7 צפייה בגלריה
גולת הכותרת האמיתית כאן. רק חסר בר קוקטיילים ליד
גולת הכותרת האמיתית כאן. רק חסר בר קוקטיילים ליד
ביקרנו במלון שיצא בהצהרת "ויגן פרנדלי" הראשון בארץ. האומנם?
(צילום: מעין רודה)
נניח את האמת בפתח הדברים, למרות שלא תאהבו לשמוע אותה. תתעמקו ככל שתרצו בתוככי משבר האקלים, ותגלו גם אתם – אכילת בשר הופכת ומאבדת כל היגיון. החזקים יותר יטענו שהימנעות מכל מזון מן החי כבר הופכת להיות מתבקשת. ובכל מקרה טבעונים וצמחונים הם כבר מזמן אנשים שמונעים מטיעונים שכלתניים ולא על ידי רגש כמו רוב חבריהם הקרניבורים (בשר זה טעים!), ולא סתם היפים מוזרים שהולכים יחפים ומדמיינים עולם ורוד.
גם הדרישה להיות ידידותי לטבעונים היא כבר לא זכות שבתי עסק יכולים לנפנף בה, אלא חובה. מסעדות שב-2022 לא מציעות אופציות טבעוניות או לכל הפחות צמחוניות הפכו למסעדות לא עדכניות.
אולמות אירועים שאין בהם מנות סבירות לנמנעים מחיות הם שארית מצערת (אך קיימת) משנות התשעים, וגם הם יצטרכו להתרגל לעידן החדש.
אז כשבית המלון היחיד בפתח תקווה - מלון פרימה לינק, מתהדר בתווית ה"ויגן פרנדלי", צריך לבדוק אם מדובר ברעיון ציני לשיווק מלון שקשה מאוד לשווק אותו, שהרי הוא בכל זאת מלון בעיר הכי פחות סקסית בישראל, או שמדובר במהפכה של ממש. ובכן, האמת נמצאת איפשהו באמצע.

מלון ויגן פרנדלי - האומנם?

בבתי מלון המציאות קצת שונה. ארוחות ערב בבתי מלון הן עדיין ממלכה שנשלטת על ידי קרניבורים, וגם במלונות מפוארים מאוד לא תמיד תמצאו אופציית בוקר שהיא לא חביתה מביצים וקפה עם חלב פרה.
תנברו קצת בקבוצות של טבעונים בפייסבוק ותגלו כמה תסכול יש אצל אנשים שבסך הכול רצו קפה נורמלי על הבוקר ואפילו את זה התקשו לתת להם. אז יש חשיבות להצהרה "אנחנו בעד טבעונים" של פרימה לינק. כזו שחוסכת - למי שמגביל את תזונתו - את הטלפון שבודק אם יהיה לו מה לאכול.
אבל בעוד שהיה מאוד נחמד לאכול המבורגר של רידיפיין מיט מהרום סרוויס במיטה, ושאכן הייתה פסטה עם גבינה טבעונית בבופה הערב של המלון, ארוחת הבוקר לא באמת הייתה גן עדן לטבעונים כמו שהייתי מצפה.
נכון, אכלתי ביצי עין שהן לא באמת ביצים, וסבלתי, והייתה גבינה טבעונית אחת במגש הגבינות. אבל עולם האוכל נטול המוצרים מן החי הוא לא רק עולם של תחליפים. מצד שני, זה לא מלון שהקולינריה היא שעומדת בבסיס קיומו. גם אוכלי כול לא ייצאו מארוחת הבוקר ויגידו שהיא הטובה ביותר שהם אכלו בחייהם.
7 צפייה בגלריה
רגע של אושר: המבורגר מרידיפיין מיט בחדר
רגע של אושר: המבורגר מרידיפיין מיט בחדר
רגע של אושר: המבורגר מרידיפיין מיט בחדר
(צילום: מעין רודה)
7 צפייה בגלריה
ביצת עין מפתיעה וטבעונית
ביצת עין מפתיעה וטבעונית
ביצת עין מפתיעה וטבעונית
(צילום: מעין רודה)
7 צפייה בגלריה
אפשר לסמן וי חלקי על האוכל הטבעוני במלון
אפשר לסמן וי חלקי על האוכל הטבעוני במלון
אפשר לסמן וי חלקי על האוכל הטבעוני במלון
(צילום: מקס מורון קובלסקי)
ומה בנוגע לשאר הדברים שהובטחו? כריות נטולות נוצות, חדרים שאין בהם רהיטים מעור? קשה להיזכר בחדר מלון שיש בו כאלה, וגם כך לא מדובר במהפכה אלא בדרך שבה עוצבו החדרים במלון עוד מראשיתו. אבל כן, מעריכה את ההצהרה. אם הייתי צריכה לבחור בין מלונות זהים בדרגת המחיר שאחד מבטיח לי חדר טבעוני ואחד לא – הייתי בוחרת בראשון. אבל כבר סיכמנו שזה המלון היחיד בסביבה.

