2 צפייה בגלריה
מזוודת טרולי במטוס
מזוודת טרולי במטוס
מזוודת טרולי במטוס
(צילום: shutterstock)
הקיץ כבר כאן והרכבת האווירית מנתב"ג ליעדי הנופש דוהרת במלוא המרץ. כדי לחסוך בעליות נוסעים רבים בוחרים לדחוס את בגדי החופשה במזוודת טרולי שאיתה יעלו למטוס, אך חשוב לדעת כי ההגדרה של הטרולי אינה אחידה בין כל החברות, ומי שלא עומד בגבולות הגזרה של החברה שבה הוא טס נאלץ לשלם תוספות כואבות בשדה רגע לפני ההמראה.
*גודל המזוודה מימין לשמאל: עומק, רוחב, גובה
*גודל המזוודה מימין לשמאל: עומק, רוחב, גובה.
נתחיל מחברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר ששינו לאחרונה את מדיניות התשלום על הטרולי. החל מ-1 ביולי החלו לגבות בארקיע 10 דולר לטרולי לנוסעים שמצהירים על כך במעמד ההזמנה, או 15 דולר למי שמצהיר על הטרולי רק בשדה התעופה במעמד הצ'ק אין. המחיר הוא לאדם, לכיוון אחד ולטרולי שמשקלו לא עולה על 8 קילוגרם, תיק מעל משקל זה יישלח לבטן המטוס ככבודה בהתאם למדיניות החברה.
בישראייר, כל כרטיס טיסה בלבד, ללא חבילת נופש, שנרכש החל מ-15 ביוני כולל רק תיק גב או יד והעלאת טרולי למטוס היא בתוספת תשלום של 15 דולר לכיוון, אם מזמינים מראש עד 10 שעות לפני הטיסה, או 20 דולר בצ'ק אין בשדה. משקל הטרולי הוא עד 10 ק"ג.
באל על, חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר, לא גובים תשלום על עלייה עם טרולי למטוס. מידות הטרולי המותרות באל על הן: גובה – 56 ס"מ, רוחב – 45 ס"מ ועומק – 25 ס"מ.
בחלק מהחברות מדגישים שהמדידות כוללות גם את הגלגלים ואת הידיות, ובחלק אין התייחסות לסוגיה הזו. ההמלצה שלנו היא למדוד תמיד עם הגלגלים והידיות כדי להימנע מהפתעות בשדות התעופה בארץ ובחו"ל.
2 צפייה בגלריה
לבדוק את המידות בבית - ולהימנע מהפתעות בשדה
לבדוק את המידות בבית - ולהימנע מהפתעות בשדה
לבדוק את המידות בבית - ולהימנע מהפתעות בשדה
(צילום: Shutterstock)
כמו כן, בכל החברות שבדקנו, פרט לבלו בירד, מותר לעלות למטוס גם עם תיק גב, בנוסף לטרולי, ללא תשלום נוסף. בחלק מהחברות יש הגבלה על גודל תיק הגב. באיזיג'ט, לדוגמה, מותר לשאת תיק גב בגודל מקסימלי של 45x36x20 ובמשקל של עד 15 ק"ג. בוויז אייר תיק הגב מוגבל ל-10 ק"ג, ובטורקיש איירליינס מגבילים את תיק הגב ל-4 ק"ג בלבד.
נדגיש שהמידע שמובא כאן רלוונטי לטיסות בינלאומיות בלבד, ובחברות כמו טורקיש ופגסוס יש נהלים שונים לטיסות פנימיות. תקנון ונהלי המזוודות משתנים לעת לעת, האמור כאן נכון לזמן כתיבת שורות אלו, על הנוסעים לפני כל טיסה לבדוק באתר של חברת התעופה איתם טסים את המידות והמגבלות של הכבודה שעולה למטוס.