מבחריין, רויאל ג'ורדניאן הירדנית וטורקיש איירליינס. הטיסות בחברות אלה נחשבות לקונקשנים הכי נוחים מבחינת זמן טיסה כולל, היצע הטיסות, כמות המושבים וזמן ההמתנה בשדות התעופה.
כמו כן, בין דובאי לקטאר יופעלו עשרות טיסות יומיות לעיתים אפילו בתדירות של טיסה כל חצי שעה. פתרון זה מיועד לאפשר למבקרים בדוחא לראות את משחקי המונדיאל במהלך היום ולחזר לבתי מלון בדובאי.
אפשר גם לטוס עם חברות ישראליות ליעדים שונים באיחוד האמירויות ובבחריין ולהמשיך משם בטיסה נוספת ונפרדת לדוחא, אך ההמצלה היא לעשות זאת בקונקשן מסודר מקצה לקצה.