בעיר נטולת אטרקציות - המלון הוא האטרקציה

דווקא בבולטימור מצאתי את אחד מבתי המלון המוצלחים ביותר שהגעתי אליהם. לא הגעתי לבולטימור כדי לחוות את יופייה של העיר, לא ביקשתי לסייר ברחובותיה או לשאוב את האווירה המחשמלת. זו הייתה תחנה בדרך בעיר שאין בה הרבה.
לילה במלון ההוא עולה 550 שקל, וקיבלתי חדר מלא יצירות אמנות, ריהוט שאחר כך גיגלתי כדי לגלות מי עיצב אותו, טלוויזיה מצוינת ונוחות. בבולטימור למדתי שכשהעיר לא מספקת ריגושים, ואין שום סיבה להגיע אליה – הדרך ללב התייר עוברת בבית מלון שבא לך לחזור אליו.
אבל פתח תקווה היא אפילו לא בולטימור, ובשביל להשתכנע להגיע למלון בפתח תקווה צריכים לקרות אחד משני דברים – מלון נדיר שמעניק תמורה בלתי רגילה עבור הכסף, או כורח המציאות.
נתמקד באחרונים קודם. עבור תיירי מרפא, אנשים שמלווים את קרוביהם לבית החולים בילינסון או אנשי עסקים שנאלצים לקיים את פגישותיהם בפתח תקווה, מלון "פרימה לינק" הוא פתרון מושלם. מיטה נוחה, חדרים שקטים, טרקלין יפה לשבת בו בערב ולראות את השקיעה מעל פתח תקווה.
7 צפייה בגלריה
אם תסתכלו ממש רחוק תראו גם את בני ברק
אם תסתכלו ממש רחוק תראו גם את בני ברק
הנוף הפתח תקוואי: אם תסתכלו ממש רחוק תראו גם את בני ברק
(צילום: מעין רודה)
מגיעים אחרי יום פגישות עמוס, משחררים את העניבה (או מורידים את הטי שירט, בכל זאת אנחנו בישראל), וקורסים לשנת לילה טובה בעיר השינה הלאומית. מצד שני, בשביל האנשים האלה מלון "פרימה לינק" הוא גם הפתרון היחיד.
בשביל מי שמחפש בריחה ללילה בלי לנסוע לקצה הארץ, השאלה מורכבת יותר. בכל זאת, מאיפה שלא תסתכלו על הנוף בקומות העליונות של המלון – עדיין תראו את פתח תקווה. וגם את בני ברק אם תסתכלו קצת רחוק יותר.

הג'וקר של המלון: בריכה על הגג

נכון, יש במלון את אחת הבריכות המדליקות בסביבה ועל גג בקומה ה-19 קל לשכוח באיזו עיר אנחנו נמצאים. זה לגמרי הג'וקר של המלון הזה. בריכה שצועקת "צריך לעשות פה מסיבות", ודורשת גם בר לצדה לאיזה קוקטייל שקיעה. זו פנינה אמיתית, וההצדקה היחידה של המלון כמוקד תיירותי. ועל כן אפשר גם להגיע לארוחת בוקר ולבריכה ב-220 שקל בתיאום מראש).
7 צפייה בגלריה
האטרקציה המרכזית: בריכת הגג. כך נראית בצילום יח"צ
האטרקציה המרכזית: בריכת הגג. כך נראית בצילום יח"צ
האטרקציה המרכזית: בריכת הגג כפי שהוא מוצגת בצילום יח"צ
(צילום: מקס מורון קובלסקי)
7 צפייה בגלריה
וכך היא נראיתה במציאות
וכך היא נראיתה במציאות
וכך היא נראית בעדשת המצלמה שלנו
(צילום: מעין רודה)
רק בעיה אחת יש למי שצריך לבחור בחופשה אורבנית בפתח תקווה, והיא נמצאת בערך 20 קילומטר מערבה משם. קוראים לה תל אביב, ויש בה חוף ים נהדר, ומלונות במחירים דומים.
בתל אביב יש גם חלב סויה (או שקדים או שיבולת שועל) לכל דורש, ומסעדות עם שירותי משלוחים שיודעות שהקהל שלהן כולל גם טבעונים. ולכן מה שהבנתי בלילה שבו הייתי אורחת מלון פרימה לינק פתח תקווה הוא שקבוצות שמגיעות ללון בו בכנסים, או אנשי העסקים שהוא קורץ להם – זוכים במלון ראוי ביותר. אבל מי לעזאזל שאר קהל היעד שהמלון הזה אמור לדבר אליו?

המחיר? פתח תקווה פינת ניו יורק

ועוד מילה על מחירי מלונות. לילה במלון הזה בפתח תקווה עולה בסביבות ה-700 שקל. למרבה הצער, זה כבר נחשב למחיר לא יקר ללילה בארץ. אבל נסו להיזכר מתי שילמתם על מלון בחו"ל יותר מ-200 דולר, ומה קיבלתם בתמורה. מדובר במחירים של מלונות במנהטן, לא בפתח תקווה.
ועם כל התירוצים שיש לסיבה שתיירות הפנים שלנו כל כך יקרה – אסור לנו להסכים לזה. מה שעצוב, שברוב המלונות גם לא תקבלו עבור הסכום הזה חדרים נחמדים, שירות נעים ובריכה נאה כמו כאן.

הכותבת הייתה אורחת של המלון "פרימה לינק".